Poging twee: Dit een goede combi???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Poging twee: Dit een goede combi???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 10:07

Na de opbouwende kritiek in:[FA] Wat vinden jullie van deze combinatie? Heb ik besoten nog even verder te zoeken naar een geschikte merrie en heb de adviezen zo goed mogelijk opgevolgd met mijn beperkte kennis van fokkerij.Blond
Nu heb ik een andere merrie op het oog en wil graag weer jullie mening hierover. De merrie waar het dit keer om gaat is een Voltaire x Camiros (=Contender) x Lord x Marlon xx De eigenaar vertelde mij heel erg trots dat ze uit stam 750 komt maar daar kan ik al helemaal niets mee. Bloos!
Voordeel van dit paard is denk ik dat ze springbloed voert en weer terug gaat naar een Holsteinerstam net als Hilltip Giotto.
Dus fokkerijdeskundige wat vinden jullie er op papier van?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:39

Is het niet makkelijker om een regeling te treffen met een merrie-eigenaar om de merrie door de betreffende hengst te laten dekken en dat het veulen voor een vooraf bepaalde prijs van jou is?

Lijkt me een veel goedkopere en makkelijkere manier, bovendien kun je zo wellicht een betere merrie treffen.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 15:55

Samsam schreef:
Is het niet makkelijker om een regeling te treffen met een merrie-eigenaar om de merrie door de betreffende hengst te laten dekken en dat het veulen voor een vooraf bepaalde prijs van jou is?

Lijkt me een veel goedkopere en makkelijkere manier, bovendien kun je zo wellicht een betere merrie treffen.


Ik heb altijd liever iets dat van mijzelf is. Dat is misschien heel persoonlijk maar dan heb je ook nooit gedonder achteraf. Mijn bedoeling is om de merrie gewoon netjes wat te rijden en daardoor in ieder geval een beetje te drukken.