Stel ik me aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Stel ik me aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 21:17

Ik rij nu ongeveer een maand op Image, dat gaat steeds beter, alleen ik heb het gevoel dat de eigenaresse me niet vertrouwt en dat ze me liever niet op het erf heeft. Dat laat ze merken door allerlei kleine dingetjes, hints verpakt in 'zomaar'-opmerkingen en opmerkingen waardoor ik me schuldig ga voelen. Een paar voorbeeldjes:

* Ze is echt supernetjes, daarom doe ik extra mijn best om de stal er netjes uit te laten zien. Maar ik kreeg een keer een opmerking dat ze de spullen had schoongemaakt (schep enzo) en of ik die ook schoon wilde maken. En ik heb een vaste routine, na het poetsen en mesten laat ik nog ff de kruiwagen staan zodat ik de laatste restjes kan opvegen. Kwam ik na het rijden terug, had zij dat al gedaan. Kwam op me over alsof ze me niet netjes genoeg vind.

* Er kan nooit een goed woord af van wat ik doe, ik ben superzuinig op de spullen en vraag echt alles wat ik doe hoe ze wil dat ik het doe. Maar nooit een complimentje omdat alles er zo schoon uit ziet of een bedankje omdat ik iets uit mezelf heb gedaan ofzo. Niet dat ik dat echt per se wil, maar het is leuk om af en toe te horen dat je het goed doet, niet om alleen de slechte dingen te horen.

* Haar man heeft een keer tegen me gezegd dat ik de sporen en zweep wel mag gebruiken die daar liggen, ze hebben een schoenendoos vol sporen. Nou zei de eigenaresse vandaag tegen mij dat ik m'n eigen spullen moest kopen, want stel dat de meiden (haar dochters) een keer wilden rijden dan moesten die spullen er zijn en haar dochters wilden niet dat alle spullen geleend werden. Nou leg ik altijd alles terug waar ik het vandaan heb, neem nix mee naar huis en haar dochters rijden er eigenlijk niet meer op. En dan nog, als ze rijden, ben ik er toch niet dus kunnen ze toch gewoon die zweep en sporen pakken?

* Ze bezorgt me haast een schuldgevoel dat ik op vakantie ga door te zeggen dat ik rustig aan moet doen met hem, 'hij heeft immers de hele week stil gestaan omdat jij op vakantie was.' Klinkt zo maybe niet zo erg, alleen de toon maakt dat ik me schuldig voel. En ze heeft dus tegen me gelogen, want ik zag aan de manier waarop zadel e.d. waren opgeruimd dat ie minstens 1x gereden is...

* Ik had een keer gevraagd of ik m'n eigen shabrak mee mocht nemen, was goed want dan kon die andere gewassen. Toen ik die mee naar huis wilde nemen was het ineens van 'en wanneer komt ie dan weer terug?' Kwam een beetje over alsof ze niet vertrouwt dat ie weer terug komt.

* Ik ben de enige die daar loopt en ze maakte een keer de opmerking dat de vorige meisjes alle stallen mestten, met daarin verpakt of ik dat ook maar even wilde doen....

Ze geeft me het gevoel alsof ze me een dienst verleend door me over haar erf te laten lopen, ze wil eigenlijk geen vreemden op het erf. Maar ik help hun juist uit de brand want anders moeten ze het paard verkopen en dat wil ze niet. Nou is mijn vraag, stel ik me aan? En moet ik dit pikken? Ik ben haast bang om iets verkeerd te doen, maar ze is de hele dag thuis en geeft me het gevoel dat ze op m'n vingers kijkt. Is dit normaal, zijn er meer mensen die dit hebben? Hoor je als bijrijder gewoon maar alles te pikken? Ik heb niet het gevoel dat ik ook maar iets van kritiek op haar kan geven omdat ik dan kan wegwezen. Beetje vreemd verhaal, sorry als het onsamenhangend is, hoop dat jullie het een btje begrijpen.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:45

Ik vindt niet dat je je aanstelt, maar ik zou een andere verzorgpony zoeken, waar ik me fijn bij voelt!

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:48

Ik snap wat je bedoelt, ik stuur je wel ff een pb'tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 21:52

Je bent er pas een maand
Misschien moet het vertrouwen nog ff groeien.
En ziet ze dadelijk dat je idd heel netjes bent en alles terug legt zoals afgesproken.
En word ze dan wat aardiger tegen je.

Weet je of ze misschien voor jou een meisje heeft gehad, die van alles beloofde, maar het niet na kwam?
Dan is ze nu misschien ff wat afwachtender.

Blijft het zo, kun je het haar ook best een keer vragen.

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:01

kvind niet dat je je aansteld kzou precies hetzelfde gevoel krijgen maar idd want runningkawa zegt w8 het nog maar ff af misschien word het wel beter als je er langer bent!

My love, I would rather spend one lifetime with you, Then face all the ages of this world alone…

rust zacht lieve Heidi... zal je zo missen...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:05

Ik kan me jouw gevoel zeker wel voorstellen. Je plezier in zo'n paardje verdwijnt op deze manier wel.
Misschien moet je eens tegen de eigenaar zeggen dat je erg onzeker wordt van haar opmerkingen. Dat je het idee hebt dat je dingen verkeerd doet.. Misschien is dat helemaal niet zo en maak je je voor niks druk.

* To Belg, or not to Belg *

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:06

runningkawa schreef:
Weet je of ze misschien voor jou een meisje heeft gehad, die van alles beloofde, maar het niet na kwam?


Niet dat ik weet, ze had het in het begin wel specifiek over dat ze iemand wilde die zich aan afspraken houd, het zou dus best kunnen dat ze daar een vervelende ervaring mee heeft. En mijn moeder riep ook al iets van type 'kat uit de boom' kijken, alleen ik krijg niet echt het idee dat ze ook maar iets waardeert van wat ik doe. Terwijl ze af en toe ook best aardig kan zijn, maar het draait er steeds op uit dat ze me een schuldgevoel geeft. Zo ook voor volgend jaar, als ik ga studeren, dan heb ik geen tijd meer voor Image, en ze geeft me gewoon een schuldgevoel daarover.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:43

Ik denk dat je gewoon eerlijk tegen haar moet zeggen wat je denkt. Zo van: Zeg als je me niet vertrouwd moet je gewoon iemand anders zoeken, want op deze manier voel ik mij ook niet prettig. En dan leg je precies uit wat je dwars zit. Misschien heeft ze zelf helemaal niet door dat het zo overkomt. Als jij dan niks zegt kan zij ook niet weten dat je je zo voelt.

Gewoon eerlijk zijn, anders ga je haar op een gegeven moment zo "haten" dat het voor jezelf ook niet meer leuk wordt. Ze moet jou wel een kans geven ook al had ze misschien hiervoor iemand die niet te vertrouwen was.


Heel veel succes ermee Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 22:46

Dat is nou net het moeilijke, zij is zo'n persoon tegen wie ik niet zo gauw iets zeg (ben nogal verlegen persoontje) en zeker geen kritiek durf te geven (want daar komt het uiteindelijk op neer), omdat ik bang ben voor de gevolgen. Klinkt als een watje, ben ik eigenlijk ook wel en zeker bij mensen waar ik me niet op m'n gemak voel. Eerst maar ff afwachten denk ik, en anders toch maar moed bij mekaar rapen en het zeggen....

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:55

Ik vind niet dat je je aanstelt. Bijrijden komt van twee kanten. Zij heeft gemak van jou aanwezigheid, jij hebt een paard te rijden. Maar ik zou hier ook onzeker van worden hoor...

Als je het kunt, ga dan eens een gesprek aan. Breng het als een 'evaluatie' van jullie overeenkomst, dan is het geen kritiek.

Vraag direct naar hoe zij vind het het nu, na een maand, loopt met jullie. Probeer haar zover te krijgen dat ze uitspreekt wat ze vind dat er goed en slecht gaat. Zo geef je haar de kans om je eerlijk en rustig te vertellen waar ze mee zit. Zegt ze niet zoveel, kan je gerust zeggen dat je vaak het gevoel hebt dat ze vind dat je dingen niet goed doet, en dat je daar onzeker van word. Ze heeft tenslotte net de kans gehad om alles te zeggen, dan moet ze niet dingen 'achterhouden' en er dan onderhuids over gaan steken.

Verloopt het gesprek goed - het kan ook zijn dat jullie al dan niet gezamelijk besluiten dat het niet lekker loopt en dat je ermee gaat stoppen, dat risico moet je durven nemen - dan zou ik het nog een maandje afwachten. Je mag best van haar 'eisen' dat ze je ergens op aanspreekt als ze ergens mee zit, dan weet jij ook waar je aan toe bent.

supertygetje

Berichten: 2918
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:02

ja ik zou het ook nog ff aankijken, maar ik weet wel hoe irritant het is als je keierg je best doet en het lijkt (of echt zo is) dat het niet wordt gewaardeerd... Ik zou ook tegen die vrouw zeggen van ja, zo is het niet echt leuk voor mij. Want misschien heeft ze het niet door! en eh, anders maar gewoon een andere verzorgpony zoeken *LOL* .

Utan
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:06

Misschien moet je het je toch niet allemaal zo zwaar aanttrekken want ik denk niet dat als ze echt niet tevreden over jou zou zijn dat je nog met haar paard zou rijden. En zoals runningkawa al gezegt heeft: vertrouwen dat moet groeien met de tijd. Natuurlijk kun je ondertussen het wel (vriendelijk) proberen te zeggen tegen haar als je iets dwars zit, maar ik zou het toch zeker nog even aankijken aangezien jullie elkaar nog niet echt kennen

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:08

Sorry ik las niet dat je nog maar 1 maand ben begonnen.
Dus ben het met runningkawa eens.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 01:05

Ik ben het met ArwenLune eens, je kan wel blijven twijfelen, maar als je gewoon vraagt of ze tevreden is weet je meteen waar je aan toe bent.
Je hoeft dat ook helemaal niet verwijtend te vragen.. gewoon vragen wat ze tot nu toe van jullie samenwerking vindt.
Succes!

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 01:14

ik had dit ook toen ik net bij mijn verzorgpony's kwam. Hij gaf me geen schuldgevoelens ofzo, maar zei wel op zijn manier hoe hij alles wilde hebben. Ik heb er doorheen gebeten en zit er nu al 4 jaar, en heb het echt naar mijn zin. Ik heb nu zelfs mijn eigen pony er staan. Toen ik hem eenmaal leerde kennen, en hij mij liet hij me ook veel meer mijn gang gaan.
Dus misschien moet zij ook gewoon aan jou wennen en jij aan haar. Maar inderdaad, leuk is anders.

Epona
Berichten: 369
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:23

hoi hoi, ik denk dat het vertouwen nog moet groeien. Misshien heeft ze ooit verzorgers/bijrijdster gehad die heel slordig dede met haar spullen.
Ennuh overtuig haar dr van dat je goed met haar spullen om kan gaan en best wel is ene keer wil uitmesten. Somige mensen denken trouwens ook dat ze iets best normaal zegguh terwijl het dr bot uit komt. (dus dat weten ze dan niet, en bedoelen ze dan misschien helemaal niet).
Over ene paar weken/maanden zal alles wel op z'n plaat vallen

~°~ have you ever had a dream that your so sure it was real, what if you never wake up out that dream, how do you know the diffrent between the real world en the dream worl ~°~

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:48

Ik sluit me aan bij ArwenLune en denk ook dat dit een goede manier is om wat opener tegen elkaar te worden.
Om fijn met elkaar om te kunnen gaan, moet er toch een bepaalde openheid zijn, zodat je dingen met elkaar kunt overleggen en van elkaar weet hoe je over bepaalde zaken denkt.
Als het gesprek zo loopt dat je moeilijk je gevoelens kunt uiten, dan kun je er natuurlijk ook nog op aansturen dat je op een correcte manier de dingen wilt zeggen die je wilt zeggen.
Door bijv. een open vraag te stellen: goh, het zal voor jou ook best wennen zijn om een bijrijder te hebben ?
Grote kans dat ze iets prijsgeeft !
Het kan eigenlijk twee kanten uit: of ze is zo wantrouwend/onwennig dat het waarschijnlijk altijd een probleem zal blijven, of ze moet nog wennen aan de nieuwe situatie en het komt wel goed.
Veel succes !

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:58

Na heel wat slechte ervaringen ben ik redelijk bot en niet al te vriendelijk in het begin. Meestal proberen ze dan namelijk meteen over je heen te walsen en daar heb ik geen behoefte aan.
Als het goed gaat word ik wel vriendelijker. Helaas ben ik ook door schade en schande wijs geworden. Hier zijn ook wel eens spullen verdwenen die meegenomen werden om even te "wassen". Meisje en spullen nooit meer gezien.

Gewoon nog even afwachten dus en anders kan je het voorzichtig proberen te zeggen.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:32

batje schreef:
Ik ben het met ArwenLune eens, je kan wel blijven twijfelen, maar als je gewoon vraagt of ze tevreden is weet je meteen waar je aan toe bent.
Je hoeft dat ook helemaal niet verwijtend te vragen.. gewoon vragen wat ze tot nu toe van jullie samenwerking vindt.
Succes!


Ik sluit me hier helemaal bij aan. Zeg gewoon dat je jezelf er wat onzeker over voelt, dat je niet weet of je het in haar ogen wel goed doet.

Dat ze kat uit de boom kijkt vind ik logisch. Hoeveel meiden geven zich de eerste 2 maanden niet helemaal en gaan het dan gewoon vinden? Dat er dingen opeens liggen te slingeren, dingen mee naar huis, afspraken niet nakomen.
Ze houdt je nu gewoon scherp en daar is niets verkeerd aan. Maar je kan best aangeven dat het je de kriebels geeft.

Je zit er pas een maand, jullie moeten nog aan elkaar wennen. Vergeet niet wat voor een groot en duur bezit ze aan je toevertrouwt. Daar mag ze best wat voorzichtig mee zijn en wat argwanend!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:37

ik heb net hetzelfde op mn stal. ik kom niet overeen met de eigenaar. die kaffert me heel uit. ik doe ook alles verkeerd. verschrikkelijk. die vind me een kind zonder versstsand enal. en ik zit der nu al meer dan 2 jaar en het blijft hetzelfe, hatelijk!! alsof ze overbezorgd om je zijn, en dan schreeuwen ze het op je af. SUPER HATELIJK

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:45

Tlove schreef:
ik heb net hetzelfde op mn stal. ik kom niet overeen met de eigenaar. die kaffert me heel uit. ik doe ook alles verkeerd. verschrikkelijk. die vind me een kind zonder versstsand enal. en ik zit der nu al meer dan 2 jaar en het blijft hetzelfe, hatelijk!! alsof ze overbezorgd om je zijn, en dan schreeuwen ze het op je af. SUPER HATELIJK

Ik vind dit niet hetzelfde. Ik hoor hier niets over uitkafferen en schreeuwen.
Denk dat het aan jou is om dit gedrag te doorbreken. Want als je er al 2 jaar mag blijven komen, dan doe je toch iets goed, anders had ze je allang weggestuurd.
Dus gewoon vragen wat je nu wel en niet goed doet en waarom ze je zo'n naar gevoel geeft. Dat hoef je niet boos te vragen, maar gewoon aangeven dat je het niet echt snapt.
Ik bedoel... je bent allemaal mens, iedereen heeft zijn/haar buien. En als je na 2 jaar nog niet normaal met elkaar kan communiceren dan klopt er iets niet.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:04

Je kan toch gewoon zeggen ik zit ergens mee en dan leg je het verhaal uit dan kijk je gewoon wat haar reactie is

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:12

ik zou gewoon vragen of ze tevreden is of dat er dingen zijn die er nog beter kunnen en als ze dan dingen zegt gewoon glimlachen en zeggen geen probleem .......

misschien dat zij slechte ervaingen heeft gehad met eerdere verzorgsters en dat zou haar gedrag verklaren maar geef het wat tijd

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 17:27

Bedankt voor alle reacties! Ik ga idd maar eens met haar proberen te praten en ik doe nu gewoon mijn best om haar ervan te overtuigen dat ik wel te vertrouwen ben. En het gekke is, nu ik m'n hart ff gelucht heb, valt het al een stuk minder zwaar. Ze heeft echt buien, vandaag was ze weer gewoon aardig Verward Als het goede moment er is, ga ik zo'n gesprek aan, thnx ArwenLune en alle andere voor de tips!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:12

Ik heb dit ook gehad toen ik (niet in mn eentje overigens) bij iemand verzorgde. Zij had bijna 20 shetten en een paar grotere pony's. Ze was netjes, precies en had overal zo haar eigen explicite mening over. Alles moest precies op haar manier. Tegelijk was ze hartstikke aardig en het was gezellig maar je voelde toch een soort spanning. Ze kon opeens boos worden om iets onzinnigs en je durfde het bijna niet te vertellen als er iets (ook onzinnigs) gebeurd was. Maar tóch bleven we daar, waarom? Omdat we dan pony's konden verzorgen!!! Jee, dat was wat, we hadden niets anders en al bestond het meeste uit strontscheppen, we deden niets liever!
Ik snap hoe je je voelt, maar geef zo'n kans niet zomaar op... zoveel anders is er waarschijnlijk niet en wie weet gaat het steeds beter.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BlueStocking, Brittneyx, joyce83, Oehlala, xJolijn en 165 bezoekers