Stalbenen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Stalbenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 15:00

Door omstandigheden kan Memuska niet in de wei. Daardoor heeft ze veel last van stalbenen. Hiervoor had ik ook enkele "oplossingen" waar ik (weer :d) graag jullie opinie over zou horen Lachen
1. de benen insmeren met een soort klei, bv Sticky Legs (paardendrogist). Dit zou beter zijn als Cool Gel omdat het langer op het been blijft en het dus ook langer koel houdt
2. het bijvoeren van anti-oxidanten
3. het bijvoeren van zeewier

Nogmaals dank bij voorbaat *LOL*
-xxx-

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:08

Ook hier kan gebruik van de zoekfunctie al heel veel informatie opleveren.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:29

idd,eventjes zoeken,zijn ak veek toppics over geweest.
ik negeer stalbenen gewoon het meeste.
mickey had het voorheen ook,zat ik ook in te smeren,s'nachts bandage's om en alles,maar mickey vond dat ook niet echt leuk.
ik heb het toen gewoon negeert enzo,en nu is het gewoon helemaal weg.
mickey word dan wel s'morgens op de wei gezet en ik haal haar na de middag zowat eraf en dan rij ik en gaat ze de stal op,maar ze hefet er helemaal geen last van.
ook was ik afgelopen weke op ponykamp en daar stonden ze gewoon de hele dag op stal,omdat ze die rust daar echt nodig hadden,maar ik heb geen stalbenen gezien bij mickey.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 16:54

Jantien schreef:
Ook hier kan gebruik van de zoekfunctie al heel veel informatie opleveren.


En ook hier vind ik niet wat ik zoek...

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:17

Het enige wat echt werkt is beweging. Waarom kan jouw paard niet de wei op? Dit is toch echt het belangrijkste. Zeker bij een paard die snel last heeft van stalbenen. Anders 2 keer per dag rijden. Of is dat ook geen optie. Met al die andere dingen heb ik geen ervaring, behalve bandageren, met het gevolg dat het paard onder iets opgezette benen krijgt en boven de bandages nog veel dikkere benen -> verschuiving van het probleem.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 19:57

Echt rijden mag ze niet meer door de artrose, enkel nog buitenritten maken. Maar dat helpt natuurlijk ook Lachen
Ze kan niet buiten doordat het water op de wei op is. We hebben al voorgesteld van zelf een vat te zetten en het zelf te gaan vullen, maar dat mocht niet. Waarom? Geen idee.
Dan heb ik gevraagd dat ze bij op een andere wei mag staan maar dat mocht ook niet.
Hopelijk is de wei thuis snel in orde, dan kan ze natuurlijk wel elke dag buiten staan.
Bedankt voor je reactie!
-xxx-

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:04

ik vind dat echt nergens opslaan,je paard niet op de wei omdat het water op is?
je kunt wel al die middelen gaan voeren,maar duurt wel even voordat het wertk,als het werkt...
en de benen insmeren,tja bij mijn paard hielp dat echt niet.
enigste wat helpt is beweging,en anders de stalbenen maar even negeren,zo heel erg is het ook alweer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:07

Water op?
Vandaag nog vertrekken bij zo'n onzinnige stal

paard met stalbenen de wei op
ook met zijn atrose
beweging is dan het beste
rust roest

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-03 14:12

Dat zei ik ook! Heb me er eens een beetje kwaad om gemaakt verleden weekend en rarara... ze mag terug in de wei Haha! Als je maar even dreigt dat je gaat vertrekken... Niet dat ik het meteen zou kunnen, op papier is ze nog steeds van iemand anders. Maar haar "echte" baasje heeft kanker en zal daar niet meer van genezen ( Huilen ). Ze komt nog eens af en toe een kijkje nemen (voorheen kwam ze een keer per week kijken, rijden doet ze al jaren niet meer... eigenlijk niet meer vanaf het moment dat ik met Memuska ben beginnen rijden). Maar als het met haar slechter gaat (hopelijk duurt dat nog heel lang Boos!) moet Memuska van haar niet op de manège blijven staan. Ik mag Memuska dan stallen bij iemand die ook op de manège komt, maar hun pony (24 jaartjes) staat thuis. Dan kan ze de hele dag in de wei, winter én zomer. Als het echt té slecht weer is desnoods maar een paar uurtjes, maar dan beweegt ze tenminste nog Lachen
Maar tijdelijk... tja Lachen

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 14:19

Buiten beweging zou je ook appelazijn bij kunnen voeren.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-03 14:56

Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat appelazijn slecht zou zijn voor de maag. En hoeveel mag je er van bijvoeren?
-xxx-

Pepcel

Berichten: 158
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:51

Niet teveel voeren helpt ook. En gewoon elke dag een buitenrit maken. Dus als ze echt niet in de wei mag, zorgen dat ze toch genoeg beweging krijgt (wandelen etc etc).