Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:16

Je moet niet zo snel conclusies trekken,
zelfs de kleinste ponyliefhebber weet dat de paarden bij Anky indien mogelijk buiten komen.
Dus ook Bonfire, en ook Partout, als zelfs een hengst als Partout buiten mag lopen kan ik me niet voorstellen dat zo'n ontzettend lief en zoet paard als Krack binnen gehouden wordt.
Ze lopen dan wel rondom in de beschermers en daar kan ik me echt niet druk om maken.
Ik zet mijn hengst ook rondom in de bescherming in de wei, in de paddock is hij de braafheid zelfe, maar in de wei knetterd hij er altijd op los. Waarom onnodig het paard risico laten lopen? Dàt is pas gemeen!
Omdat jezelf zo nodig de moraalridder uit moet hangen je paard maar zijn benen aan gort laten trappen.

Ik weet dat het niet op mijn persoon gericht is, hoewel ik eigenlijk mij wel iets aangesproken zou moeten voelen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:20

Desiree83, 1 keer is voldoende hoor! Knipoog

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:21

En Sjuim dit is weer een hele andere discussie opzich, laten we daar (hier) maar niet aan beginnen, ok? Haha! Knipoog (nergens voor nodig denk ik zo)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:32

Topsport vraagt veel van het lichaam en daarmee is het risico op serieuze blessures ook wel wat hoger, die lopen ze namelijk niet alleen in de wei op, denk ik. Het is alleen wel heel erg jammer als Krack een blessure zou hebben waardoor zelfs dekken niet meer lukt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:33

Koortje schreef:
Desiree83, 1 keer is voldoende hoor! Knipoog


De post van Desire83 stond een paar keer in het topic, zal per ongeluk geweest zijn Lachen. Ik heb ze eventjes weggehaald Knipoog.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:36

Lovely schreef:
Topsport vraagt veel van het lichaam en daarmee is het risico op serieuze blessures ook wel wat hoger, die lopen ze namelijk niet alleen in de wei op, denk ik. Het is alleen wel heel erg jammer als Krack een blessure zou hebben waardoor zelfs dekken niet meer lukt.


Dat wilde ik ook net zeggen Haha!
Natuurlijk is het risico op blessures groter als je het paard zwaarder belast. En er zal ongetwijfeld voorzichtig met die paarden omgesprongen worden, maar kasplantjes zijn het idd niet!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:42

Sjuimpje schreef:
Je moet niet zo snel conclusies trekken,
zelfs de kleinste ponyliefhebber weet dat de paarden bij Anky indien mogelijk buiten komen.
Dus ook Bonfire, en ook Partout, als zelfs een hengst als Partout buiten mag lopen kan ik me niet voorstellen dat zo'n ontzettend lief en zoet paard als Krack binnen gehouden wordt.
Ze lopen dan wel rondom in de beschermers en daar kan ik me echt niet druk om maken.

Ik weet dat het niet op mijn persoon gericht is, hoewel ik eigenlijk mij wel iets aangesproken zou moeten voelen.
Jeps bijna alle paarden komen daar buiten net zoals dat bij tineke bartels gebeurd. Overigens staat partout nu bij van uytert rustig en zijn stalletje. Snap alleen niet de suggestie zelfs een hengst als partout die is zo braaf en makkelijk in de hand. ALs 11 jarige mocht ik hem zelfs vast houden toen ie moest dekken. En nog maals kwa verzorging kunnen ze het echt neit beter treffen. En anky is een perfect passende amazone, het ging er om of de hengst niet beter voor de fokkerij kan kiezen dan met blessures uitkomen in de topsport. Partout is het levende voorbeeld ervan hoe het is voor een hengst om steeds in en uit de sport te moeten stappen. En heeft dan ook ontzettend veel blessure leed gehad wat hem deels bespaard had kunnen blijven. Krack heeft zich voldoende bewezen in de sport maar ook met zijn nakomelingen een goede hengst te zijn hij heeft zijn dekkingen per jaar toch wel daar heeft ie anky niet voor nodig! Overigens vindt ik het een pracht combi en ook ik hoop dat ie straks weer in de picture loopt.
Maar ik blijf erbij dat anky vrijwel niets met het succes van krack in de fokkerij te maken heeft gehad. Voor anky was het al een veel gebruikte hengst. Anky heeft overigens wel voor een flinke stijging van het dekgeld gezorgd! Maarja we zullen zien hoe hij zich hersteld en wat hij in de toekomst ons brengen zal, ik hoop iig dat dat volgend jaar veel goede veulens zijn!!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 26-08-03 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:43


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:43

Ok, dan heb ik het zeker "altijd" verkeerd begrepen...? Verward
Kan iemand me dan uitleggen hoe het komt dat een paard wat zwaarder moet trainen, meer kans op blessures heeft als een doorsnee paard?

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:46

Afbeelding

Gaaf paard, maar wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Haha!

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:46


Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:47

Jongens het spijt me echt als ik er nu een kliederboel van maak. Ik weet alleen niet hoe ik dit in min profiel kan zetten... duizend maal excuses

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:47

Koortje schreef:
Ok, dan heb ik het zeker "altijd" verkeerd begrepen...? Verward
Kan iemand me dan uitleggen hoe het komt dat een paard wat zwaarder moet trainen, meer kans op blessures heeft als een doorsnee paard?
Tja ik zeg alleen al kijk naar de topsporters. Een prof voetballer heeft vaak meer blessure leed dan een gewoone "hobbyiest" om het zo maar even te noemen. Die paarden worden door getraind koste wat kost om zulke zware prestaties te moeten leveren wordt er erg veel van het lichaam gevraagd daardoor loopt het paard sneller kans om blessures op te lopen. De dekdienst daar nog naast zorgt voor extra risico er wordt niet alleen nog meer van de hengst gevraagd maar ook bij het op en afspringen van de bok kan al iets gebeuren. Gelukkig worden op goede stallen de hengsten goed beschermd maar het blijft een verhoogd risico.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:49

Desiree83 schreef:
Ha desje, leuk jou ook weer hier te zien! Haha! dit is toch je jong riders paard Exellent?? trouwens netjes gereden met scaramouche op de pavo cup!
Er wordt overigens niet gezegd dat krack bij anky weg moet!
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/gaaf(1).jpg[/img]
al snap ik ook niet waarom je hier foto's plaats van el nino en Exellent. Aangezien ze beide geen afstammelingen van Krack zijn.
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 26-08-03 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:51

GribaldiFAN"]
[quote="Desiree83 schreef:
http://193.254.255.11/_fotos/screensize/gaaf(1).jpg
Ha desje, leuk jou ook weer hier te zien! Haha! dit is toch je junioren paard?? trouwens netjes gereden met scaramouche op de pavo cup!
Er wordt overigens niet gezegd dat krack bij anky weg moet!
[/quote]

He Jeannnette nu zie ik het ook.
Nee het is mijn young riders paard. Ja dat van de pavo sup was echt tof. helemaal toen ie doormocht naar de grote finale!
Groetjes daar

Desiree83

Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:52

GribaldiFAN"]
[quote="Desiree83 schreef:
http://193.254.255.11/_fotos/screensize/gaaf(1).jpg
Ha desje, leuk jou ook weer hier te zien! Haha! dit is toch je jong riders paard Exellent?? trouwens netjes gereden met scaramouche op de pavo cup!
Er wordt overigens niet gezegd dat krack bij anky weg moet!
[img]http://193.254.255.11/_fotos/screensize/gaaf(1).jpg[/img]
al snap ik ook niet waarom je hier foto's plaats van el nino en Exellent. Aangezien ze beide geen afstammelingen van Krack zijn.
[/quote]

Ja ik snap er HELEMAAL NIKS VAN HOE HET WERKT HIER!!!!!!!!!!! ik ga nog een keer de handleiding lezen!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:57

Ik heb je een PB gestuurd (is ene prive bericht). lees dat maar even! Overigens is het wel zo als iemand weet hoe het er op stal van grunsven aan toe gaat dan is het desiree wel, aangezien ze daar heeft gewerkt en getraind!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 26-08-03 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:58

Hahahahaha, en ik snap nu ook even niet meer waar het over gaat hier!

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:30

Ok.. dan kom ik er ff tussendoor met een misschien rare vraag maar... Ze kunnen toch zoveel van krack aftappen en in de vriezer gooien dat er voldoende is voor een gezond aantal dekkingen tijdens zijn sportcarriere?

ik vind toch dat je zuinig moet dekken, niet iedere geit zou sperma van krack of een andere topper moeten mogen krijgen. Ik ben er zelfs tegen dat de geit uberhaubt gedekt wordt maar dat is een andere discussie.
Ik begrijp dat er zoveel mogelijk geld an verdient moet worden maar aan de andere kant is het niet geoznd voor de fok als er straks alleen nog maar kracks, gribaldi's en ferro's rondlopen. Beetje selectief zijn dan is er niks aan de hand lijkt me.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:40

Desiree83"]
Jongens het spijt me echt als ik er nu een kliederboel van maak. Ik weet alleen niet hoe ik dit in min profiel kan zetten... duizend maal excuses
[/quote]
hihi, je komt al verder dan ik. Ik kan namelijk helemaal geen foto plaatsen op bokt! Haha!

[quote="Koortje schreef:
Ok, dan heb ik het zeker "altijd" verkeerd begrepen...? Verward
Kan iemand me dan uitleggen hoe het komt dat een paard wat zwaarder moet trainen, meer kans op blessures heeft als een doorsnee paard?

Ik weet helemaal niet of dat wel zo is. Ik denk dat veel sportpaarden bij amateurruiters er juist slechter aan toe zijn, omdat deze vaak minder professioneel begeleid worden bij het sporten en vaak op een foute manier trainen waardoor paarden kapot gereden worden. ER wordt zelfs gesteld dat sportpaarden gemiddeld maar 7 jaar oud worden, alhoewel ik dat toch niet geloof.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:36

Inderdaad een interessant voorbeeld hier door Desiree genoemd...

En Caro, wat bedoel je hier eigenlijk met "Ik ben er zelfs tegen dat de geit uberhaubt gedekt wordt" ??

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:38

Weet iemand overigens wat het dekgeld van Krack C bedraagt? Just curious...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:47

Volgens mij € 1500.00 net gezien op internet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:51

Non de knetter. Dat is niet niks. Sta je mooi te kijken als je merrie niet drachtig wordt.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 14:57

Dan bestaat er nog een regeling voor gust, en krijg je een deel terug of mag je nog een keer ofzo....