Ik heb een leuk paardje gezien, is het wat?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Ik heb een leuk paardje gezien, is het wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:21

Ik heb dan eindelijk eens een paardje (veulen) gezien wat qua uitstraling en papier aan mijn eisen voldoet. En het het is ook nog een merrie (de meeste die ik tegenkwam waren ruinen, heel mooi, met een prijskaartje, maar behalve sport en rijden kun je er niks mee en ik wil wel gaan fokken en een hengst kan niet bij ons op stal.)
Maargoed voor ik té enthousiast word vraag ik ook even jullie mening.
Ik ga er waarschijnlijk wel even kijken, maar voor ik weer helemaal naar een of andere uithoek vlieg wil ik toch even wat meningen van anderen horen.
Het is dus de bedoeling er mee te fokken en er mee de sport in te gaan op het hoogst haalbare niveau voor mij en het paardje. En de vraagprijs die op dit paardje staat is 4100 (of serieus bod na bezichtiging)

Afbeelding

Afbeelding

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:23

Heel niet verkeerd Knipoog

En de prijs, voor zulke papieren worden op veilingen het dubbele betaald als de vraagprijs

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:26

Ik moet zeggen dat ik het wel veel geld vind, ook zou ik wat predikaten bij moedersmoeder willen zien, en brengt de moederlijn niet veel maat mee!

Ik hoop dat het veulen groot genoeg wordt!

Wel een leuk veulen!
Laatst bijgewerkt door fokfanaat op 26-08-03 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:26

Leuk papier, leuk dier.
Zal zeker 1.60m. worden, maar daar kan het bij blijven
(dat is altijd een gok; de merrielijn is niet groot; Ferro
verbeterde de stokmaat ook maar met slechts 1 cm.)
Ik vind de prijs wel behoorlijk pittig voor een merrieveulen.
Over 3 jaar moet het veulen wel 8.500 euro opleveren
(3 jaar opfok kwa kosten erbij rekenen), anders schiet
je er geld bij in. En daarmee is het een dure merrie,
zeker als ze onder de 1.65m. blijft.

Maar ik vind het wel een plaatje van een beestje

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:31

Ja, ik koos haar ook om de maat, ik ben zelf niet zo groot dus ik wilde een paardje wat eigenlijk niet groter word dan 1.65, maar met een veulen blijft dat gokken. Maar als ze wel 1.70 word is dat ook geen probleem, het is alleen wat hoger klimmen voor mij.
en wat de vraagprijs beterft, het zijn voor zover ik weet gewoon particulieren die dr verkopen dus waarschijnlijk valt er nog wel wat te onderhandelen. (zelf vond de prijs ook redelijk hoog, maar echt veel verstand van prijzen met veulens heb ik niet, als ik ga kijken gaat er dus wel iemand mee die er verstand van heeft. (misschien een bokker die intresse heeft om mee te gaan??)

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:34

Op marktplaats stond ook dit merrieveulen te koop, tis dat ik geen ruimte heb voor een veulen, maar vond dit een top-afstamming!

bruin merrieveulen (19-6) Goodtimes x Elite van Ramiro x ster pref.van Porter (Porta) x keur pref prest. van Marco Polo (Zottie). Super bewegen.

Deze foto stond erbij, maar weet niet zeker of het dit veulen is of de andere uit de advertentie!

Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:37

*volcano* schreef:
Ja, ik koos haar ook om de maat, ik ben zelf niet zo groot dus ik wilde een paardje wat eigenlijk niet groter word dan 1.65, maar met een veulen blijft dat gokken. Maar als ze wel 1.70 word is dat ook geen probleem, het is alleen wat hoger klimmen voor mij.
en wat de vraagprijs beterft, het zijn voor zover ik weet gewoon particulieren die dr verkopen dus waarschijnlijk valt er nog wel wat te onderhandelen. (zelf vond de prijs ook redelijk hoog, maar echt veel verstand van prijzen met veulens heb ik niet, als ik ga kijken gaat er dus wel iemand mee die er verstand van heeft. (misschien een bokker die intresse heeft om mee te gaan??)


Het is voor jou niet zo'n probleem, maar voor de verkoop is eentje van 1.62 wel een stuk minder waard dan 1.70. Dus misschien kun je dat in je prijsonderhandeling wel meenemen!
volgens mij ligt de gemiddelde veulenprijs zo rond de 2500 euro (correct me when i'm wrong)

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:52

Ik vind het ook heel veel geld. Je neemt veel risico met een veulen. Het beestje zal nog 3 jaar moeten doorkomen zonder in de draad te blijven hangen, ziektes, e.d. Op de foto ziet hij er mooi uit, maar ik kan natuurlijk niet zijn gebit zien, of de benen recht staan, enz.

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:44

ik vind het ook een duur beestje. maar ze is wel heel erg mooi.
ik heb zelf ook een veulen gezien, die puur voorhet springen gefokt was. het was een veulen van celano, maar 4200 euro vind ik een beetje te gek voor een beesie waarvan jeniet weetof het wel gaat lukken in de sport. het is maar afwachten of je het lekker vind zitten enof je er mee over weg kan onder de man.
maar ze is mooi Haha! en voor de fok zal ze ongetwijfeld mooie veulens voortbrengen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:48

het is een heel leuk veulen en een mooi papier. MAar die prijs is veel te hoog. Echt, je kunt best een soortgelijk veulen krijgen voor veel minder.

Naira
Berichten: 65
Geregistreerd: 20-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:36

Wat een ontzettend leuk veulen!! Ik vind haar echt mooi! Maar de prijs is voor een *veulen* wel erg veel....Maar het is een vraagprijs, en die zetten ze vaak hoog, en daar kan nog best wat vanaf. Het zou imho op zich geen slecht idee idee zijn om te gaan kijken of ze je echt bevalt, en dan eventueel een beetje te peilen wat ze echt *minimaal* willen hebben. Misschien valt het hardstikke mee en kom je meer uit in de richting van de 3000.. (heb dat wel vaker meeemaakt).
Denk er in elk geval maar goed over na en veel succes!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:45

wij hebben ook een veulen van sir sinclair, maar waarschijnlijk word die ook niet erg groot, moeders is ook maar 1.61 ons veulen lijkt er wel heel veel op!
maar hij mist gewoon maat , vorige veulens van die merrie waren veel groter...maar wie weet heeft ie een latere groeispurt
verder vind ik het een supermooi veulen....alleen qua maat moet je echt opletten, van sirsinclair is nog niet bekend wat hij qua maat doet in de nakomelingen!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:25

Wat een plaatje zeg!!!
Maar wel erg duur!!! Bloos!

chillaxing

Berichten: 3954
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:44

Ik vind het een heel leuk veulen!

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:47

Mooi papier, mooi veulen met heel mooie naam, nu op naar een mooie prijs zou ik zeggen Geld, geld!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:47

Mooi veulen, dat moet gezegd worden. Mooi papier.
Maar de prijs is behoorlijk, vooral voor een veulen wat misschien niet zo groot zal worden.

Overigens zou ik het als fokker zijnde niet tof vinden dat het papier erop staat met mijn adres erop. Kan je dit niet met een fotobewerkingsprogramma zwart maken. Nu staan er toch een hoop persoonlijke gegevens van hem op het net. Ik zou er niet blij mee zijn als mijn adres hier zo stond!

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:11

Ben het met Kleintje eens over de gegevens. Vergeten misschien?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:25

Het is een mooi rijtypisch gebouwd veulen met een goede uitstraling en een goed papier !
De prijs lijkt op het eerste gezicht wat pittig, maar het lijkt me wel een extra veulen.
Als je over de prijs gaat onderhandelen dan zou ik het zeker over de verwachte stokmaat van het veulen hebben.
Zoals hier al eerder gezegd is, is de kans aanwezig dat je straks een redelijk klein paard krijgt.
Voor jou geen probleen (hoeven zij niet te weten Knipoog ), maar qua fok- en verkoopwaarde is een klein paard nu eenmaal minder waard dan een paard met maat.
Veel succes met de onderhandelingen !

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 14:49

binnenkort ga ik dr waarschijnlijk even naartoe, misschien dat er nog een bokker met verstand van goeie veulens en prijzen mee wil??? (het is in deventer)

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 14:58

Ehh ik zie nergens een adres staan op het papier?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:05

Wel leuk, maar ook prijzig gezien de stokmaat en moederlijn.
Heb wel betere voor minder gezien. (Voor meer staat nog een heel leuk hengstveulen in Soest *LOL* Knipoog )

Liekje1981

Berichten: 2281
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 15:45

Ik sluit me bij de meeste aan.

Vind het op de foto's een mooi merrie veulen met mooie bewegingen maar vind de prijs best pittig.

En zoals de meeste zeggen is een paard van 1,70 beter door te verkopen als een paard van ongeveer 1,65m.

Maar een mooi veulentje.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 16:02

Sjuimpje schreef:
Wel leuk, maar ook prijzig gezien de stokmaat en moederlijn.
Heb wel betere voor minder gezien. (Voor meer staat nog een heel leuk hengstveulen in Soest *LOL* Knipoog )


Ja, heel mooi veulen is dat, alleen jammer dat het een hengst is... (We kunnen geen hengsten hebben hier op stal, of dat willen mn ouders iig niet) Maarre als je nog eens een leuk merrietje hebt! Knipoog

LoveDunc

Berichten: 760
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:03

Onwijz leuk paard! Niet verkeerd! De papieren zijn ook in orde

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:10

van de papieren heb ik niet veel verstand, maar die zullen wel goed zijn. Ik vind haar mooie bewegingen hebben voor zover je dat kan zien, maar wel een beetje een hoge vraagprijs Boos! (even ter vergelijking, bij ons op stal staat een ruin te koop, Iroko X Zeoliet (dat weet ik dan nog wel) , 4 jaar, heel goede bewegingen! 4200 euro)