Leren rijlaarzen. Waarmee poetsen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Leren rijlaarzen. Waarmee poetsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 07:35

Ik mag er trots op zijn dat mijn leren rijlaarzen na 9 jaar nog steeds af en toe aan mijn voetjes zitten.
Ze hebben al vanalles meegemaakt,wat niet altijd even goed voor ze was.
Zo is de neus van de laars bv echt aan het verslijten en dat zie je.Die is wat groenig aan het uitslaan en wat ik ook poets het blijft terug komen.
Daarnaast is de glans ook niet echt je van het meer en al helemaal niet op de voet.Het oogt niet meer mooi.
Wie heeft er voor mij de gouden tip zodat mijn laarsjes er weer wat beter uit gaan zien.Echt super glimmen hoeven ze niet,maar zo dof als ze er nu uitzien vind ik ook zonde.


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:15

Ik poets mijn laarzen altijd gewoon met zwarte schoenpoets. Dat werkt prima, maar ze zijn dan wel geen 9 jaar oud.

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:04

het schijnt als je schoenpoets van het merk Kiwi verwarmt (vraag me niet hoe), en deze direct met een dun laagje op je laars brengt, je laarzen super gaan glimmen. Wat ook kan helpen is poetsen met schoenpoets en daarna flink uitwrijven met een panty (hierdoor gaan ook je schoenen harder glimmen)

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:07

Ik heb speciaal spul van Petri, dus geen wax maar echt met kleur. Werkt super!


ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:12

je hebt bij de ruitershop schoensmeer in een potje met op de deksel een sponsje. Als je hiermee poetst gaan ze echt goed glimmen, hoef je ook niet uit te wrijven. Voor die groene vlek: krijg je die niet weg met zadelzeep? Ook als je je laarzen in een te warme ruimte zet worden ze ook lelijk ( grotere kans op schimmel op je laars) en droogt het leer uit.
en na het rijden je laarzen schoonmaken met ridingboot cleaner van petrie helpt ook erg goed

Geniet van de momenten dat het goed gaat,
ze duren vaak te kort

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:17

lieke2 schreef:
het schijnt als je schoenpoets van het merk Kiwi verwarmt (vraag me niet hoe), en deze direct met een dun laagje op je laars brengt, je laarzen super gaan glimmen. Wat ook kan helpen is poetsen met schoenpoets en daarna flink uitwrijven met een panty (hierdoor gaan ook je schoenen harder glimmen)


Dat staat op de site van Anky Haha! (bij webtips)

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Saar4
Berichten: 2345
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:52

Ik zweer bij Kiwi schoenpoets.

That which yields is not always weak

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:31

kiwi of die met dat sponsje ook erg fijn.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:31

Hiet heeft ooit een heel artikel in de Bit gestaan.
Eerst maak je je laarzen schoon, zonder ledervet (dat is slecht voor je laarzen, daar kunnen de stiksels los van gaan zitten), zodat er geen zand, ed meer opzit.
Dan steek je de kiwi in de fik (met een aantseker ofzo), zodat het bovenste laagje vloeibaar is.
Dat smeer je er dun op met eeen borsteltje, en daarna kun je het uitpoetsen met een andere borstel.
Ik doe het ook nog altijd even na met een panty, gaan ze nog extra van glimmen!!!

IJzersterk

Berichten: 443
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:04

Je hebt nu ook overal vloeibare kiwi schoenpoets in een handig verpakkingkje, met een sponsje bovenop (ingebouwd).
Eerst laarzen schoonmaken met speciaal schoonmaakspuitspul van petrie, en dan gelijkmatig kiwi erop.
even laten intrekken en dan uitwrijven met een oude panty of kous. resultaat: je laarzen zien er weer uit als nieuw!!
succes!

gediplomeerd (vrouwelijk) hoefsmid
http://www.hoefsmederij-ijzersterk.nl

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:01

marloezzke schreef:
kiwi of die met dat sponsje ook erg fijn.


Ik was vandaag bij Ingrid van Berlo. En ze zei dat die poets met dat sponsje erboven op, dat kleine ronde potje wat daar op de toonbank staat, een wax is.

Als je daar een laag van op je laarzen doet, en de week erop weer een laag erop (zonder de oude laag eraf te halen) en dan weer, dan gaan die lagen eraf schilferen. Dus is het net alsof je laarzen echt oud zijn of zo.

Maar opzich is het schitterend spul. OK dan!

[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, GrapeshotBot, OmgiliBot en 31 bezoekers