MSM

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jantie

Berichten: 514
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Ergens in West-Vlaanderen

MSM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 20:19

Mijn paard heeft geregeld last van stijfheid als ik hem uit zijn box haal. Hierdoor is hij wat traagjes in het begin van het werken en komt hij sloom over in het eerste kwartier. Daarna loopt hij wel lekker. Ik werd aangeraden om hem dagelijks wat MSM te geven. Iemand ervaring met dit voedingssupplement ?

Sheila
Berichten: 456
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Hoek van Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:59

Geen ervaring, maar ook door mijn hoefsmid aangeraden.
heb vanavond besteld bij de paardendrogist.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:27

Ik weet het niet hoor, is misschien wel makkelijk, maar wat is de oorzaak? sommige paarden zijn stijf en traag omdat ze te lang op stal staan, omdat ze verkeerd voer krijgen, verkeerd gereden worden, enz. enz. Er zijn wel 100 mogelijke oorzaken. Misschien moet je eerst eens uitzoeken waar het van kan komen en daar je oplossing op aanpassen.

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:02

Hoi

Msm is perfect spul mijn paardje krijgt het ook ivm meerdere operaties aan zijn benen ik koop het bij de paardendrogist.
Ik heb nu op dit moment equiflexion dat blijkt nog beter te zijn dan msm.
Ik merkte na 4 dagen al verbetering en dierenkliniek Emmeloord zij ook dat het perfect spul is.

Groetjes Danielle

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:21

Ponto krijgt ook equiflexion en hij loopt als een trein. Hier zit ook MSM in.

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 10:49

Ik geloof er dus niks van de Equiflexion (of MSM) al na vier dagen werkt. Dan was ie waarschijnlijk gewoon wat stijf en was het zonder ook weer over gegaan. Ook ik heb een paard io met de dierenarts een jaar op Equiflexion gehad. Men zei dat ik na ongever een maand de eerste reusltaten kon verwachten, en dat was ook zo.
Dit zijn geen supplementen die binnen een paar dagen werken, dat kan ook echt niet!!

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:47

Hoi Kendra

Ben jij dierenarts?????????
Bij mijn paard was het niet gewoon stijfheid hij heeft met op starten altijd 10 min problemen om door te komen ivm operatie aan schouder.
Dit had hij elke dag 2 jaar lang hij had geen pijn of zo maar had gewoon moeite,met equiflexion was het binnen 4 dagen over.
Nee het is geen gewoone stijfheid omdat hij het al 2 jaar heeft.
En werkt wel degelijk, hangt ook per paard af.
En als je de volgende keer leest zie je ook dat het geen gewoone stijfheid was maar ivm operaties.
Dus ik weet heel goed waar ik het over heb

groetjes Danielle

Pantharei7
Berichten: 712
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:14

Mijn paard heeft hoefkatrolontsteking en krijgt ook equiflexion vloeibaar. (weet niet of ik het goed schrijf).Het helpt wel. Hij is een stuk minder stijf en heeft minder pijn. En dat je het na een paar dagen merkt is onzin, want bij dit soort homeopatische middelen duurt dat wel een paar weken.Ik zelf merkte het verschil na een week of 3,4.

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:24

Dat het bij het ene paard sneller is dan het andere dat kan
Ik snap niet waarom er altijd dicussies worden uitgelokt op deze site.
Het zal wel onvolwassen gedrag zijn ik weet het niet.
maar veel plezier nog met deze topic

Groetjes Danielle

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 20:49

msm is een (natuurlijke) pijnstiller, is dat wel wat je zoekt ?

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 07:27

MSM is toch geen pijnstiller?? Ik dacht dat het alleen zorgde voor het soepeler worden van het bewegingsapparaat.

Jantie

Berichten: 514
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Ergens in West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 13:22

MSM (organisch zwavel) wordt gebruikt voor herstel na ziekte, slechte hoornkwaliteit (zit trouwens in biotine),huid-&luchtwegproblemen en ook in gewrichts- of peesproblemen. Voor dit laatste werd het mij aangeraden. MSM wordt trouwens ook aan andere huisdieren en aan mensen toegedient. De stijfheid ligt volgens mij niet aan inactiviteit of aan zijn voeding. Daarom ben ik vandaag gestart met MSM te geven. Baat het niet dan schaadt het zeker niet. Ik ga er misschien ook wat van proeven Knipoog

Mist

Berichten: 9487
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 21:24

Zoek maar eens met een zoekmachine op "msm en pijnstillers" ! hieronder een voorbeeld:

M.S.M. blijkt een zeer effectieve pijnstiller te zijn bij vele soorten van chronische pijn. M.S.M. blokkeert onder andere de doorgifte van pijnprikkels en remt ontstekingen en ontstekingsprocessen. Uit onderzoeken naar de pijnstillende effecten van M.S.M. blijkt een grote werkzaamheid en een breed scala van ziektebeelden waar met deze stof goede resultaten worden bereikt. Deze resultaten zijn onder meer waargenomen bij artritis en artrose, ontstekingen, fibromyalgie, RSI, carpaaltunnelsyndroom, maar ook bij hoofd- ,spier- en rugpijnen. Bij allerlei vormen van lichamelijk letsel, zoals onder andere sportblessures en whiplash wordt M.S.M. succesvol ingezet. info over artritis.

Ik zeg niet dat het slecht is of zo hoor! Ik vroeg me alleen af of dit de bedoeling was. Het is niet te vergelijken met een echte "medische" pijnstiller, mijn DA vertelde me dat deze stof bijvoorbeeld ook in wilgentakken voorkomt.

Jantie

Berichten: 514
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Ergens in West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 13:24

wel, dat pijnstillend element is het gevolg van positieve effect dat MSM heeft op kraakbeen, bindweefsel, hoorn etc. Als je de pijnbron aanpakt, zal het inderdaad pijnstillend werken. Het is geen verdovende medicament maar een biologisch middel met een breed toepaasingsgebied. Mijn dokter beaamde het nut van MSM voor het euvel dus heb ik het maar gebruikt. we'll see.