Nakomelingen van Jackson, goede sportpaarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Nakomelingen van Jackson, goede sportpaarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 12:46

Ik bezit zelf een ruin van Jackson, de moederlijn is helaas onbekend.
Sinds kort mijn paard gestart in de L-dressuur en het paard scoort hoge punten. Ik wil graag van jullie weten, als jullie op een nakomeling van Jackson rijden, wat jullie ervaringen zijn, en in welke klasse jullie starten.


Biebel

Berichten: 1353
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Son

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:28

Een vriendin van me start haar Jackson ruin in het Z1, maar alles is een beetje snel gegaan, waardoor hij nu nog niet helemaal bevestigd is voor het Z.

ZOALS HET PAARDJE THUIS SPRINGT, SPRINGT IE NERGENS.....
Liza alweer ruim 7 jaar:-) kleine meisjes worden groot! School is leuk!
http://www.horsefoto.nl nog steeds ff uit de lucht

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:33

tja ik ken wel een jackson,monster van een beest,kan heel goed pas de deuxen in het land en steigeren op commando en voertonnetjes openkrijgen en zet ook nog eens een nette proef neer,misschien ken je hem wel,haha.

Z1+4

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 18:23

Ja, nu je het zegt, die ken ik ook. Aangeboren talent voor een pas de deux. *LOL* OK dan!
Moet je horen Paulanda, dit is serieus bedoelt, hoor! Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en het karakter van nakomelingen van Jackson.


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:50

Een vriendin van mij hád een half zus van Jackson, ik wil je wel even het karakter uitleggen van dát paard. Jalita J, heette ze. Ze kwam uit die bekende huppeldepu -ta stam(kan er nu niet opkomen, briolita ofzo), maar ik dacht dat Jackson daar ook uitkwam. In het begin toen ze bij haar kwam, nu al jaren geleden was ze heel moeilijk, waarschijnlijk ook omdat er niks met haar was gedaan. Maar wat ik nu van haar weet (ze is verkocht), blijkt het een heel lief paard geworden te zijn, Zover mij verteld is lopen er een aantal broers/zussen, op hoog niveau en ook JJ had goed aanleg.

Het is niet veel wat ik te vertellen had, maar misschien heb je er iets aan.

- Offline -

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 09:02

Klopt, Jackson komt ook uit de Briolita stam, van moeders kant. Schijnt inderdaad dat die lijn aardig wat dressuurpaarden voortbrengt.
Bedankt, ieder beetje informatie is meegenomen. OK dan!

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:19

Mijn vriendin heeft er twee!
Een in t z1 en een fokmerrie ook heel fijn bewegen.
Naar mijn mening zijn t dus hele fijne sportpaarden!!

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 21:53

Rijdt er echt niemand van Bokt op een nakomeling van Jackson?
Huilen

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 08:53

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1995 (veulens)
De veulens vormden een zeer uniforme groep. Ze waren amper voldoende ontwikkeld. Het type is aansprekend en de veulens vertonen ras, maar ze zouden langer gelijnd moeten zijn.
Het hoofd is mooi. De hals is goed van lengte, vorm en bespiering. De schoft is voldoende ontwikkeld, maar zou langer door moeten lopen. De schouder heeft een goede lengte en ligging. De rug is goed gevormd en gespierd, de lendenpartij is sterk. De croupe heeft voldoende lengte, een goede vorm en een goede bespiering. Ook de broekspier is goed ontwikkeld. Voorbeen en achterbeen zijn goed gesteld. Het fundament is goed ontwikkeld en heeft veel kwaliteit.
De stap is goed, ruim en actief. De veulens draven met front en met voldoende kracht en ruimte. De draf is vierkant, met een correct gebruik van het achterbeen, maar de veulens zouden meer door het lijf moeten draven.
De veulens gingen vergezeld van goede moeders.
Geen veterinaire aanmerkingen.

Kort samengevat: uniforme collectie amper voldoende ontwikkelde, correct gebouwde veulens die wat langer gelijnd zouden moeten zijn. De draf heeft voldoende ruimte, ze draven met front maar ze zouden meer door het lijf moeten gaan.
Getoond: 16 veulens uit 45 dekkingen.

Afstammelingen 1999 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Jackson één jaar uitgesteld (vanwege minder dan 10 nakomelingen op de keuringen).

Afstammelingen 2000 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen blijft Jackson voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Afstammelingen 2003 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen blijft Jackson voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.
Wat opvalt is het hoge percentage nakomelingen van Jackson dat in de sport wordt uitgebracht. Van Jackson, zelf een competitief springpaard zonder het laatste aan vermogen, loopt meer dan 50% van de bij het KWPN geregistreerde nakomelingen in de sport (gemiddeld van deze leeftijdsgroep ruim 30%). Daarmee bevestigt hij opnieuw fijne gebruikspaarden te leveren, die qua exterieur bovengemiddeld scoren.

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-03 16:08

Ik ken een heel aantal nakomelingen van hem en de meeste daarvan lopen in de springsport(komt ook omdat ik me niet zo bezig houd met de dressuurstartlijsten en concoursen Knipoog )

De meeste kunnen heel aardig springen en willen graag voor je werken
Ik ken er eentje in het M2-dressuur, maar die kan ook super springen.
De meeste Jacksons die ik ken doen het goed in de sport, weet er maar een die niet echt de capaciteiten had.
Een enkele is wat kort in de bovenlijn, maar elk paard heeft een moeder ook Knipoog

Ik vind ze zelf in beweging altijd sterker dan het gemiddelde springpaard


Je zou Marco Sas eens aan kunnen schieten op concours. Die rijdt Jackson en heeft ook heel wat nakomelingen van hem gereden die wil je vast wel wat meer vertellen *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 07:40

Ik ken ook een Jackson,hij heeft geloof ik hoger gelopen,maar nu rijud hij weer B (niet officieel hoor )

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-03 23:20

Ik kwam er in het programma van de KWPN-paardendagen nog aardig wat tegen. Zat vandaag voor de grap eens te kijken welke hengsten erveel voorkwamen en welke hengsten je bij de Pavo en de IAN tegenkomt Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 09:53

DeesDeBest schreef:
Een vriendin van mij hád een half zus van Jackson, ik wil je wel even het karakter uitleggen van dát paard. Jalita J, heette ze. Ze kwam uit die bekende huppeldepu -ta stam(kan er nu niet opkomen, briolita ofzo), maar ik dacht dat Jackson daar ook uitkwam. In het begin toen ze bij haar kwam, nu al jaren geleden was ze heel moeilijk, waarschijnlijk ook omdat er niks met haar was gedaan. Maar wat ik nu van haar weet (ze is verkocht), blijkt het een heel lief paard geworden te zijn, Zover mij verteld is lopen er een aantal broers/zussen, op hoog niveau en ook JJ had goed aanleg.

Het is niet veel wat ik te vertellen had, maar misschien heb je er iets aan.


Briolieta stam idd. Ik heb ook een paard uit die stam gehad. Van Jackson weet ik verder eigenlijk weinig te melden.

twins
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:06

hey, bij mijn op stal staat ook een jackson een heel fijn te rijden paard erg stark maar kan super lopen is nu M dress, Z springen en M zamengesteld super paardje. en hoor altijd dat van die hengst goede paarden komen.

jela, nelson, tygo, royalty en patch

twins
Berichten: 32
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 20:07

hij staat trouwens in warmehuizen bij de ligthoeve als je dat nog niet wist. en anders weet je het nu
groetjes

jela, nelson, tygo, royalty en patch

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-03 11:29

Hartelijk dank voor de reakties. xtvax het afstammelingen rapport had ik nog nooit gezien van Jackson. Interessant! OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers