natte scheten,en moeilijk overeind na rollen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moonlight98

Berichten: 30
Geregistreerd: 26-08-03

natte scheten,en moeilijk overeind na rollen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 22:40

hoi,

Ik heb sinds vier maanden een eigen paardje, een tinker. Nu ging ze rollen in het zand en ging daarna voor het overeind komen met haar voorbenen naar voren en bleef zo op haar achter werk zitten. Toen maakte ze een beetje de neiging om weer op te staan maar het leek of dit niet lukte. Uiteindelijk stonds ze weer maar ik was toch wel even geschrokken. Wat kan dit wezen?
En ze laat soms natte scheten. Ook vandaag. Er komt dan bruin vocht mee. Haar mest is wel goed. Wat kan dit wezen? Is dat normaal?

Gr. Wendy en Moonlight



Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:12

Ik weet niets over dat opstaan.
Maar dat van die natte scheten ken ik, mijn paard heeft daar ook last van. Er loopt dan ook gewoon bruin water naar beneden als hij er erg last van heeft, zijn mestballen zijn ook goed.
Vooral na het geven van een wormenkuur en pijnstillers heeft hij er last van. Ook kreeg hij met voeren 's morgens zemelen en 's avonds slobber, 2 handen vol van ieder. Nu hij dat niet meer krijgt gaat het beter en heeft hij er niet zoveel last meer van. Hij is gewoon erg gevoelig op de darmen. Zorg er wel voor dat je paardje voldoende ruwvoer krijgt zoals goed hooi en stro.

Sprakeloos

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 13:05

mijn paard is oud en komt met rollen ook moeilijk overeind soms geeft hij het zelfs even op en legt zn hoofd even neer, dit kun je ook hebben door een blessure of zwakke achterhand
Ook heeft hij altijd voor dat hij mest een klein beetje (soms meer) bruine mest
Je kunt zn tanden nakijken misschien kauwt/ verteerd hij niet goed

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 09:54

Yorghos heeft dat ook weleens, dat hij na het rollen wat houterig overeind komt. Hij is pas 7 jaar en mankeerd niks, maar is denk ik gewoon een stijve hark...
Dat is trouwens alleen 's ochtends. Natte scheten heeft hij ook weleens, maar idd na een wormkuur of SandClear.

* To Belg, or not to Belg *

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 20:25

sommige paarden maken er ook een hobby van om te blijven "zitten"na het rollen

De meeste vrouwen prefereren schoonheid boven intelligentie,
omdat ze weten dat de meeste mannen beter kunnen zien dan denken..:+

Teelee

Berichten: 2268
Geregistreerd: 23-12-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 23:59

die van mij doet dat ook..
dan heeft hij gerold, en dan doet hij z'n voorbenen naar voren...
dan gaat hij daar op steunen.. maar die van mij gaat dan ook nog een beetje met z'n buik of kont heen en weer en opzij enzo...
heel raar..
ik dacht eerst dat het door de wormen kwam.. maar hij word elke keer op tijd ontwormt en hij doet het zowiezo al zolang als ik hem heb(6 jaar)
het is iets heel raars.. eerst schrok ik ervan.. maar nu lach ik er maar steeds om omdat het zo'n dom gezicht is!!! *LOL* Haha! Vingers aflikken

Niemand is zo sterk dat hij niemand nodig heeft...

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:24

mijn verzorgpony doet dit ook. na het rollen blijft hij zitten op de grond en lijkt t net of hij op staat, maar ondertussen schuurt hij met zn buik over de grond. Dat vind hij echt heeerlijk!! Hij gaat dus gewoon expres een aantal kieer met zn buik over de grond. t lijkt dan net of hij op gaat staan, maar dat doet hij dan niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: draveradora, Selima, Ubermetrics en 82 bezoekers