Dikke tong?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Dikke tong?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-03 14:17

Joop loopt (bijna) altijd een beetje met zn mond open, maar nou viel het me een tijdje terug op dat hij een extreem dikke tong heeft, in vergelijking met andere paarden.
Zn tong is gewoon zo, dus hij is nog opgezet.
Zou dit er wat mee te maken hebben dat hij altijd met zn mond open loopt?
Want tegen die open mond hebben we echt al van alles geprobeerd, maar niets hielp, dus misschien zit die tong hem gewoon dwars ofzo?
Dit is echt het enige wat ik kan bedenken voor die open mond.
Heeft iemand heir ooit van gehoord, of dit ooit gezien?

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:26

Ik heb het wel eens gezien bij manegepaarden, die deden het ook zo allebei. Zolang ze nog goed eten endrinken en geen adem gebrek krijgen, tja...Als de DA er een keer is kun je het gewoon even vragen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 16:00

Zn tong is niet opgezet bedoelde ik, was een typfoutje.

Maar het is zo vervelend met rijden dat die mond steeds open gaan, dus zou het feit dat joop van zichzelf een extreem dikke tong heeft verband kunne hebben met dat hij altijd met zijn mond open loopt tijdens het rijden?

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:33

Het kan ook zijn dat hij last heeft van zijn tanden. Die schuren langs zijn tong, die raakt onstoken en dan wordt hij dik. Het is maar een optie, maar ik zou er eens naar laten kijken!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:40

meestal is het met de mond open lopen tijdens het rijden een aanwijzing dat de hand van de ruiter niet stil en of zacht genoeg is, soms kan tijdens het aanrijden van het paard dit kwaaltje er al in worden gereden,soms komt het door een slecht passend bit
wie weet komt het bij die van jou door een dikke tong?
kheb er alleen nog nooit van gehoord!

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 14:51

Nee, ik rijd ook andere paarden, en die hebben hier echt geen last van, die houden allemaal keurig hun mond dicht.
Zn bit past ook goed, want we hebben samen met mijn instructrice echt allerlei soorten bitten geprobeerd, en bij deze ging het het beste, maar hij blijft het doen.

Zijn tong is ook niet ontstoken, want hij is gewoon altijd dik! Verward

Ik zal de DA er eens naar laten kijken als die hier is, misschien kan hij me meer vertellen.