hebben jullie ook al zo'n raar berichie gehad van hotmail??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Marin

Berichten: 230
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 21:58

ik heb een heel stom bericht gehad van hotmail!! als ik niet 10 mensen een bericht stuur dan word ik gehackt! Frusty maarre dan moet je een bericht doorsturen. ik heb het wel gedaan, maarre ik raad jullie aan om het ook te doen voor diegene die het nog niet weten!! Knipoog

Boesj, je bent zooooo lief,
je bent mijn grote hartendief!!
voor jou ga ik door het vuur,
ik denk aan jou, elk uur!!


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:01

En dat had ik dus niet gedaan.
Dit noem ik een "vriendelijke" vorm van een virus. Doordat mensen bang zijn, sturen ze dit mailtje meerdere keren door waardoor het mailtje zich ontzettend snel verspreid (net als een virus).

Het is net zoiets als die viruswaarschuwingen (die vaak ook niet kloppen). Omdat men andere mensen wil waarschuwen, stuurt men die mailtjes ook enorm vaak door en werkt het mailtje als een soort virus.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:42

Ik heb dat mailtje niet gehad. Ik krijg ook weleens van die nep-viruswaarschuwingen. Of van die mailtjes die geluk brengen als je ze doorstuurt. Ik geloof daar dus helemaal niks van. Ik stuur die rommel dus ook niet door.

Geen onderschrift.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:43

Indeed, hoaxes...

NIET doorsturen en al HELEMAAAAAAAL niet op bokt zetten aub Knipoog

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:48

nou, maar soms heb je wel échte nieuwe gevaarlijke virussen. Maar dat hoor ik dan ook van mijn vader... Die heeft zo'n bepaald programma dat die opspoort en het dan meld.
Erg handig.
Ff iets wat ik van hem heb gehoord: er schijnt een virus rond te dwarrelen op het i-net dat zomaar je pc binnen komt. Zelfs als je niks download...
Ja, ik weet het dit klinkt natuurlijk heel vaag, maar is ook alleen maar wat ik van pap heb gehoord

En weer ff ontopic. Dat van hotmaail dat is gewoon oliebol!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:21

Inderdaad, soms is het echt maar dat is echt maar in 1% van de gevallen (trust me, ik heb al honderden hoax mails voorbij zien komen Verdrietig)..

Als er ECHT iets is kijk je even op sites als http://www.symantec.com of zoekt met http://www.google.com even op een kenmerkend woord (of woorden) uit de mail die je krijgt. Dan weet je binnen een paar seconde of het echt is.

NOOOOOOOOOOIT klakkeloos iets doorsturen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 23:43

neej, dat doe ik niet(wat denk je wel niet Haha! )! Ik vind ze zelf altijd heel irri, die doorstuurmailtjes. Dus ik stuur ze meestal niet door, alleen als ze echt leuk zijn.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 07:47

En wat dacht je van mailtjes als:
"Als je dit doorstuurt aan 25 mensen dan zul je binnen 25 dagen de partner van je leven ontmoeten!"
Nou ik had niks doorgestuurd en ontmoette hem al na 0,00025 seconde... Tong uitsteken Ben al jaren gelukkig getrouwd.
Of een mailtje met "Als je ... doet, en daarna een wens uitspreekt komt die binnen drie dagen uit!"
Heb ik eens voor de gein gedaan, ik wilde een eigen paard.
Nou blijkt wel weer, het komt uit, écht waar.
Wel binnen drie jaar i.p.v. drie dagen, maar ach... klein typfoutje, wie let daar nu op... *LOL*
Nee ff serieus, allemaal onzin, dat doorsturen.
Ik doe het niet, ook niet met icq, en al helemaal niet met smsjes.
Sterkte iedereen die deze irri-dingen krijgt!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:05

Ik word er helemaal gek van!

Ik krijg nu ook constant die mailtjes van meisjes die ik niet eens ken!
Ik heb ook geen idee hoe ze aan mijn mailadres komen!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:34

Citaat:
Ff iets wat ik van hem heb gehoord: er schijnt een virus rond te dwarrelen op het i-net dat zomaar je pc binnen komt. Zelfs als je niks download...


Dat klopt! Een vriend van ons heeft zijn hele bedrijf per ongeluk besmet. Niet doordat hij een mail binnen kreeg met een virus erin, maar omdat hij naar een "onveilige" site surfte. Waarschijnlijk werd er automatisch iets gedownloaded.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 09:16

Ik kreeg vorige week weer zo'n mailtje doorgestuurd, zogenaamd oorspronkelijk afkomstig van de baas van Hotmail. Ik moest 'm doorsturen aan iedereen op m'n lijst met een Hotmail-adres, zodat ze bij Hotmail konden zien wie echt z'n adres gebruikte. En als je dat niet deed, werd je account gewist.

Yeah right. Haha!

Het oorspronkelijke mailtje was trouwens gedateerd op eind juni, dus als het echt waar was, dan was ik inmiddels toch allang gewist?

Ik ga niet in op kettingmail, zeker niet wanneer het om het wissen van je Hotmail- of ICQ-account gaat. Ik neem alleen mail serieus die van de respectievelijke webmasters van die diensten afkomstig is. Tsss... mijn account wissen, hoe komen ze erbij... Extreme duivel

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE">'Blub, ik ben een vis !' (- met dank aan Noordzee FM)</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-09-21 09:16 ]</font>

Marin

Berichten: 230
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 15:57

ik heb ze ook niet doorgestuurd!! maarre volgens mij is het geen virus want anders had ik dit berichie niet kunnen typen! Haha!

Boesj, je bent zooooo lief,
je bent mijn grote hartendief!!
voor jou ga ik door het vuur,
ik denk aan jou, elk uur!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:03

Er zit geen virus aan dat bericht, maar dat bericht werkt zelf als een virus.

Een virus verspreid zich met behulp van doorgestuurde emailtjes. Jouw berichtje verspreid zich ook als je hem naar verschillende adressen doorstuurt.

Marin

Berichten: 230
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 16:42

I now Haha! Haha!

Boesj, je bent zooooo lief,
je bent mijn grote hartendief!!
voor jou ga ik door het vuur,
ik denk aan jou, elk uur!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Facebook, Googlebot, kaatje89, Koekie_186, lastig, Lugea, Muiz en 193 bezoekers