Het lijnen gaat de verkeerde kant op. :'(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Het lijnen gaat de verkeerde kant op. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 20:58

Ik ben nu dus ruim 10 kilo afgevallen. Mijn ideaalgewicht is nog twee kilo eraf,maar ik ben op zich al tevreden met wat ik bereikt heb.
Ik moet er nu alleen om denken dat het er niet meteen weer aan komt,dus ook al ben ik niet meer echt aan de lijn,ik moet nog steeds goed op m'n eten letten,om het weer rustig een beetje op te bouwen.
Nog even voor de duidelijkheid,ik weet dat ik best wel jong ben om te lijnen,en ik heb er dus goed om gedacht dat ik niet overdreven moest doen. De kilo's zijn er af gegaan,alleen door gezond te eten en vooral veel te sporten,dus geen gehonger en pillen oid.

Alleen de laatste weken gaat het steeds minder goed.
Ik heb steeds vaker enorme vreetbuien,en dan eet ik ook echt heel veel.
Ongeveer 2 dagen in de week heb ik dat,en dan gaat het helemaal mis.
De andere dagen gaan wel goed,dan snoep ik helemaal niks.
En soms eet ik dan 1 snoepje ofzo,en dan kan ik niet meer ophouden.
Daarna voel ik me ontzettend schuldig,en ga ik urenlang fietsen ofzo.
De volgende dagen gaat het weer gewoon goed,net zoals anders.

Maar goed,ik steek dus geen vinger in m'n keel ofzo,het is geen erge eetstoornis ofzo,maar dit gebeurt nu veel vaker,en ik heb mezelf dan niet meer in de hand,ik eet tot ik kotsmiddelijk ben.

Wat kan ik hier aan doen? Gaat dit vanzelf over,of zal ik toch hulp nodig hebben? Ik heb de hele tijd gedacht dat het vanzelf wel over gaat,en bijna niemand weet het dus,maar de laatste tijd twijfel ik steeds vaker of ik hier wel zelf uit kom...

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:06

Afbeelding


Was dat voor of nadat je 10 kilo bent afgevallen?

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:13

Idd was die foto van voor of na?

Als je je er erg ongelukkig bij voelt zou ik wel hulp gaan zoeken!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:14

Na de tijd.
Nou ja,hier was het meeste er af af,ik had hier alleen nog een dikke buik,maar dat zie je op de foto niet.

Ik was btw niet echt dik hoor,maar wel te zwaar.

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:15

ik had altijd hetzelfde als jij maar ben nu na mijn zwangerschap in aanraking ge3komen met herbalife, omdat ik ook geen energie meer had en niet altijd aan de vitamines kwam die ik wel nodig had. ik las wel dat je geen pillen enzo had gebruikt maar ik vind dit dus echt ideaal ! als je er misschien meer van wilt weten kan je me mailen hoor !! ik vind het in ieder geval heel erg knap dat je al zoveel kwijt bent geraakt !!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:23

Ik wil niet met dingen zoals herbalife gaan beginnen,sorry.
Ik zorg dat ik alles binnen krijg wat ik nodig heb,en ik wil alleen op een normale manier afvallen,vooral omdat ik nog in de groei ben enzo.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:29

Het gaat er eigenlijk gewoon heel simpel gezegd om : Je hebt geen controle meer over je eetpatroon.

Bepaalde emoties die je beschrijft zoals : Schuldig voelen, onmacht en ook het feit dat je overmatig actief bezig gaat zijn na een vreetbui, die horen eigenlijk niet bij een "normaal" eetpatroon.

Zelf geef je al aan dat je twijfelt. Geef het eten niet het voordeel van de twijfel. Wees het voor.

Eigenlijk weet je het allemaal wel. Hoe je op een gezonde normale manier moet afvallen. En je weet ergens dat het niet "hoort" hoe het nu gaat. En je merkt ook dat het steeds vaker gaat gebeuren.

Een eetstoornis sluipt vaak heel langzaam en soms zelfs onbewust je leven binnen ( en gaat echt niet zomaar weg !). Jij bent er heel bewust van wat er allemaal gebeurd. En toch verandert er niet veel in positieve zin. Conclusie : Ga asjeblieft hulp zoeken......

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:31

Jeminee zeg, jij was wel zoooo'n dikkertje Haha!
Nee joh, Lindy, je bent prima hoor, al is een buikje idd niet zo heel mooi voor op het strand ofzo.

Probeer wel weer wat meer te eten, maar toch niet over te gaan in komplete taart-vreet-sessies. Want daar krijg je een dubbele kater van achteraf.
Dat je beseft dat het een beetje uit controle spint (vreetsessies gevolgd door echt gedreven afvalpogingen) is een geode stap in de richting. Blijf je nuchtere zelf. Het helpt als je erover praat, dat hoeft heus niet direct met een psychiater te zijn. Je ouders zullen vast ook goed kunnen luisteren. en het gaat vast allemaal goedkomen hoor

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 21:31

Les_Fjal schreef:
Conclusie : Ga asjeblieft hulp zoeken......


Wat zou ik dan moeten doen?
Naar de huisarts? wat heb je verder nog voor mogelijkheden?

Flower

Berichten: 9277
Geregistreerd: 05-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:36

Je huisarts wijst je door naar een diëtiste.
Zij kan je helpen om een goed eet patron samen te stellen.
Die vreetbuien krijg je meestal als je je verveeld, toch?
Ja, klinkt simpel, maar zorg dat je ergens druk mee bezig bent.
Of als je dan toch echt iets moet eten, neem iets gezonds.
Die trek zit gewoon tussen je oren, probeer sterk te zijn.
I know, het klinkt allemaal makkelijker dan dat het is, succes!

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:47

Citaat:
Ik wil niet met dingen zoals herbalife gaan beginnen,sorry.


Tjeetje Lin, je bent echt een verstandige meid. Die pillen kunnen even helpen, maar pakt niet de oorzaak aan. Je valt zo weer terug in het oude patroon.

Ik herken jouw probleem en dat kun je niet alleen oplossen.

Kijk even op http://www.sabn.nl/ misschien kun je er iets uithalen.

toi,toi Knipoog

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:54

daar heb ik ook heel erg veel last van ik wil niet snoepen maar ik kann er niks aan doen net ook weer een heleboel tuc koekjes terwijl ik wil afvallen nou ja afvallen minder snoepen want ik word echt tre zwaar ik krijg op de ponyclub ook opmerkingen van krijgt die pony geen last van zijn rug enz enz Ik ben nu nog niet eng dik maar als ik zo door ga word ik dat wel en dat wil ik niet

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:29

Ik wil alvast 1 ding zeggen, ik vind het heel goed dat je zelf doorhebt dat het een beetje de verkeerde kant opgaat , dus daar heb je al heel wat gewonnen maar heb je verder geen problemen? Als jij gewoon gezond eet en blijft sporten en je hebt verder geen ziekte ofzo (schildklier ik noem maar wat) dan wordt jij echt niet weer ' dik' hoor maak gewoon een schema met wat je welke dag mag eten van jezelf en doe je het goed koop iets leuks voor jezelf (of ga zowiezo lekker stadten als je een vreetbui voelt opkomen, of iets anders wat je afleid) maar zorg wel dat je genoeg vitamientjes ed binnen krijgt, lukt het je niet alleen is een dieetiste idd een hele goede oplossing.
Kijk aub wel goed uit want' bin there done that ' en je gaat eraan kapot geloof me maar, als jij echt een eetstoornis ontwikkelt heb je straks een heel groot probleem!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:20

Ik heb alles aan m'n moeder verteld,en dat lucht meteen op.
Ze gaat me nu iig helpen. Lachen

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:49

Je kunt ook via de Thuiszorg een dieetiste inschakelen, als je wilt kun je iedere week een gesprek hebben om alles door te nemen en je evt. laten wegen bij haar, vaak is dit even een stok achter de deur en als je eetproblemen tegenkomt kan zij je daarmee helpen.

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 10:16

Ann schreef:
Je kunt ook via de Thuiszorg een dieetiste inschakelen, als je wilt kun je iedere week een gesprek hebben om alles door te nemen en je evt. laten wegen bij haar, vaak is dit even een stok achter de deur en als je eetproblemen tegenkomt kan zij je daarmee helpen.


Hiervan kun je maar 6-8 afspraken krijgen...... helaas ervaring hiermee. Daarna mag je het weer op jezelf gaan doen, en je kan met uitzondering 1 keer in de 2 weken komen en anders 1x per maand. Ik ben nou zonder de dietiste 3 kilo kwijt en er moeten er nog veel meer af.......

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:22

Inderdaad heel knap van je dat je 'er' op tijd bij bent..
Ik herken in jou verhaal eerlijk gezegd ook een beginnend eet probleempje.. Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit verre van prettig is.
Goed dat je het aan je moeder verteld hebt..een dietist kan je ook goed helpen..
Hoewel ze voor mij geen dieet samenwilde stellen ivm het 'uitlokken' van een eetprobleem. Wat ze niet wist is dat ik juist een dieet wilde,ómdat ik al een klein eetprobleem had, incl vinger in keel gedoe..(absoluut niet aan te raden,getver,dat is GOOR)
Als je doorverwezen wordt door de huisarts zullen ze je ongetwijfeld helpen... Houdt verder in de gaten dat je niet overdrijft. En ga niet te ver in je dieet..
Ik heb het bij mij nu zo verknald dat ik heel erg moet uitkijken met eten..

Eet ik te vroeg,buikpijn..te weinig,buikpijn,te laat,buikpijn,te veel,buikpijn..
' s ochtends is het voor mij haast onmogelijk 'vast'voedsel te eten.. Ik zit ook vaak hele dagen met buikpijn.
Wees dus gewaarschuwd en nogmaals, ik vind het ontzettend knap van je dat je hulp zoekt!!!

Groetjes!

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:53

heb ik ook last van gehad (eetbuien), als je honger krijgt moet je afleiding zoeken, bokken ofzo Lachen, en als je dan iets eet, eet dan wat voedzaams en niet iets zoets, zoete dingen geven maar heel kort energie waardoor je daarna weer gaat eten. Eet bijvoorbeeld een muesli-reep ofzo, dat is veel voedzamer en dan krijg je ook niet zo snel honger daarna..

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:47

hmm om meteen naar een dokter te gaan?
ze weet zelf dat ze op een gezonden manier moet afvallen en doet dat ook,zorgt dat ze toch de nodige dingen binnen krijgt enzo,dus ik vind het geen noodgeval.
ik heb ook vaker van die vreetbuien,ik let ook altijd beetje op met wat ik eet,en wil ik niet teveel snoepen,maar soms hou je je idd niet meer,en vreet je zo alles op Haha!
ik zou eerst eens aan je moeder vertellen en er samen aan werken,lukt dat niet,dan zou ik eens verder hulp gaan zoeken en bij een dokter langs gaan.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:48

trouwens wou ik er wel even bijzetten,je moet idd niet door blijven gaan met lijnen,op een gegeven momment heb je gewoon het gewicht wat je wilt hebben,en stop dan ook ermee,dan kun je natuurlijk wel opletten met wat je eet,maar dan niet ermee door blijven gaan.

Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 16:52

lindy jij bent echt niet dik of wat dan ook.
sterker nog jij hebt het echt helemaal niet nodig om af te vallen.(weet niet of het zo klopt).
zoek hulp want als je zo doorgaat gaat het zeker de verkeerde kant op.
goed dat je het zelf gauw doorhebt.
praat er eerst met je ouders over.
en zoek dan samen naar een oplossing.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 18:24

Ik heb even rond gekeken op internet over eetstoornissen en meerdere tests gedaan. Uit alle ( Scheve mond ) tests kwam het resultaat Binge eating. Verward
Nog nooit van gehoord dus,maar ben er niet zo blij mee. Maar goed,dit is natuurlijk geen diagnose,want zo'n test op internet kan dat niet zomaar bepalen,maar hierdoor neem ik het wel serieus. Ik weet alleen niet wat ik nu ga doen.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:19

Vervelend zeg ...
Binge eating syndrome (BED)is dat je vaak eetbuien hebt ( Waarbij je veel in korte tijd eet, maar niks proeft ) , maar niet na de eetbuien overgeeft, maar een tijdje lijnt, om vervolgens weer in het oude patroon te vervallen. Maar niemand beleeft een eetziekte precies op dezelfde manier, dus Internet kan idd niet helemaal de juiste diagnose geven.

*knip*
Misschien heb je er niks aan, maar;
- Eet een snoepje per dag. Op die manier ga je niet het snoepen missen.
- Als je middags thuis eetbuien krijg, ga dan 's middags niet in de keuken zitten als je iets drinkt of een snoepje eet. Of ga direct vanuit school naar je hobby toe.
- En het belangrijkste --> eet en drink voldoende en ga naar een dietiste toe als je graag wil weten hoeveel je per dag moet/mag eten. De huisarts kan je doorverwijzen.
Laatst bijgewerkt door Nadia op 24-05-12 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek van Gaby aangepast

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:23

Lindy

Je weet nu in ieder geval dat jouw probleem heel herkenbaar is en dat je echt niet de enige bent
Ik geef de schuld aan de maatschappij. Al die supermagere meiden als fotomodel en dat moeten jullie meiden als voorbeeld nemen?

Ik ben heel wat jaartjes ouder als jou Lindy, maar ben ook door die hel gegaan. Toen was er niets over bekend, dus moest mezelf redden.
Dat hoef jij niet. Maak gebruik van internet, zoek contact met soortgenootjes.
Ga weer leven en genieten OK dan!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 19:25

Eigenlijk voel ik er weinig voor om naar een dietiste te gaan. Ik wil het niet erger maken,of doen lijken dat het is. En ik ben ook bamg dat ik dan een strikt dieet krijg en zij wil gaan bepalen wat ik wel en niet eet. Ik weet best hoe ik gezond moet eten,alleen die eetbuien moeten ophouden. Ik denk dat als ik al hulp nodig zou hebben,dat niet perse van een dietiste hoeft. Eigenlijk weet ik het allemaal niet meer. Aan de ene kant zeg ik gewoon tegen mezelf dat het vanaf nu over is,en dat ik weer gewoon normaal ga doen. ( tot het dus weer fout gaat) Aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang,want ik krijg steeds meer klachten,bijvoorbeeld moeilijke stoelgang,en ik ben al maanden niet of nauwelijks meer ongesteld. Er moet nu dus wel iets veranderen,ik weet alleen niet hoe.