iedere dag rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samba
Berichten: 400
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: sassenheim

iedere dag rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 11:54

Ik zat er net over na te denken dat iedereen altijd zegt dat je iedere dag op je paard moet rijden.
Sommige paarden zullen dat wel nodig hebben maar als ik 3 dagen niet heb gereden kan ik er zo weer opstappen.
Nu rij ik wel iedere dag maar m'n paard verveelt zich dood met iedere dag dezelfde oefeningen. Ik longeer ook wel tussendoor maar nu zit ik dus te denken om minder vaak te rijden en andere dagen op te vullen met NH.
Wat is jullie mening.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 11:57

Het is sowieso voor de spieren niet verstandig om elke dag te trainen. Een spier heeft toch wel 48 uur nodig om te herstellen. Vandaar dat ik om de dag train, de tussendagen gaan we naar het bos of werken we verder aan de grondoefeningen van het parelli programma. Ook blijft hij hierdoor lekker fris in z'n koppie. En een paard leert ook sneller als je niet elke dag alles weer herhaalt.

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:17

ik rij ook niet iedere dag ben wel iedere dag bij haar

juval

Berichten: 13208
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:03

mijn bijrijdpaard wordt ook 'maar' 4 keer per week bereden, hij staat overdag wel altijd in de wei dus hij komt wel aan zijn beweging.
Ik rijd hem nog niet zo lang dus ik weet niet of hij beter zou lopen als hij vaker bereden zou worden. Maar volgens mij gaat het zo prima, hij is niet bijzonder fris ofzo als hij 2 of 3 dagen niet bereden is geweest.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:07

xxxmelody schreef:
ik rij ook niet iedere dag ben wel iedere dag bij haar

Ik ook!
En ja, leuke afwisselende dingen doen lijkt me een goed idee!
Veel plezier en succes!

DubbelFun

Berichten: 88669
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:26

Ik heb 2 paarden en die worden echt niet elke dag gereden. Soms staan ze wel eens 1 (heel af en toe 2 weken) 'stil'.
Maar 'werken' doen ze sowieso niet bij mij Lachen

Soms slinger in ze rond en af en toe 'speel' ik gewoon 'tikkertje' met ze Clown

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:07

Die van mij worden nu onder de vakantie een keer of 4 per week gereden. En voor de rest staan ze op stal of op de wei. Ik hoop dat mijn bak hier snel klaar is dan kan ik dat tijdens het schooljaar ook volhouden (anders moet ik telkens klaarmaken om met de trailer te vertrekken en naar de manege rijden en dan weer terug komen, die tijd heb ik niet onder de school 4x per week Verward )

cream_1986
Berichten: 706
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:38

Wat cornelie zei, ben ik het helemaal mee eens! OK dan! Niet iedere dag trainen of zo, en de rest met andere leuke dingen als vrijheidsdressuur en leuke maar spannende oefeningen doen zoals over een zeil lopen en zo. Ook goed voor het vertrouwen!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:48

Ik rij ook 4 dagen soms 5 en de rest loopt ze gewoon los. Ze wordt trouwens ook sjaggo als ik meer dan 4 dagen achtereen haar aan het werk heb

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 17:04

ik maak alleen in het weekend bosritten. En sla ook wel eens een weekendje over.... De paarden staan wel de hele dag buiten in een grote wei met een stuk of 8 paarden.

Ik heb me hierover lang schuldig gevoeld maar moet zeggen dat het zonder problemen gaat en ik weet zeker dat de paarden genieten van onze bosritten.

Ik geef ze na het "werk" wel vitamine E met selenium door het voer.

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 18:52

Juist! Ben er totaal voor om ook tijd naast je paard door te brengen. Die van mij heeft een hekel aan de bak en ik soms dus ook, maar oik heb ook niet altijd zin in een buitenrit en gewoon lekker klooien vinden we beiden leuk...

calemity_jane
Berichten: 2031
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: noordbeemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:04

pablo kan heel goed tegen een vakantie!!
en als ik wel zin heb dan rij ik gewoon lekker

faiz
Berichten: 157
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:11

Ik train altijd 5 dagen achterelkaar en dan 2 dagen niet, voor de rest staat mijn paard wel iedere dag (hele dag) buiten. Als ik hem een weekje niet rij, zoals met dat hele warme weer (ik vakantie, paard ook vakantie)
dan wordt hij altijd vervelend, druk, bijterig en gaat hij alvast voor me uit lopen naar buiten, een soort kijken wie er harder kan lopen, en dan moet ik weer Boos! worden etc. dus zijn we allebei gelukkig op de manier waarop ik het nu doe.

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 19:22

Ik rijd bijna elke dag, maar maak heel vaak buitenritten. In de zomer hebben wij niet eens een bak, dan rij ik dus heel veel buiten. maar dat heb ik nu ook wel gehad. Ik ben de laatste weken weer begonnen met trainen en merk dan meteen weer veel verschil. Ze wordt weer lekker soepel en luistert ook weer beter......
Als het weer weer minder wordt gaan we weer terug naar stal en dan kan ik weer lekker in de bak trainen. Maar dan zal ik de buitenritten wel weer missen. We staan nu namelijk wel lekker dicht bij het strand. Haha!