Ik ben boos op de paardentandarts

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Ik ben boos op de paardentandarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:03

Sinds ik mijn Paard heb laat ik 2x per jaar de tandarts komen voor controle enz enz....
Altijd was zijn gebid prima, even wat haakjes verwijderen en klaar is ie weer tot over 6 maand.

Nu heb ik de DA naar zijn gebit laten kijken. 3 maand geleden is de tandarts geweest en mijn paard eet sinds 3 dagen geen hooi meer, is heeel onregelmatig gaan lopen en doet minstens een uur om zijn brokken op te eten. Oorzaal onregelmatigheid was een ontsteking in zijn schouder. Oorzaak tanden geen idee, tandarts is geweest 3 maand geleden dus moet dat wel goed zijn. Ha de DA vertelde mij iets heel anders: Zijn tanden zijn ZEER slecht onderhouden. Hij heeft twee haken links boven van 1,5cm!!!!!! Dat begint hem nu echt pijn te doen. De tandarts heeft dit nooit weggehaald. En nu blijkt dat hij die haak dus al zo´n 3 jaar heeft zitten en er naar is gaan lopen, vandaar die onregelmatigheid. Dierenarts kosten gehad bij de vleet, Fisio gehad dat wil je niet weten en wat is de oorzaak geweest: 2 gigantische haken die de tandarts nooit heeft weggevijld, hij had deze haken nooit over het hoofd mogen zien. Zeer slecht werk en ik en mijn paardje hebben nu dus mooi de problemen hiervan. Morgen komt er een andere tandarts die zijn gebit wel helemaal goed gaat maken. Meijer uit Markelo.
Ik ben heel boos, dit had nooit mogen gebeuren!!!!!!!!!!

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:18

Bij mij is het juist een keer omgekeerd geweest!
Ik was naar de DA geweest voor de tanden. Een paar maanden later heb ik een gediplomeerde tandarts laten komen, en die vertelde me dat de DA echt prutswerk had geleverd! Hij haalde er ook echt haken van 2 cm af! Die tandarts die ik had was toevallig ook Meijer uit Markelo. Echt een hele goede kerel.

Succes ermee.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:10

Meijer heb ik ook als tandarts bij mijn paard. Zeker een hele goede. Ik weet niet wat jij voor tandarts hebt gehad Jovanny, maar deze behoren normalite beter werk te leveren dan een dierenarts. laatstgenoemde heeft nl. niet zoveel materiaal als de tandarts en heeft ook geen speciale opleiding voor het gebit van het paard. Ik denk dat je gewoon een andere tandarts moet zoeken.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:19

Iedereen mag zich paardentandarts noenen. Je hoeft geen speciale opleiding te volgen. Dat is dus ook de reden dat er veel prutsers tussen zitten.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:20

Nou ik ben blij dat Meijer niet zo'n prutser is, hij heeft zijn opleiding gevolgd in Amerika.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:47

Dat zegt niks Garfield, die hadden wij ook.
Een jaar later via de Universiteit op fam. Broese gestuit. Afgestudeerde dierenartsen én afgestudeerde tandartsen. Komen ergens uit het oosten v/h land en als het aan mij ligt komt er geen ander meer aan m'n paard. Ze leggen alles uit, laten het je zelf voelen en bovendien is onze eigen dierenarts (van de faculteit, steek ik mijn hand voor in het vuur) ook idolaat van ze. Nooit geen problemen meer gehad met het gebit, maar bovenal zelfs verbeteringen gemerkt in de dressuur vanwege hun behandeling.

Garfield
Berichten: 532
Geregistreerd: 27-11-02
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:50

Meijer laat ook altijd voor en na voelen. Ik heb zoveel dierenartsen een paard de tanden zien vijlen, die gingen gewoon met een vijl de mond in en vijlden er gewoon maar wat op los. Meijer neemt de tijd, gaat rustig met de paarden om en, nogmaals, laat altijd het resultaat voelen.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:19

Hey,

Heb ff een vraagje: ' hoe heette die tandarts die jij er bij hebt gehad' want zo kun je andere mensen waarschuwen voor deze zogenaamde tandarts. Wij hebben een vrouw, Theresa Bezemer en wij vinden haar onwijs goed en overlegt en vertelt ook de dingen die ze wil gaan doen enz. Is erg goed met onze paarden dus....

xxxies
Syllie

faiz
Berichten: 157
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:27

Als je een goede tandarts hebt, is het voldoende als hij 1x per jaar komt, en heeft je paard een redelijk gebit is 1x in de twee jaar voldoende.

Zauber
Berichten: 404
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:58

Ik heb het ook gehad met een paard van mij.
Ik had de tandarts al 3 keer laten komen omdat hij erg lastig was met rijden.
hij trok erg aan de teugels en ging vreselijk hangen in je handen.
De tandarts bleef maar volhouden dat zijn mond goed was.
Gegevenmoment raakten hij helemaal verzuurt en was toen helemaal niet meer te rijden.de dierenarts zij dat hij hele kapotte wangen had en helemaal verzuurt was en kreupel.
Toen heb ik een andere tandarts gebelt en die heeft hem behandeld.
Ik ben daar ook erg boos over geweest.
Die tandarts staat heel goed bekend,maar ik hoef hem niet meer. Boos!

Groetjes zauber

Saar4
Berichten: 2346
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 13:59

Ik heb zoveel prutswerk gezien dat ik geen paardentandarts meer vertrouw. Ik laat het dus gewoon door de dierenarts (faculteit) doen. Ben ik heel tevreden over.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 18:04

Syllie schreef:
Hey,

Heb ff een vraagje: ' hoe heette die tandarts die jij er bij hebt gehad' want zo kun je andere mensen waarschuwen voor deze zogenaamde tandarts. Wij hebben een vrouw, Theresa Bezemer en wij vinden haar onwijs goed en overlegt en vertelt ook de dingen die ze wil gaan doen enz. Is erg goed met onze paarden dus....

xxxies
Syllie


Ik heb al die tijd Ed Kiela gehad, ik weet dat er genoeg mensen zijn die hem heel goed vinden maar bij mijn paard heeft hij al die jaren niets gedaan. Zaterdag zijn er 5 gigantische haken verwijderd. En ik late hem nog wel 2x per jaar komen. Meijer zei tegen mij dat hij aan het gebit van mijn paard kon zien dat er nog NOOIT iets aan gedaan is. Het is een ravage en mijn paard heeft gigantisch veel pijn gehad, door een haak achter in zijn gebit is zijn hele wang kapot gegaan. Nee, ik laat geen Ed Kiela meer bij mijn paard.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 18:07

Garfield schreef:
Meijer heb ik ook als tandarts bij mijn paard. Zeker een hele goede. Ik weet niet wat jij voor tandarts hebt gehad Jovanny, maar deze behoren normalite beter werk te leveren dan een dierenarts. laatstgenoemde heeft nl. niet zoveel materiaal als de tandarts en heeft ook geen speciale opleiding voor het gebit van het paard. Ik denk dat je gewoon een andere tandarts moet zoeken.

Dankzij mijn DA is Meijer bij mijn paard geweest en heeft zijn haken verwijderd. Meijer stond verteld van hoe zijn tanden behandeld zijn. Er is al die tijd niets aan gedaan, en ik maar betalen voor niets dus.
Meijer heeft goed werk geleverd en ik hou hem als tandarts, dan weet ik zeker dat het goed gebeurd.

Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-03 18:09

faiz schreef:
Als je een goede tandarts hebt, is het voldoende als hij 1x per jaar komt, en heeft je paard een redelijk gebit is 1x in de twee jaar voldoende.

Ik liet mijn "oude" tandarts dus 2x per jaar komen, dan mag je toch aannemen dat het goed is??? Nou niet dus. Ik heb nu een andere die wel zijn werk goed doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:38

Ik kan je ook nog heel wat horror verhalen vertellen over paarden gebitsverzorgers.
De ellende is dat wij er als leek geen verstand van hebben en dus ben je overgeleverd aan de oprechtheid van de gebitsverzorger.
Ik selecteer altijd op referenties en dat werkt eigenlijk heel goed.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 20:51

he, wat balen zeg; en dan laat je zo de tandarts komen (is ook niet goedkoop) en kom je dan te weten dat hij zijn werk niet goed doet, kan je toch niet menen, he?? wat stom voor je zeg!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 23:25

Ik heb al jaren noel dinjens echt een paarden fluisterraar en aangezien wij een paar stress kikkers op stal hebben weet ik uit ervaring dat het een super kerel is ook op mijn kliniek vinden ze het gebit er super uit zien toen was het al een jaar geleden

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 10:59

Richard van Dordrecht vind ik ook een fijne TA. Nooit problemen met die man gehad.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:06

Laui! schreef:
Dat zegt niks Garfield, die hadden wij ook.
Een jaar later via de Universiteit op fam. Broese gestuit. Afgestudeerde dierenartsen én afgestudeerde tandartsen. Komen ergens uit het oosten v/h land en als het aan mij ligt komt er geen ander meer aan m'n paard. Ze leggen alles uit, laten het je zelf voelen en bovendien is onze eigen dierenarts (van de faculteit, steek ik mijn hand voor in het vuur) ook idolaat van ze. Nooit geen problemen meer gehad met het gebit, maar bovenal zelfs verbeteringen gemerkt in de dressuur vanwege hun behandeling.


Ze komen uit Winterswijk, en er komt ook geen ander meer aan mijn paard zijn tanden. Sinds ze geweest zijn kan ik ook idd fijner rijden, hij had dus ook zijn wangen aan de binnenkant helemaal kapot. Je moet alleen wel op tijd een afspraak maken want ze zijn giga druk.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 11:42

Saar4 schreef:
Ik heb zoveel prutswerk gezien dat ik geen paardentandarts meer vertrouw. Ik laat het dus gewoon door de dierenarts (faculteit) doen. Ben ik heel tevreden over.


Bij mijn paard laat ik het ook altijd door de DA doen. Vind ik fijn en vertrouwd.