uitdrukkingen van Spaanse paarden gezocht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

uitdrukkingen van Spaanse paarden gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 12:21

Haaj!
Ik zoek voor mijn onderschrift een mooie uitdrukking over het Spaanse paard, wie o wie kent er nog buiten: Het Spaanse Paard: Paard der Koningen Koning der Paarden
Help please!!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 12:55

Niemand? Verdrietig

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:59

ff denken...

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:09

Ik weet wel dat ze oorspronkelijk Vandalusiërs heten, dat kwam omdat Vandalen paarden meenamen uit het Noorden en die kruisten met de Andalusiërs. Ook werd het wel "Het Spaanse ras" genoemd en in het Spaans is dat Pura Raza Espanola.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 15:01

Mah, nu heb jij dat onderschrift ook?

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Morrie

Berichten: 22303
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:42

pb die meneer die in Spanje woont eens, Huertecilla heet ie, die weet er vast wel een paar!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:04

Hihi ik heb hem ook Schijnheilig

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 18:18

Hihi, Licor en Suevo Ruless Haha!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:20

Relliej schreef:
Ik weet wel dat ze oorspronkelijk Vandalusiërs heten, dat kwam omdat Vandalen paarden meenamen uit het Noorden en die kruisten met de Andalusiërs. Ook werd het wel "Het Spaanse ras" genoemd en in het Spaans is dat Pura Raza Espanola.


Onzin Rellie, echt onzin. De stréék hier werd door de Moren El Andaluz genoemd naar de Vanadalen die hier met andere Visigothische stammen vanaf circa 450 woonden voor ze hen verdreven in het jaar 711. De paarden die zij meenamen staken nogal schril af bij wat hier endemisch al voorkwam en hun paarden hebben dan ook geen enkele rol gespeeld.

Uitdrukkingen zát hier, maar wel in het Spaans uiteraard, waar jullie dus niet veel aan hebben.

www.homocaballus.net

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:24

Geef ze maar in het spaans, dat geeft wat extra karakter aan de uitdrukking.
Maakt nix uit als ik er nix van snap Tong uitsteken

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 00:41

HELP! Iedereen steelt mijn onderschrift!!!

Ik heb er nog eentje: Een Andalusier is zoals een Arabier, MAAR dan met een rem op... Haha!

Sja, niet gebruiken, of je krijgt de Arab-lovers over je heen Knipoog

En nog een gedicht (slecht vertaald maar goed):
Citaat:
Een simpele vraag
En hij zal je betoveren
Licht brengen
In de donkere hoekjes van je bestaan
Je gevangen houden
In een web van verrukking
Je vergissengen, je onachtzaamheid
Je ondoordachte handelingen
Hij vergeeft je als geen ander

Daar waar velen niet durven gaan
Daar waar anderen vluchten in angst
Daar is zijn stap kloek en vastberaden

Je hoeft geen « groot » ruiter te zijn
Om samen met hem te presteren
Een lichte druk in zijn flank
En hij laat je vliegen
Op de tonen van de wind
Hij draagt je
Veilig door de lucht
Die geladen lijkt
Met een alom vergeten parfum
Gezeten op zijn rug
Brengt het ruisen van de rivier
Je tot rust
Lijken de bergen kleiner
En klinkt het zingen van de nachtegaal
Als muziek

En dan
Dan pas kan je begrijpen
Waarom men hem
« Het paard van de koning » en
« de koning van de paarden »

Vrije vertaling van een gedicht van JUAN LLAMAS





Jaja... poëzie op Bokt...

En nog wat quotes over het ras


Citaat:
«As you know, of all the horses in the world, whatever their place of origin, climate or province, Spanish horses are the most expert; and they are thus to a point beyond imagination. This does not make them the easiest to train, because they notice everything with too much attention and application, and because they have excellent memories and prepare and anticipate their judgement, even before knowing the wishes of the rider. In view of all of this they need guiding with great skill and according to genuine principles, and not as a matter of routine. But if one knows how to choose a good Pure Spanish Horse, I vouch that it will be the noblest in the world and that from the tip of its ears to the tip of its hoofs there is none to match its cut. It has great vigour and energy but is very docile; it walks proudly and has a style of trot that is the most beautiful in the world. It is arrogant when galloping, is faster than any other race horse, and is much more noble and friendlier than them too; in short, on a day of triumph it is the best type of horse for a great monarch to display his glory to his people, or on a day of battle to lead his army …I therefore claim that Spanish horses are the best in the world. Spanish horses are good for everything, except for pulling carts.»

Duque de Newcastle

«Experience has clearly demonstrated that Spanish horses are undoubtedly the best in the world for dressage purposes, not only because of their figure, which is willing, vigorous and so docile that they are capable of understanding and executing to perfection anything that with skill and patience they are taught ...; in a word, nature appears to have bred them specifically for dressage; and indeed, they have no equal in terms of bravery, fire and magnanimity.»

Barón d´Eisenberg

«Every author has always given preference to Spanish horses, believing them to be the best for dressage due to their agility, spring and cadence. They believe them to be the best for ostentation due to their elegance, distinction and nobility.»

Francois Robichón de la Guériniére, 1733



Geplukt van de site van Licors school in Ronda...

Ik heb trouwens een vermoeden dat dit Licor is
Afbeelding

En dit?
Afbeelding

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 09:32

Denk wel dat het Licor is hoor

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:39

Hey! Nu heb je dat onderschrift toch gebruikt van de die Arabier...

Straks krijg ik de Arabierenliefhebbers over me heen... Het was trouwens een quote van een handelaar waarbij ik ben gaan kijken...

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 10:27

Ok Haha!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:08

Haha, DANK DANK!!


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:06

Ik vind je onderschrift niet kloppen, je kunt een Anda toch niet vergelijken met een Arabier? Tong uitsteken

Anda's zijn veel knapper }>

reina

Berichten: 637
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:33

Huertecilla, ik ben ook erg benieuwd naar die Spaanse uitdrukkingen. Mijn Spaans is niet heel goed, maar ik kom vast een eind..
Is het trouwens waar dat ze in Spanje "een gegeven paard moet je niet naar het bit kijken" ipv zoals hier in de mond?
Mientjeuh, jou moet ik helaas teleurstellen, ik zou niets weten..

Matti90
Berichten: 789
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Granada, España

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 00:38

Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar..heb twee jaar spaans gehad dus begrijp in ieder geval iets...Haha!

!Update profiel!

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 01:05

reina schreef:
Huertecilla, ik ben ook erg benieuwd naar die Spaanse uitdrukkingen.


Komt. Niet meteen, ben nu te druk met ferias, fiëstas, onder het zadel brengen, voor de kar brengen, een peña (vriendenclub) voor de paardenmaten in het dorp opzetten, rijden en op Bor passen als mijn lief wil rijden, maar er wórdt aan gewerkt. Gewoon even geduld en dat plak ik wel een keer wat in een nieuw topic.

www.homocaballus.net

Huertecilla

Berichten: 26842
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 01:10

Matti90 schreef:
..heb twee jaar spaans gehad dus begrijp in ieder geval iets...Haha!

Heb je profiel bekeken e die twee jaar Spaans verbaasd! Maar goed, is meer dan ik, want wij hobbyen gewoon wat voor ons uit Knipoog dus niet té kritisch zijn op mijn spelling, beloof je?

www.homocaballus.net


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: belindaap88, Katyatje, Lara_, maaaikkee, Noor17, rocky_1995, Solmyrkvi, WendyKtH en 76 bezoekers