scheren of niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

scheren of niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 18:54

Mijn paard shire/hackney, kan met lekker weer nog tot half oktober in het land lopen. Toch wil ik hem van de winter een deken opdoen in verband met de training. Ook gaan we vaak op wedstrijd, dus dan is dat ook beter. Maar tegen de tijd dat hij op stal komt, heeft hij natuurlijk al die dikke wintervacht. Wat kan ik beter doen, meteen scheren als het zover is en een dek op, of beginnen met een dunne deken en dan later een dikkere deken? Hij heeft het trouwens wel erg snel warm... daarom ben ik zelf niet weg van de tweede manier, maar veel mensen zeggen me wel dat dat beter is dan scheren...

Wat denken jullie?? Ik weet het even niet, met die dekens allemaal..! Verward

gabyfedde

Berichten: 11897
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:55

Ik heb met Fedde hetzelfde probleem!
Ik denk dat ik voor de 2e manier ga, want als ik Fedde=zwart ga scheren krijgt hij een heel raar kleurtje.

Alles goed trouwens?

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:24

Altijd 2x per winter scheren. Paard zweet ook in de winter maanden. Hij droogt niet snel op aangezien ik altijd s'avonds rij. Dus even lekker onder de warme douche (zweet weg, droogt snel) en dan goed onder een dikke deken zetten (of soms 2 als het vriest/ koud is). Klaar is kees......

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:38

ik ga voor de 1e manier , zodra Balloukje op stal komt voor de winter , gewoon scheren en een deken erop
tegen die tijd zit ie al zwaar in het haar en als je dan gaat opbouwen met dekens zweet het arme beestje zich dwarsaf

ik denk niet dat je Balloukje daarmee blij maakt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:45

tja, ik ben ook voor scheren, maar dat wist je al Haha!