Wedstrijden vanaf het begin?? Hoe..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Wedstrijden vanaf het begin?? Hoe..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 07:33

Ik wordt lid van een vereniging. Gelijk daarna kan ik een startkaart en startcoupons aanvragen. Maar hoe gaat het dan verder? Met welke wedstrijden mag ik meedoen (als we het hebben over dressuur he)?? Hoe weet ik welk proefje ik moet rijden? Wanneer mag je 2 proefjes ope en dag rijden?
Wat doe je als je aankomt bij het wedstrijdterrein? Hoe gaat het op zo'n wedstrijdterrein?
Kortom, ik weet nog helemaal niets!!! Met mijn vorige paard starte ik alleen als er in mijn stad een wedstrijd was. Maar met dit paard kan ik overal starten.
Wie kan het mij uitleggen?? Haha!

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 07:58

Als je wedstrijden gaat rijden moet je een dressuurproevenboekje hebben, voorin staat een overzichtje van wanneer je welke proef mag rijden.
Je kan op internet of in de paard en sport(wordt je lid van als je startkaart aanvraagt) kijken bij de wedstrijdkalender.
Jij zult dan waarschijnlijk net zoals mij in de provincie gelderland/flevoland kijken, en een keertje in utrecht ofzo.(of je meot heel ver willen rijden Lachen
Stel je voor je ziet in de wedstrijd kalender staan.
Datum Plaats Tel.Nr. Pa Po Disc. Open Bijz.
2003
Augustus
27 Lelystad 06-46464 x D o #

Dit betekent dat er op 27 augustus een wedstrijd is in lelystad, het telefoonnummer waar je heen moet bellen, kan je vragen of er nog plek is en adres etc. dat wijst zich dan verder wel.
het x is voor Pa...zouw die meer naar rechts staan dan is het voor pony's
D staat voor Dressuur
O voor open, dus dat je van alle kringen regio's etc. mee mag doen
en t # staat voor mogelijkheid tot 2 proeven.
Staat er bijv. ID dan is het indoordressuur.
Je moet wel mooi ruim van tevoren opgeven, vooral in het binnenseizoen, vaak hangen er ook wel lijsten bij de vereniging.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:01

Als je aankomt op het wedstrijd terrein, loop je meestal eerst even naar het secretariaat om je aan te melden en te betalen, dan kan je gelijk vragen of het nog erg uit of inloopt etc.
Heb je dat gedaan dan kan je van alles doen paard eruithalen, naar kantine... t maakt niet uit.
Ligt er ook aan hoe laat je moet rijden en hoeveel tijd je nodig denkt te hebben voor het inrijden.Neem wel ruim de tijd, bij de meeste wedstrijden moet je een uur voor je start aanwezig zijn.
Pff..najah je moet natuurlijk niks vergeten mee te nemen Haha!, je paardenpaspoort, startkaart etc. etc.
Najah als je nog meer wilt weten PB je maar, of zet je het hier maar neer!
Succes\!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:01

je mag met alle dressuurwedstrijden meedoen, tenzij deze slechts zijn opengesteld voor een bepaald gebied en jij daarbuiten valt. Dat staat in de wedstrijdkalender van de Paard en Sport.

proefje staat voorin het dressuurboekje, in augustus rijdt de L1 bv proef 14 en bij een evt tweede proef op dezelfde dag proef 15.

je mag twee proeven per dag rijden als de organisatie dat uitschrijft, staat ook in de Paard en Sport.

bij aankomst op het wedstrijdterrein meld ik me altijd bij het secretariaat, om te betalen en evt startcoupons afgeven (meestal stuur je die vooraf op), en te informeren of het tijdschema nog klopt en er uitvallers zijn.

dan omkleden, schroeven in, opzadelen, losrijden en starten. Er is meestal een ringmeester die je roept als het bijna tijd is. Dan meld je je bij de jury (met paspoort en startkaart!), noemt je naam en die van het paard; je krijgt een seintje als je kunt beginnen (meestal aan je voorlezer).

Wedstrijdkalender:
Datum Plaats Tel.Nr. Pa Po Disc. Open Bijz.
Augustus
30 Benschop 0318-561221 X X DS R # + Bixie

dus 30 augustus Benschop, paarden en ponys, dressuur en springen, opengesteld voor de regio (= Utrecht in dit geval), 2 proeven starten.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:02

Als je 1 wp in de B dres. hebt gehaald mag je springen, met welk paard dan ook,

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:48

misschien is het handig om eens met iemand anders mee te gaan naar een wedstrijd, doe ik ook wel eens, en je ziet gelijk hoe het er aan toe gaat.