Wat voor werk in de paardenwereld?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Wat voor werk in de paardenwereld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 12:38

Hoi allemaal,

Ik zou graag willen weten wat voor werk er is in de paardenwereld.
Zelf zou ik die kant op willen dus... Haha!
Kunnen jullie er misschien ook iets uitleg er bij geven wat het allemaal inhoud snappie?

Groeten Janneke


Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:15

pff vanalles en niks. Je moet er een beetje in terecht komen. Vaak wordt er als aangeboden vacatures instructrices gevraagd en stalhulpen. Voor de andere banen moet je vaak zelf opzoek. En het gebeurd ook veel dat men bij een stage in dienst gaat. En daar is echt een hele brede banenreeks in te vinden!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:34

nou eigenlijk bedoel ik wat er allemaal is/bestaat, omdat ik toch later iets in de paardenwereld wil gaan doen.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:39

ik zelf zou het nooit gaan doen,waarom niet?omdat je er niets in verdient.
of je kunt op stal gaan werken,dat is dus stallen uitmesten,opstrooien en voeren,wat paardjes op de wei zetten,zul je echt niet veel meer verdienen om jezelf te onderhouden en mischien je gezin?/
dan les geven,zul je ook niet genoeg mee verdienen.
en dan houd het ver op,ja dierenarts,of hoefsmid,maar dierenarts ben je ook met veel andere dieren bezig,en hoefsmid,tja is heel zwaar werk.
je kunt dan wel nog paarden masseren (weet even niet meer hoe dat heet) of paarden die bijvoorbeeld vastzitten (weet ik ook even de naam niet meer van)maarja je zult dan maar een paar paarden per maand hebben,want zo iemand is haast nooit nodig,ja op de topstallen en daar zijn er meestal al.
paardeninrijden is wel leuk,maar verdien je ook niet echt mee,ik ken die het doen,en die doen het allemaal alleen als bijbaantje.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:40

Je kan ook bij een divoza oid aan werken, of een eigen dierenwinkel beginnen met veel paardenspullen ofzo.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:52

Sting schreef:
Je kan ook bij een divoza oid aan werken, of een eigen dierenwinkel beginnen met veel paardenspullen ofzo.


eigen winkel met veel paardenspullen moet je wel genoeg geld hebben.
je kunt dan ook een manege beginnen Haha! maarja,moet je je ouders eens heel lief aankijken Schijnheilig Haha!

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:14

ik ga dus me eigen stal beginnen. HOOP IK.

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:29

Er zijn toch wel verschillende jobs die je kan doen als je met paarden wil werken. Groom, hoefsmid, veearts, osteopaat, fysiotherapeut, manegehouder, fokker, instructeur (- trice), parcoursbouwer, ...
Ligt er alleen aan of je nog studies wil / kan doen ofzo.
xxx

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 10:12

Nou ik heb denk ik nog tijd genoeg om ff te bedenken wat ik ga doen.
Zit nu namelijk net in 3 Havo.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:23

haha parcoursbouwer??? Kun je daar je brood mee verdienen? lache
Maar je hebt ook nog een hoop banen die indirect met de paarden te maken hebben. Zo heb je bijv. de bladen Bit, de Hoefslag etc waar journalisten, fotograven, redacteuren etc nodig zijn. TV geldt hetzelfde.

OKej en verder dus de stalhulp of een eigen stal hebben, laatste vergt goede opbouw en juiste locatie en is niet (altijd) een grootverdiener. Paardentandarts, ook een zeldzaam beroep met risico's net als hoefsmid! (ja alles natuurlijk, maar dit is vergroot risico). In klinieken is werk te vinden. Bij stamboeken werken!
Er zijn zelfs mensen die speciaal voor de grotere wedstrijdruiters hun (vaak meerdere) paarden toiletteerd en invlecht!
En natuurlijk niet te vergeten de zadelmaker, laarzenmaker, mensen die dekens, kleding en alle andere dingen ontwerpen, maken en verkopen! Wel allemaal indirect, maar behoort wel tot het wereldje.
En nog een organisator van paardenevenementen!

Kan momenteel even geen een meer bedenken die apart of nog niet genoemd is....tip: Manege verdient slecht!! Moet je er al een ander bedrijf of baan bij naast hebben! En bij elk eigen bedrijf moet je geld hebben! Of een hele lieve bank!!

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:44

beautyfull_mickey"]
[quote="Sting schreef:
Je kan ook bij een divoza oid aan werken, of een eigen dierenwinkel beginnen met veel paardenspullen ofzo.


eigen winkel met veel paardenspullen moet je wel genoeg geld hebben.
je kunt dan ook een manege beginnen Haha! maarja,moet je je ouders eens heel lief aankijken Schijnheilig Haha!
[/quote]

Ja, of manege of stoeterij Haha!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:04

ik zou heel graag ook mijn eigen stal beginnen of mijn eigen ruitersportzaak, ik ga nu een opleiding detailhandel ondernemer/maneger doen lijkt me erg leuk.

als ik mijn eigen stal zou kunnen beginnen, zou ik mensen in pension nemen en paarden voor andere mensen willen trainen en dergelijke.
ik zou daarnaast ook nog les willen geven.

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:19

Ik zou graag is een curcus manegehouder volgen, om is te voelen hoe dat is enz. Ik zou wel graag zoiets als Heartland doen Schijnheilig

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:01

Alle mensen die klagen dat er te weinig te verdienen is in de paarden, doen echt iets fout. Het ligt aan je eigen fanatisme.
Het is wel hard en veel werken, je moet het dan ook echt willen.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg grooms, maar weinig fanatieke die niet klagen en niet op alle mogelijke manieren de kantjes eraf lopen. Ben je een van die weinige, dan kun je heel goed verdienen...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 17:40

Maar wat zijn dan de beter betaalde banen waar je wel je brood mee kan verdienen?

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:47

In de paardensport bedoel je? Ik denk dat een vee arts wel goed verdient. Als ruiter valt ook wel wat te verdienen, maar dan moet je wel heel goed zijn. Zoals Ludger Beerbaum bijvoorbeeld, die verdient in een jaar tijd wel een miljoen aan prijzengeld!

.

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 18:44

Wauw das veel!
Maar ja zo ver kom ik niet Haha!
Zijn er nog meer banen in de paardenwereld?


rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:47

schoentje schreef:
Alle mensen die klagen dat er te weinig te verdienen is in de paarden, doen echt iets fout. Het ligt aan je eigen fanatisme.
Het is wel hard en veel werken, je moet het dan ook echt willen.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg grooms, maar weinig fanatieke die niet klagen en niet op alle mogelijke manieren de kantjes eraf lopen. Ben je een van die weinige, dan kun je heel goed verdienen...


Er is dus nog hoop voor mij! Haha!

Brabantse Fries ;)

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:48

ik zou zelf voor DA in de paardenwereld gaan... errug leuk en verdient ook niet te weinig! Je hebt daar volgens mij wel VWO voor nodig omdat het een universitaire opleiding is, dat andere lijkt me niets daar ben je volgens mij zo op uitgekeken

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Candidat

Berichten: 791
Geregistreerd: 10-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:32

Ik doe nu de opleiding paardenhouderij en hoop ooit een spring-, handelsstal of hengstenhouderij te kunnen beginnen. Op zich is daar wel wat geld mee te verdienen, maar hoe kom je aan het geld om daar mee te beginnen...? Voorlopig maar meer ervaring op doen met de stages en het helpen als groom.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:38

schoentje schreef:
Alle mensen die klagen dat er te weinig te verdienen is in de paarden, doen echt iets fout. Het ligt aan je eigen fanatisme.
Het is wel hard en veel werken, je moet het dan ook echt willen.
Er zijn bijvoorbeeld genoeg grooms, maar weinig fanatieke die niet klagen en niet op alle mogelijke manieren de kantjes eraf lopen. Ben je een van die weinige, dan kun je heel goed verdienen...



Sorrie is niet waar ! ik heb altijd hard gewerkt, nooit geklaagd. Werk nog steeds hard, klaag nog steeds niet. Heb echt wel redelijk verdient maar nooit veel. Nu kan ik het combineren en ik moet het echt van mijn kantoorbaan hebben. Veel verdienen in de paarden is gewoon niet mogelijk. Ja of je moet voor iemand werken die toch geld genoeg heeft en niet voor zijn brood met de paarden bezig is. Bij Nadine verdiende ik ook goed, bij John Janssen veel minder. Bij Theo Pauw verdiende ik redelijk. maar ik heb nog nooit heel goed verdient hoor. echt nog nooit en zeker niet als je de uren door moet berekenen of de zwaarte van het werk.
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 25-08-03 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:39

ik heb de vierjarige opleiding in deurne gedaan, daarna heb ik twee jaar op een handelsstal gewerkt, werk was super, maar de verdiensten dik onder de maat
ik kon als groom wel meer verdienen maar dat is nou net het werk wat ik niet wil doen, ik heb op 3 stageadressen gegroomed, om te leren is dat wel leuk,maar als werk ,nee niets voor mij
nu zit ik op de vr8wagen, wat me wel leuk lijkt is om een keer internationaal paarden te gaan vervoeren, alleen zitten er hier in de buurt geen paatrdentransporteurs,dus nu vervoer ik maar varkens Haha!

maar er zijn geluksvogels die een vrijgevige baas treffen in de paarden,zulke zullen het wel volhouden qua geld, maar ik ben een zogenaamde BIG SPENDER ik ben koopziek ,en sja daar hield ik met dat hongerloontje niet vol!nu verdien ik het dubbele, en als hobby heb ik dan mijn twee paarden erbij.

maar al met al heb ik geen spijt van me opleiding gehad, ik heb een aantal jaar met heel veel pelzier lesgegeven en in de paarden gewerkt.
maar schijbaar past het vrachtwagen wereltje gewoon beter bij mij ...

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 19:58

als paarden fysio is goed te verdienen en HBO, dus zou je kunenn met Havo, en dat je maar een paar paarden per maand hebt dacht het niet, Danielle werkt super veel en krijgt nog zat aanbiedingen...(nu fulltime paarden eerst deed ze ook nog mensen maar nu enkel paarden)

ben zelf groom, niet zozeer op wedstrijden maar vooral op stal, maar ben wel een veelmogende groom, ik rijd etc ook. niet dat ik dat wil blijvcen doen. zonde van me opleiding, ik wil straks een makkelijke studie doen waar veel mee te verdienen valt(voor een paarden hobby) maar ik zie het allemaal wel Lachen

otje_en_nuffy_lover

Berichten: 351
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 21:35

Later zal ik wel één of andere stal willen hebben, maar Fysio lijkt me eigenlijk ook wel leuk!

organisator

Berichten: 1565
Geregistreerd: 15-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:38

En nog een organisator van paardenevenementen

ikke dus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers