Oma overleden......

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Oma overleden......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 13:12

Niet dat jullie er iets aan hebben, maar ik wil het toch even van me af schrijven:

Afgelopen vrijdag is mijn lieve Oma overleden. Het ging de laatste weken al wat minder goed met haar, maar dat het zo snel afgelopen zou zijn, had niemand verwacht.

Mijn Oma is negentig jaar geworden. Gelukkig is ze tot het laatst toe goed bij geweest, heeft tot haar 88-ste jaar nog op zichzelf gewoond, is daarna pas naar een aanleunwoning gegaan, waar ze geen verzorging had. De laatste paar weken had ze wel verzorging, dus eigenlijk heeft ze het prima gedaan al die tijd in haar eentje. Natuurlijk weet ik dat negentig een heel knappe leeftijd is, en dat het zo beter is, maar toch ben ik erg verdrietig.

Gistermiddag heb ik afscheid genomen van Oma. Ik heb heel erg getwijfeld of ik dit moest doen, maar ik heb het toch gedaan, en daar ben ik zo ontzettend blij mee. Ik vond het heel erg raar en naar om haar huisje binnen te komen, net alsof er niets aan de hand was. Haar pantoffeltjes onder de salontafel, haar roze zakdoekje op het nachtkastje, en in bed: Oma. Maar het was Oma niet meer. Een leeg omhulseltje van iets wat ooit mijn Oma geweest is......
Voor mijn idee ben ik voor het laatst bij Oma op visite gegaan, ik heb haar welterusten gewenst. Het is goed zo.

Over een uurtje gaan we naar de crematie. Vandaag voel ik me zwaarmoediger dan gister. Na de crematie is alles wel heel erg definitief. Straks wordt haar huisje leeggehaald, en komt er weer een andere Oma in te wonen. Straks is het voor de buitenwereld net alsof Oma er nooit geweest is. Gelukkig hebben wij al onze mooie herinneringen aan de allerliefste Oma die er bestaan heeft.

Oma, ik mis u nu al!

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:15

gecondoleerd met je oma en sterkte vandaag op de crematie!
liefs

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:28

Gecondoleerd en heel veel sterkte.
Het verlies van een dierbare komt altijd te vroeg hoe oud ze ook zijn, het is niet leuk om iemand van wie je veel houd te moeten missen.

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:34

gecodoleerd en heeeeel veel sterkte met dit grote verlies

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:17

Gecondoleerd en sterkte he..

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:29

Gecondoleerd en heel veel sterkte...

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 15:54

gecondoleerd. Wat een geweldige leeftijd heeft je oma mogen bereiken joh. Maar dat maakt het verlies er niet minder zwaar op...
heel veel sterkte
knuf

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:10

Gecondoleerd, ik ben vorige week zaterdagnacht mijn opa verloren afgelopen vrijdag was de crematie!
Ook ik heb na lang twijfelen toch afscheid genomen van hem en achteraf ben ik ook blij dat ik het heb gedaan!

Opa is 80 jaar geworden!

Nogmaals veel sterkte

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:46

He meis,

Sterkte he! Je weet dat ik er voor je ben als je even van je af wilt kletsen

Kus

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 17:57

Dank voor jullie lieve reacties! We zijn net thuis van de crematie, het was een mooie plechtigheid. We waren met een kleine club, allemaal dierbaren van oma, en dat voelde goed.

Universe, ook nog gecondoleerd met het overlijden van jouw opa. Ik ben net als jij heel erg blij dat ik zelf nog afscheid heb genomen van Oma. Het was minder naar dan ik van te voren had gedacht, ik vond het erg prettig om dat op deze "persoonlijke" manier Oma welterusten te wensen.

Nogmaals bedankt allemaal!

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:01

gecondoleerd... heel veel sterkte komende tijd
Knuffel

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:12

Ik weet wat je doormaakt , heb het een maand geleden ook meegemaakt,alleen moetj echt heel blij zijn dat je afscheid heb kunnen nemne en vindt het ook heel moedig van je!
Als je wilt praten kun je me altijd PB-en

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:49

Gecondoleerd en wees blij dat je haar nog goed gekend hebt! Ik ben mijn oma verloren toen ik 8 jaar was en het gekke is dat ik me er weinig van herinner! En haar huisje is niet het belangrijkste, jouw herinneringen die moet je niet vergeten!

Heel veel sterkte gewenst en ook je familie!

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 19:08

gecondoleerd meis! heel veel sterkte de komende tijd!

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:26

Mijn oma is op 6 aug overleden op 91 jarige leeftijd ze zou op 28 aug 92 geworden zijn en ze was altijd zo helder als wat ben er nog steeds verdrietig om Verdrietig
Dus bij deze ook sterkte voor jouw ik ga dit weekend nog bij haar huis kijken ook zij heeft tot bijna het laatst op haar zelf gewoond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:35

Gecondoleerd, heel veel sterkte de komende tijd. Ook voor anderen die recent hun opa/oma hebben verloren.