Hond met ADHD?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Hond met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 16:55

Wij hebben een 1 jarige friese stabij.

En ik moet zeggen mevr. word gek Boos!
Ze is net loops geweest, misschien dat het kan zijn.

Maar ik speel heel vaak met haar buiten, normaal valt ze dan in slaap als ze binnenkomt.
Maar de laatste tijd verstopt ze haar tennis bal in alle hoeken en gaten, ze word dan helemaal gek.
Een soort aandacht trekkerij.

Ze piept dan op een hele vreemde manier, en dit gebeurd de laatste weken continu.

Wie heeft tips? We worden gek thuis.

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:29

Een bot geven. Dat is hier de oplossing als die twee van mij weer een aanval van adhd krijgen. Echt ideaal

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:17

Onze hond is ook vaak helemaal dol. Het kan komen doordat hij gewoon veels te veel energie heeft. Je moet ook niet vergeten dat ie pas 1 jaar is. Misschien helpt een gehoorzaamheids training (honden training) om hem in ieder geval binnen rustig te hebben en zorg dat hij genoeg kan stoeien.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:23

Misschien is ze schijnzwanger, controleer haar tepels regelmatig of ze opgezet raken. Het verstoppen van de bal (of elk ander ding) op allerlei plekken is een redelijk duidelijk teken van schijnzwangerschap.

Als ze schijnzwanger is, vraag dan even raad aan de DA, honden kunnen daar echt goed overstuur van raken.

Astrida

Berichten: 147
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:33

Ik ben zelf een ADHDer...heb nog wel wat ritalin voor je hond Knipoog

Volgens mij kan het idd met schijnzwanger hebben te maken...daar worden ze heel onrustig van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:41

Ik heb een Golden Retriever, die volgens mij ook wel in aanmerking komt voor het plakkertje; ADHD. Mèn, je hebt nog nooit zo'n drukke Golden gezien. Hij heeft nu gelukkig een speelgenootje die hem bezig kan houden, en ook die komt aardig in de richting ADHD *LOL* Maar dat is nog toe te schrijven aan het ras en de leeftijd (hij is 10 maanden) en de Golden is al bijna 8. Die hond spoort echt niet. Het is een prachtig beest om te zien en in huis is ie redelijk rustig. Maar neem hem mee naar buiten en je hebt letterlijk je handen vol aan dat beest.

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:29

hey dat is toevallig ik heb ook een 1 jarige Friese stabij maar dan een reutje.
Het zal denk ik de leeftijd wel zijn want Tibbe kan er ook wat van. Wat meestal helpt is een lekker fikse boswandeling
Ik volg ook nog steeds een hondencurcus al vanaf pup, en hij is soms nog steeds een late vervelende puber Schijnheilig
Maar hij is al een stuk vooruit gegaan dan hoe hij eerst was, gelukkig wel Haha!

Sannuh

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Nijmegen-Lent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:44

Dat deed onze hond ook...ze had een balletje waar de geur van een andere hond aan zat en dat balletje behandelde ze echt als haar baby. Ze waste hem en verstopte hem en als je in dat balletje kneep piepte die en dan begon zij ook heel hard te piepen. Was best wel raar, maar ik denk ook dat ze schijnzwanger of zoiets was.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:10

Wij hebben 2 boomertjes, moeder en dochter en ik zeg wel eens tegen mijn man...als dochter-hond een kind was geweest was het vast een ADHD-er...pff zo druk als dat hondje is..niet moe te krijgen, maar ik vind het wel lollig om te zien eigenlijk...er zit zoveel energie in...en als ze zo druk is en ik kan er even niet tegen dan laat ik haar gewoon uitrazen....dat is denk ik wel het beste wat je kan doen.

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 23:21

pff ik leef met je mee...ik heb hier een 1 1/2 jarige JR die niet tegen kleurstof (en elke anders ' stof') kan en een franse bulldog van 11 maanden die adhd heeft, ik merk het al geeneens meer als ze via de salontafel over mijn hoekbankrugleuning rennen, remmen door zich tegen de muur te laten knallen vervolgens zich afzetten tegen de muur via de keuken en de slaapkamer weer de hoekbank nemen door over de salontafel....enfin je begrijpt wel waar ik heen wil, helemaal gestoord die honden van tegenwoordig

Zijn mijn drie stiefkinderen nog Schijnheilig bij!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 21:35

Hahahaha jeetje ik ben dus niet de enige.
Nou Freya denkt dat er een balletje op de kast ligt, dan gaat ze voor de kast staan steigeren en blaffen en piepen, niet 10 min, maar een hele middag.

Ik laat ze ook vaak uitracen, maar nu slaapt ze niet meer, zou haar conditie te goed worden?

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 21:42

Stabij's hebben zoveel energie dat haal je er niet zo uit Haha!
misschien rust ze wel soms als ze gewoon zit? of als jij zelf slaapt?
Tibbe slaapt soms ook een hele dag niet dan rust hij alleen een beetje.
Als ze echt helemaal niet slaapt, dan zou je een keer s'nachts kunnen controleren.

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 20:36

Picasso schreef:
Ik heb een Golden Retriever, die volgens mij ook wel in aanmerking komt voor het plakkertje; ADHD. Mèn, je hebt nog nooit zo'n drukke Golden gezien. Hij heeft nu gelukkig een speelgenootje die hem bezig kan houden, en ook die komt aardig in de richting ADHD *LOL* Maar dat is nog toe te schrijven aan het ras en de leeftijd (hij is 10 maanden) en de Golden is al bijna 8. Die hond spoort echt niet. Het is een prachtig beest om te zien en in huis is ie redelijk rustig. Maar neem hem mee naar buiten en je hebt letterlijk je handen vol aan dat beest.


Of je loopt de tuin van jullie in en je word aangevallen door een vliegbeest *LOL* *LOL* *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 11:39

RodeoGirl"]
[quote="Picasso schreef:
Ik heb een Golden Retriever, die volgens mij ook wel in aanmerking komt voor het plakkertje; ADHD. Mèn, je hebt nog nooit zo'n drukke Golden gezien. Hij heeft nu gelukkig een speelgenootje die hem bezig kan houden, en ook die komt aardig in de richting ADHD *LOL* Maar dat is nog toe te schrijven aan het ras en de leeftijd (hij is 10 maanden) en de Golden is al bijna 8. Die hond spoort echt niet. Het is een prachtig beest om te zien en in huis is ie redelijk rustig. Maar neem hem mee naar buiten en je hebt letterlijk je handen vol aan dat beest.


Of je loopt de tuin van jullie in en je word aangevallen door een vliegbeest *LOL* *LOL* *LOL*
[/quote]

KRUISRAKET *LOL* *LOL*

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-03 12:55

Haha,
die van ons is ook zo'n druktemaker, op de bank, af de bank, achter de kat aan, pffffffff.. Maar wel gezellig Knipoog