Mika voor het eerst naar de manege en een klein trailerprobl

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 13:24

Gisteren was ik al een beetje aan het oefenen geweest met r, trailer in en uit lopen, klein stukje wezen rijden, ging allemaal hartstikke goed!
Ze staat soms nog wel behoorlijk te schrapen en te stampen in de trailer, maar verder eigenlijk geen problemen.
Dus vanmorgen al lekker op tijd opgestaan, Mika even gepoetst (want je moet toch een beetje netjes voor de dag komen Haha! ) en in de trailer naar de manege...
Wat gisteren dus wel heel goed ging was vanmorgen minder want toen ik bij de manege de klep van de trailer omlaag deed stond Mika helemaal omgedraaid met het touw om een voorbeentje heen en tussen de voorbenen door naar achteren.... Verward Verward Verward
Hoe ze het voor elkaar heeft gekregen weet bijna niemand, maar zo stond ze erbij...Maar gelukkig was ze totaal niet in paniek ofzo en kon ik r losmaken en gewoon heel normaal de trailer uitlopen.
In de manege was ze heel erg kijkerig, maar verder wel rustig, dus niet echt gek doen ofzo, ik heb 'r even vastgezet omdat ik nog een paar dingen uit de auto moest halen en dat ging wel vrij goed, al schraapt ze dan wel heel veel.
Dat is denk ik toch een uiting van onrust en spanning.

Voor het eerst in de grote binnenbak snuffelde ze wel heel veel maar bleef, in tegenstelling tot wat ik verwacht had, heel erg rustig...Dus heb ik toch de longe maar gepakt en 'r zowel rechts- als linksom even aan het halster een paar rondjes laten lopen, daarna nog even lekker los laten lopen, maar dan gaat ze ook niet rennen ofzo en wandelt gewoon een beetje rond.

Toen ik naar huis reed heb ik haar gewoon los in de trailer gezet, omdat ik toch wel bang was voor ongelukken doordat ze eerst zo raar in dat touw vaststond, en eigenlijk vond ik het doodeng, want ik hoorde helemaal niks achter me, in tegenstelling tot gisteren en de heenweg, het was zo stil...
Geen gestamp of geschraap, echt gewoon doodsestilte, dus eigenlijk deed ik thuis heel voorzichtig het bovendeurtje open omdat ik toch wel bang was dat er nu iets helemaal niet goed zou zijn, maar mevrouw stond gewoon heel rustig hooi te eten...... Verward Niks geen opwinding ofzo, gewoon hooi eten..... Sigaar
Dus misschien is het wel het beste om r gewoon los te zetten, dan is ze echt heel rustig en vindt ze alles prima schijnbaar.... Party!! Party!!

Tot zover dit eerste "reisverslag", volgende week gaan we weer en dan wil ik proberen om r toch een klein beetje serieuzer aan het werk te zetten, tenminste als ze net zo cool reageert als nu. Zo niet dan mag ze gewoon een beetje verkennen en rondkijken en komt het "echte werk" later wel een keer....

Hebben jullie trouwens een hooinet in de trailer, en zouden jullie in mijn geval de pony dan ook maar gewoon loszetten? Ik heb geen gewone paardentrailer maar een grote kleinveetrailer, dus die is iets lager en smaller dan een gewone trailer, zonder tussenwand ed, gewoon een grote open ruimte. Het is wel vrij groot trouwens, want er zouden met gemak wel 3 mika's inpassen... Haha!

Groetjes Sonja

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:39

het ligt een beetje aan de trailer, maar als hon onder de stang door kan staat ze ook gewoon los.
Als ze er niet onderdoor kan staat ze vast door hoog bovenin de trailer aan weerskanten een touw te zetten, die aan weerskanten van het halster vast gaan.
Ik heb wel altijd een hooinet voorin, wel op de juiste hoogte hangen

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:34

Alleen voor lange stukken doe ik er een hooinet in.
Ik heb eens ergens gelezen dat strooisel, hooi e.d. in de trailer heel slecht voor de luchtwegen zijn, vanwege stof wat rond gaat dwarrelen Verward

Ach, hoe minder rommel in de trailer hoe makkelijker schoon te houden. En die van mij gaat toch altijd staan te dutten.

Ik rij er weleens achter met een auto, dat is zo'n grappig gezicht.
Vooral als hij naast een merrie staat; in het begin even macho doen, maar als je eenmaal onderweg bent verliest hij de interesse en zakken z'n hoofd en oortjes een paar centimeter.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:51

Ik heb er altijd een hooinet inhangen heeft ie wat te doen.
De shettie's bij ons 9okee die van jou is dat niet maar wel dezelfde maat) staan ook altijd los.
anders ben ik bang dat ik ze ophang ze zijn namelijk te klein voor de stangen en daar hebben ze geen steun aan dus dan maar zo

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-01 17:21

Ik heb ook echt het idee dat ze veel rustiger is wanneer ze los staat, zoals ik al zei kwam er helemaal geen enkel geluid meer vanachteren en stond ze gewoon hooi te eten...
Het laden gaat trouwens super, geen enkele twijfel, ze loopt er heel gewoon in en uit, en voor mijn gevoel door er wat hooi in te hangen is dat ook een vorm van belonen elke keer als ze de trailer in moet...... Verward