Niet normaal meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 19:04

Sinds kort ga ik dus weer naar school. Ik ben 20 en heb 2 jaar geleden mijn HAVO gehaald in Nederland en ben hier net aan mijn eerste jaar college begonnen. Ik moet je zeggen, het komt me nu al m`n strot uit. Kijk school op zich daar kan ik mee leven, maar al die verplichte op kleuter niveau liggende "hoe ben ik sociaal" activiteiten", dat gaat me dus echt te ver. Eerst een heel weekend zitten rotten op een camp waar je je medestudenten kon leren kennen. Doodsaai, het enige wat er gedaan werd was bidden en mediteren (ben totaal niet gelovig en mediteren komt al helemaal niet in mijn woordenboek voor). Maar oke, ik had het camp overleefd (wist trouwens nog steeds de namen van kijn medestudenten niet) en dacht dat ik dan nu toch wel sociaal genoeg had gedaan. Mooi niet. Ik (uh, m`n ouders Bloos ) betaal me zuur aan die school en dan MOET je studieles. En wat leer je in je studieles? Hoe je met een agenda werkt want dat leren ze hier op de highschools niet! Hoezo geld weggooien aan een nodeloos vak. Verder word ik schijtziek van "leer jezelf kennen" lessen. Urgh vreselijk. Ik wil gewoon een diploma en voor de rest met rust gelaten worden, is dat nu zo moeilijk? En nou weer wat fraais, deelt die studielesleraar gisteren even fijn mee dat we aleemaal vrijwilligers werk MOETEN gaan doen want anders krijg je geen eindcijfer. Hoezo changtage en bevendien klinkt MOETEN niet echt vrijwillig. Kijk als ik nou niks anders had te doen was het een ander verhaal. Maar ik doe deze opleiding dus NAAST mijn paarden en baantje. Ik wil best tijd besteden aan de echte vakken, waar het dus eigenlijk om gaat, maar al die buitenschoolse verplichte activiteiten daar zit ik dus echt niet op te wachten. Maandag werk ik, dinsdag, woensdag en donderdag heb ik school, zaterdag werk ik, vrijdagen en zondagen vul ik met aandacht besteden aan mijn eigen paarden die er door dit drukke programma normaal gesproken wel eens bij inschieten en verder heb ik vaak vrijdag-zaterdag-zondag wedstrijd.

Ik kan school prima combineren maar dus niet als ze met allemaal van die buitenschoolse verplichte bull-oliebol activiteiten aan komen zetten. Nu betekend dus dat ik uit twee dingen kan kiezen: M`n baan opzegen en gratis een paar tandelozen bejaarden gaan zitten voeren maar dan wel een eindcijfer krijgen of schijt hebben aan dat dat hele gezeur en geen eindcijfer krijgen en dus dus ook niet slagen. Baan opzeggen betekend geen geld=geen wedstrijden rijden. Frusty

Verder heeft die loser van een schoolagent me een bekeuring gegeven omdat ik m`n auto ergens had neergepland waar dat niet mocht. Jeetje moet ik dat ruiken ofzo?

Ik ga een brief schrijven aan school want dit pik ik dus niet en anders eis ik m`n geld terug ga naar een andere school Extreme duivel

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pril op 2001-09-19 19:06 ]</font>


Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 19:27

He wat oliebol zeg!

Kan begrijpen dat je je zo wel stinkmodder moet voelen!!! Scheve mond\
Heel veel suc6 met je keuzes verder, en probeer er nog wat van te maken he Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:05

haha je klinkt behoorlijk boos. En dat zou ik ook zijn. jeetje wat een $%&)*( school. kan er niet meer van zeggen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:37

Citaat:
Op 2001-09-19 19:27, schreef Ontario:
He wat oliebol zeg!

Kan begrijpen dat je je zo wel stinkmodder moet voelen!!! :
Heel veel suc6 met je keuzes verder, en probeer er nog wat van te maken he Knipoog



stinkmodder Verward Verward Haha!

idd erg vervelend, ik zou ook m;n geld proberen terug te krijgen en een andere school opzoeken.

*proets* ik zie je al op een kamp tussen mediterende mensjes... *LOL* Schijnheilig

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:58

stinkmodder, dan moet je k l o t e (maar dan aan elkaar) typen dan krijg je stinkmodder. Erg vervelend voor je idd! Ik zou ook behoorlijk kwaad zijn hoor!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:05

Ja, ze houden er hier rare ideeen op na *LOL*
Ik zou ook eens bij een andere school gaan informeren hoe het daar gaat en dan als het wat lijkt als de sodemieter daar heen verhuizen.
Verplicht sociaal wezen, nouja zeg!!!! Frusty
Hopelijk vind je een school die wel naar je zin is. Good luck!!
groetjes.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:18

Tsjjjjjjjj, wat een rotschool zeg. Ik hoop voor je dat je toch onder al die s h i t uit kan komen. Misschien kan je vertellen dat je dat al uitgebreid in NL hebt gehad? Ik zou daar volgens mij echt Misselijk worden.
En gillend weglopen.
Maar ja een studie+diploma is ook wel fijn.
Heel veel succes (met deze school of met het zoeken naar een adnerer school)

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:32

Nou ja zeg, wat belachelijk! Alsof ze je willen vormen tot een bepaald soort mens, echt achterlijk! Een vriendin van mij woont ook in Amerika en die had ook al van die onzinnige vakken die vaag en zweverig waren. Echt balen. Ik moet voor mijn opleiding ook bepaalde lessen volgen die ik onzinnig vind. Doe ik dat niet geen studiepunten.
Ik weet niet hoe belangrijk die opleiding voor jou is, maar als je je werk leuk vindt en absoluut geen zin meer hebt in school, misschien is werken en je daarin opwerken dan beter. Maar ik zou er wel heel goed over nadenken, want een diploma op zak hebben wordt gewoon steeds belangrijker!
Succes met mediteren! Tong uitsteken

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:40

Klinkt zééér Amerikaans, en het woord 'attitude' zal je zeker ook wel bekend voorkomen. Bij mij op school hadden ze ontelbare banners hangen met leuzen die de woorden 'good' en 'attitude' bevatten. Blijkbaar zijn ze zeer gesteld in een goed houding en respect Knipoog

These train conversations are passing me by
And I don't have nothing to say
-Adam Duritz

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:34

haha, je komt zeer gefrustreerd over. Kwam wel grappig over. Maar het is natuurlijk stinkmodder en het is een KA UU TEE school als ik het zo hoor!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:52

School is gewoon poedersuiker, heb ik inmiddels ook gemerkt.
Kijk, de basisschool was great fun, lekker niksen, giechelen, af en toe eens wat dingetjes doen.....
De Middelbare school was erg gezellig, met af en toe dan wat huiswerk (mwah, voor mij toch meetsal wel zo'n anderhalf uur per dag toen) en wat zeurende leraren, wat stress voor de proefwerken maar vooral veel tussenuren, spijbelen en grappige acties van mede-scholieren enz.

Nu kom ik op de universiteit, gaan ze huiswerk controleren Verward , is er absolute aanwezigheidsplicht Verward , wordt ik doodgegooid met door te lezen/ te bestuderen boeken, opdrachten waar je over na moet denken en vreselijk irritante 'leraren' die alles, maar dan ook alles wat je zegt direct de grond in boren, je gewoon afbranden tot je schoenen.
Leuk is dat hoor, zo blijft er nogal wat van m'n motivatie over. Ik ga dit écht no way niet 4 jaar volhouden!

Ik begrijp je volledig!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 05:24

Haha, ik ben inmiddels wat "afgekoeld" maar ik was echt zwaar pissed op het moment dat ik dat berichtje schreef Haha! Moest er gewoon ff uit geloof ik Knipoog Maar jullie reacties helpen wel! Tja, mijn ouders zeggen dat ik me er maar gewoon doorheen moet worstelen, dit systeem schijnt dus typisch amerikaans te zijn Scheve mond\ En eigenlijk kan ik niet eens naar een andere school, want deze is het dichtst bij met 40 min. autorijden. Met andere scholen moet ik minimaal 1,5 uur rijden en ik wil perse thuis blijven wonen i.v.m. mijn paarden en baantje.... Ik vrees trouwens dat het op alle scholen er hetzelfde aan toe gaat.

Maar goed, morgen moet ik dus een opstel in leveren over wat voor vrijwilligerswerk ik ga doen (oja, ga ik dat dan doen? Haha! ) en hoe geweldig je dan wel niet als mens wordt en wat voor een levenslessen je daar wel niet van gaat leren en bla bla bla bla....
Het probleem is dat ik een beetje op mijn tellen moet passen. Je wordt namelijk niet zomaar voor die school aangenomen en ik moest dan ook een test doen, essays schrijven en mondelingen gesprekken enz. en aan de hand daarvan kon je dus uitgekozen worden. (waarschijnlijk hebben ze een foutje met de computer gemaakt ofzo, want wie gaat in godsnaam MIJ nou aannemen? haha) Dat betekend dus dat ze vertrouwen in je hebben en ik vind het een beetje vervelend als ik straks de reputatie van dwarskont krijg. Ik wil toch wel mijn uiterste best doen om goede cijfers te halen enzo. Die studieles leraar doet nog steeds aardig tegen me alhoewel ik dus al een keer eerder terwijl we eigenlijk een essay in moesten leveren over "hoe ga je je leven beteren" in plaats daarvan een protestbrief heb geschreven. Wel een beleefde brief overigens. Ook heb ik een beetje het idee dat ze een slaaf van je proberen te maken. Het lijkt wel alsof niemand hier voor zijn eigen mening durft op te komen. Als de hele klas ja zegt en ik denk nee dan zeg ik nee.
Het is nu 10 voor half 11 `s avonds, ik denk dat ik maar eens aan dat "essay" ga beginnen haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:17

O, dat gedoe zou ook helemaal NIETS voor mij zijn: ik zou vreselijk recalcitrant worden! Frusty

Ik vrees dat je gewoon moet slikken en met een paar oog- en oorkleppen op die school af moet maken, met of zonder vrijwilligerswerk.

is er trouwens geen vrijwilligerswerk met dieren of zo? Als het toch moet dan maar leuk toch?

Marieke
Berichten: 1343
Geregistreerd: 31-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:56

Het is wel grappig, jij klinkt ook echt niet Amerikaans. Haha!
Voor Amerikanen is alles wat je hebt omschreven erg belangrijk. Amerikanen zijn ook wel sociaal moet ik zeggen. Ga daar eens in een rij staan. Keurig iedereen op zijn tijd. Bij een stop bord wordt gestopt, dat doe je gewoon, ook al komt er helemaal niemand aan. Je hebt daar kruisingen. Wie het eerste komt gaat. Niks geen haaientanden, gewoon wie er het eerst is die gaat, en dat verloopt ook allemaal keurig. In Nederland zouden we meteen hard gaan rijden om daar als eerste aan te komen. Haha! Door de dorpen rij je gewoon langzaam en voor de politie heb je respect. In de supermarkt wacht iedereen keurig om zijn beurt, duurt het wat langer wordt niemand geïrriteerd, hier in Nederland staat iedereen te zuchten en te steunen en op hun horloges te kijken. Iedereen is altijd aardig tegen je. Je schrikt daar gewoon als iemand achter de kassa of balie niet zo vriendelijk is. Hier zeg je, goh wat een aardig mens, als je vriendelijk wordt behandeld. Buren helpen elkaar etc. in Nederland kunnen we wat dat betreft nog heel veel van ze leren. Jij voelt de lessen als verplicht sociaal zijn, voor de Amerikaan is dat gewoon hun opvoeding!


Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:04

Kun je geen vrijstelling krijgen voor bepaalde dingen omdat je dat al in Nederland gehad hebt? Bijvoorbeeld werken met een agenda *proest*... Schijnheilig
En dat vrijwilligerswerk, zou daar vrijwillige zorg voor je paarden ook bijhoren? Dus (je eigen) stallen uitmesten, (je eigen) paarden invlechten, (je eigen) paarden rijden en dat alles zonder dat je ervoor betaald krijgt. Lijkt mij toch ook vrijwilligerswerk.
En jij wordt er beter van en je paarden worden er beter van.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:36

Ja dat dacht ik ook al. Kun je niet iets met je paarden verzinnen en dat dan zo verkopen dat het erg nobel en vrijwillig klinkt. Iets met de verzorging van zielige dieren die anders erg verwaaarloosd zouden worden (namelijk als jij wat anders zou gaan doen), of de communicatie tussen mens en dier. Heel nobel en erg leerzaam.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:18

volgens mij is dit zeer typisch amerikaans! Of je nou in Ohio of in Texas zit, overal 1 pot nat...
Ik wens je heel veel suc6 met t zoeken naar een andere school. Maar onthou wel dat t altijd Amerikanen zijn en blijven...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:35

ik zou me ook behoorlijk poedersuiker en stinkmodder voelen zeg! brr, ik zou meteen een andere school zoeken! BLEH! Bidden ok, maar mediteren?? Beetje rare school hoor.

Maar in iedergeval veel suc6 met het nemen van je beslissing

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-01 00:59

Nou, ik heb weer een nieuwe opdracht hoor!

"stel je gaat binnen een jaar dood, wat zou je allemaal nog in dat jaar doen" en "wat wil je graag dat de mensen over je zeggen, volgend jaar op je begravenis"

IEKS, dit gaat me ECHT te ver! Wat zeurt die vent, ik ga helemaal niet dood en ben al helemaal niet van plan om m`n begravenis voor te gaan zitten bereiden. Wat zal de volgende opdracht zijn, ontwerp je grafkist? Haha!

Verder moeten we ons hele leven gaan uitstippelen hoe je dat allemaal gaat bereiken.
Hallo hee, ik ben 20, dit is toch geen kleuterklas meer?????

Volgens mij ben ik in een sekte belandt.... Bloos

Maar even tussen twee haakjes, al mijn klasgenoten (alhoewel ik dus nog steeds hun namen niet weet) zijn ontzettend aardig en de leraren ook, alleen ze zijn allemaal knettergek!

Vandaag moesten we zo`n filosofische brief inleveren over wat voor vrijwilligerswerk je gaat doet en wat voor een invloed dat wel niet op jouw leven gaat maken etc. Ik heb heel kort en krachtig neergezet dat ik er helemaal niet blij mee ben, maar begrijp dat ik geen kant op kan omdat ik anders geen eindcijfer krijg en dus daarom maar gedwongen vrijwilligerswerk ga doen, als ik geen wedstrijd/paarden rijden/lesgeven/huiswerk/school/baan heb. vervolgens heb ik een schema bijgeleverd waar het naast mijn activiteiten bijna onmogelijk is om nog wat vrijwilligerswerk bij te planten gna Extreme duivel gna

me_dana
Berichten: 29
Geregistreerd: 04-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 13:12

hahaha. je beschrijft het wel grappig. maar ik zou er ook niet blij mee zijn het lijkt inderdaad op een sekte. Die school vind gewoon dat zij de ''zin'' van het leven toch echt wel door hebben en jullie niks nuttigs kunnen leren voor je bent overtuigd van al hun wijze inmzichten. (gaaaaaaap)
nou sterkte verder

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-01 16:33

Dat werken met je eigen paarden kan je dat niet als vrijwilligerswerk opgeven. Lijkt me een super idee. Je zet je vrijwillig in voor het welzijn voor je EIGEN paarden Haha! . Kan toch. Dat is toch een nobel idee vind je niet.

Greetz,

Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:25

PRIL!! heb je nog meer van deze SCHITTERENDE verhalen?? ik lig elke keer plat als ik jouw verhalen lees.

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 12:53

Ik vind dat verhaal van marieke wel mooi.
Lijkt me heelijk geen gestress zoals hier.
Okay die school is dan misschien ff minder maar wie weet hoe je er later over denkt.
Kun je als vrijwilligers werk geen gehandicapten paardrijles gaan geven ofzo.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-01 05:50

Hi hi, nou Steef, morgen heb ik weer school dusse, zal ongetwijfeld wel weer nieuwe vermakelijke onzin naar mijn hoffd geslingerd krijgen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amazonbot, Balou_k, Boheme, Celebi, ComscoreBot, DDD3, dezzie, dust, ellen05, Hannanasjuh, JackieT, Jeska2, Kaplaars, Lalladidoo, LuckySeven en 140 bezoekers