Verslag van Hengstenparade in Zuidoostbeemster.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 08:20

De show was echt heel mooi liepen hele mooie hengsten tussen.
Rilke, Welcome, Welt HIt.II, Roman Nature, Jet Set D.
alle hengsten die bij Coby van Baalen en Johan Hinnemann op stal staan kwamen in de baan.

Het mooiste vond ik nog op het eind dat er een vrouwtje van 76 jaar op Welcome mocht voelen hoe een piaffe en passage aanvoelde.
[img]../upload/81/0111-1.jpg[/img] Hier een foto van gisterenavond.


Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:35

Gaaaaf!! Mijn paarden staan vlakbij, ik had er zo heen kunnen gaan maar ik had geen kaarten.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 08:39

ik heb me kaart ook daar gekocht hoor.
Je kon ze daar aan de kassa ook kopen waren er nog genoeg.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:42

Oh dat wist ik niet!

Nou ja ik had toch geen geld! Haha!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:06

Ik vond het ook een geslaagde avond. Het paard op de foto is trouwens Idocus, echt een beauty!

Welcome heb ik nu dus voor de tweede keer gezien, hij zag er een stuk beter uit dan toen ik hem de vorige keer zag (voorjaar 2001), hij was toen erg dik en liep niet bijzonder. Een blij paard is het nog steeds niet, maar hij was gelukkig niet meer zo zuur als toen. Het trieste is dat hij nu, in plaats van zijn oren in zijn nek doen, zijn tong uitsteekt, recht naar voren. Zo sneu. Hij is wel heel braaf hoor, anders laten ze er niet iemand van 76 jaar (die ze niet kennen) op hem piafferen!

Er werd een dekking verloot van de hengst Weltino... Die was toch mooi!!! Uiteraard heb ik die dekking niet gewonnen: ik win nooit iets... Ja een tientje in de staatsloterij: dat schiet op!! Verward

Verder werden er nog twee lotingen verricht: 1 voor een dagje op stal bij Coby en 1 voor een dag op stal bij Johann Hinneman. Ook niet gewonnen natuurlijk. Scheve mond\

Mooie paarden gezien, o.a. twee zweetvos koudbloeds met Johann Hinnemann en Coby er op! Uiteindelijk ging Hinnemann nog even staan op dat paard en Coby liet die van haar liggen terwijl ze erop zat! En toen??? Hinnemann heeft thuis geoefend op zijn renbaan want hij ging in rengalop op zijn koudbloed de ring uit! Stoer! Cool

Het bleek trouwens dat er errug veel stalgenoten van mij aanwezig waren, grappig: ik wist helemaal niet dat zij ook gingen!

Al met al een geslaagde avond, ik was alleen bevroren... Boos!


Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:18

Ik heb de website van dit evenement gezien. Wat had ik er graag naar toe gegaan! Heb je niet nog meer foto's zodat ik ook nog een beetje kan genieten van de Kwijl Kwijl Kwijl -dressuurhengsten!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 12:05

ik vond het ook een geslaagde avond,inderdaad erg koud daarbinnen!
wel iets wqt langdradig het begon om 7.15 en was pas om 11.30 afgelopen,je krijgt wel waar voor je f 45,-! *LOL*
hele mooie hengsten mijn favorieten waren,welthitt ll,weltino,jetset(vader van mijn pallie)
minder vond ik welcome,liep indd al veel beter en netter maar het is gewoon geen indrukwekkend paard.
en idocus vond ik ook erg gaaf! Kwijl
heel leuk dat ze dat vrouwwtje op welcome lieten,en die mevrtouw rijd zelf nog dagelijks op een 6jarig paard!leuk hoor!
natuurlijk heb ik ook niet de verloting gewonnen helaas,wou de dekking graag hebben!
het muntjes systeem vond ik zeer irritant,onwijze rijen!
verder werd alles goed en duidelijk uitgelegd en ben benieuwd wat ze volgend jaar gaan doen! Party!!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:08

was dit op de Kossack stud?
Dan ehbben ze gewoon de tent laten staan van de Tersk Sale afgelopen weekend! DAar hadden ze ook een sjow met arabiertjes. STallion parade, mijn zusje helemaal wild natuurlijk... hahaha

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 14:44

ja dat klopt Lau.

dinsdag was daar ook de prinsjesveuling en gisteren dan de dressuurhengstenparade en vandaag de mini tuurpaardjes sale.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 14:45

Die tent staat er al een poosje ja. Een week of 2 nu? Wel slim dat ze allemaal evenementen achter elkaar organiseren!

Waarom hebben jullie niet gezegd dat jullie gingen, mijn paarden staan 1 weg verder, hadden we een boktmeeting kunnen hebben! *LOL*

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 16:56

er is verschillende keren over gesproken op het forum jura..... steeds weinig reactie. Sta je op de zuiderweg? ik op de middenweg.

Ik vond het ook een succes, jammer van de regen en het probleem met parkeren. Show op zich was zeer interessant maar soms wel wat langdradig en koud!

Wat ik zelf wel vreemd vond was het ponytje. Op zich mooie verschijning maar ik vond hem toch wel erg met het mooie hoofdje achter de loodlijn lopen. Daar maakte coby geen enkele opmerking over. Is dat anderen ook opgevallen of ben ik weer een zeikerd. Ik hoop dat ze het volgend jaar weer doen maar dan met meer nederlandse hengsten en een aantal verbeteringen in de organisatie.....

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 18:20

ik vond het op zich een prachtige pony alleen jammer van het ene witte voetje.
ik vond die hals onwaarschijnlijk gespierd was gewoon eng! Party!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 08:36

Astridh, sta jij op de Middenweg?? Waar dan? Ik op de Jisperweg!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Angie91, FCSA, laura22, MairiMacBran, mingming, ttranch, zimbri en 6 bezoekers