Meinoedske is verzegeld?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Meinoedske is verzegeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 10:16

Daarnet is de keurmeester van de RVV geweest en die heeft Meinoedske officieel verzegeld met twee lootjes in haar staart en manen.
Nu is ze dus klaar voor vertrek.
Het lijkt wel een koffer haha

Nog 2 dagen mensen en dan komt het afscheid.
bah wat gingen die maanden snel, maar toch zal ik blij zijn als het achter de rug is want je zit er nu zo lang tegenaan te hikken.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:48

Verzegeld? haha, nou nee... hij heeft een schets gemaakt van je paard, en het loodje is alleen om aan te geven dat het paard op de papieren ook daadwerkelijk hetzelfde paard is als dat op de papieren staat.

Heb je dat nu al laten doen trouwens? ik doe het altijd pas op de ochtend van vertrek

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 12:52

ik heb er niet veel over te zeggen he.
de controle was trouwens echt flut, niet eens werd gekeken of het tongnummer of de chip klopte???????????????????????????
schetsen, nee hoor ook niet.
alleen twee loodjes erin en dan heel de papier massa.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

WendyBZ

Berichten: 13133
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:55

Ze waren vrij snel klaar dus? Wij hebben vorig jaar twee paardjes naar Engeland uitgevoerd, en die zijn idd ook gekeurd. Alleen een van de twee was nogal bang, en ze hebben na drie kwartier opgegeven om het loodje in de staart te krijgen Haha! De meneer van de RVV was het zat nadat ie een trap had gekregen... " Zeg maar dat ie eruit gevallen is". Schijnheilig
Jammer dat ze weg gaat, maar het zal inderdaad beter zijn als het eenmaal achter de rug is... Ach gut

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:18

ja het was binnen een half uur helemaal klaar incl formulieren. ik denk dat hij nog geen 5 minuten naast haar heeft gestaan haha

ik zal heel blij zijn als ze eenmaal weg is, niet omdat ik wil dat ze weggaat maar omdat ik er als een berg tegenop zie. Vandaag heb ik al een beetje afscheid genomen en ja wat moet je nou zeggen tegen zo'n beesie?
moeilijk hoor.
maar ze krijgt gelukkig een lieve baas, anders was ze zeker niet weggegaan

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:30

Toen ik nog bij de Douane werkte moest ik een keer de loodjes van neushoorn een controleren Haha!
Geen flauw idee hoe ze die ooit om die staart hebben gekregen, maar ik geloofde het wel, had niet echt behoefte aan ruzie met een chagerijnige neushoorn

Breng je haar zelf naar Schiphol of wordt ze thuis opgehaald?

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 08:11

nee ze word morgen in de loop van de dag opgehaald met de vrachtwagen. dan gaat ze in frankrijk met de boot over naar dover en dan verder naar newmarket door.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:30

Raar, bij ons werken ze niet met loodjes... Is dat alleen een Nederlands gebruik dan?
Gewoon schetsen door de dierenarts, exportpapieren opsturen en wat je terugkrijgt meegeven met het transport.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:38

Aan een Fries valt niet zo heel veel te schetsen natuurlijk,
of pakken ze ook de kruintjes en zwilwratten mee?

Ik heb wel vaker gehoord dat die controles niet echt bijzonder nauwkeurig plaatsvinden...

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:07

Onze vorige Cob kwam als import uit Wales ook met worsteloodjes in z'n manen en staart...

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 09:20

nou ze hebben hier 0,0 geschetst dus ik weet niet wat ze normaal meenemen? voor hetzelfde geld had ik er een of andere oude knol neergezet, echt slecht is die controle zeg.

maar goed morgen is het dus zover.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:24

Sterkte met het afscheid nemen!!

Lijkt me een moeilijke dag voor je..

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 09:41

dank je, en niet alleen die dag is moeilijk hoor, ik had gister weer een hele emotionele dag en heb toen alvast afscheid genomen. maar ja morgen nog even doorbijten dan he. ik zal haar uiteraard zelf de wagen inzetten, althans dat wil ik wel doen.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 07:50

Sterkte!! Kunnen ze daar haar naam wel uitspreken? Ik hoop dat ze een mooi leven krijgt!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 08:03

nou haar eigenaresse kan nederlands en we noemen haar zelf altijd oeds of oedske dus dat zal denk ik nog wel lukken haha

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:43

Vandaag is het zover... Ach gut Sterkte hoor!!

Misschien een stomme vraag, maar hoe komen die nieuwe eigenaren bij jou uit? *omdat ze ZO ver weg wonen Knipoog*

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-03 09:54

Ja dat is heel snel gegaan, officieel had ik nog niet echt geadverteerd maar had ik het op mijn homepage gezet en promt 2 dagen later kreeg ik een mail van iemand of ik er bezwaar tegen had dat ze naar australie zou gaan?
ik nee heb ik niet want ja ik wil tenslotte verkopen en zei wist dus iemand die al 5 jaar opzoek was naar een fries en zo is het gekomen zeg maar

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, frutsel05, ikkedus, Sterrenpony, xxIsaa en 36 bezoekers