Wat voor merk jodhpurs dragen jullie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ik rijd met deze jodhpurs:

Imperial Riding
2 (5%)
Mountain Horse
11 (32%)
Mondoni
Geen stemmen
Ariat
8 (23%)
Anders, nl....
13 (38%)

Totaal aantal stemmen: 34


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wat voor merk jodhpurs dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 15:15

Omdat ik bezig ben nieuwe jodhpurs te kopen, wil ik eens inventariseren wat voor jodhpurs jullie dragen en met wat voor reden.
Ik HAD veterjodhpurs van IR, maar die vind ik absoluut niet fijn lopen en ze gaan heel snel kapot. Wat ik nu wil gaan kopen, zijn Ariat's met rits (Heritage).

Dus wat voor jodhpurs en wat doe je ermee? Draag je ze alleen met rijden of banjer je ook mee door de blub en mest je er de stal mee uit?

Toos paardloos


Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:38

ik heb ze van dms, zitten goed, behoorlijk waterafstotend. ik heb ze nog niet zo lang, maar een stalgenootje heeft ze wel lang en die doen t nog steeds. ze zijn niet zo duur, 41 euro. over IR heb ik meer slechte verhalen gehoord.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 16:27

Mountain Horse riders, beetje prijzig (zo.n 120 euro) naar werkelijk geweldig !!! en in verschillende kleuren verkrijgbaar. Daarnaast ook bijpassende chaps. Ik gebruik ze tevens als wandelschoenen en stalschoenen. Gewoon niet kapot te krijgen.

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:02

Anders namelijk van Bandiri.
Weet niet hoelang ze mee gaan,heb ze nog maar pas.

Brabantse Fries ;)

Morrie

Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:46

mountain horse met stalen neuzen OK dan! , wel zo veilig, gegarandeerd tot 3500 kilo, bij mij is er 2400 kilo opgekomen (paard van 600 kilo die zich op 1 hoef omdraaide) en de schoenen zijn niet eens beschadigd, helaas voor mij stond het paard op mijn wreef, dus mijn voet was wel beschadigd....maar als ik ze niet had aan gehad, was mijn voet verbrijzeld geweest Verdrietig

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:52

Ik weet eigelijk niet welke ik heb Bloos!
Maar wel een goede vraag ik moet ook nieuwe hebben dus ga dit topic wel even goed in de gaten houden Lachen..

Your my world, my heart, my soul
If you ever leave..
Baby you would take away everything good in my life

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:55

Ik heb Ariats, maar dat vind ik zeker geen aanrader. De dure (200 +) zijn goed, de goedkopere uitvoering is klote. Zolen breken af, leer scheurt... In de ruitersportwinkel van vrienden is zeker 10 paar incl. mijn eigen terug gestuurd met deze problemen.

Die van mij waar spontaan de punt van de zool van afbrak en het leer van barsste, heb ik alleen gebruikt voor af en toe rijden en gewoon mee te lopen op keuringen, niet door het water, niet door de blub, niet door de stront... Alleen af en toe mee gereden en gewoon goed behandeld.

Als je het geld hebt en dat wil investeren in de dure ariat's dan heb je ook wat. De goedkopere vorm (ook zeker niet goedkoop) raad ik echt af!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:01

Cavallo, met bont...
Dit is alleen niet aan te raden. Het bont word na verloop van tijd slechter en er komen (tenminste bij mij) harde randen bij de hak. Erg pijnlijk!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:03

Mountain Horse , toppie, gaan bij mij zo'n 10 maanden mee. Elke dag dragen + modder blubberen etc etc Tong uitsteken

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:09

Merk onbekend. Het zijn van die rubbere dingen, en ze gaan lang mee bij mij. Heb bewust rubber gekozen omdat ik er alles mee doe. Door de modder, in modderbakken lesgeven, stallen mesten etc.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:54

Ik heb van Dafna, het zijn wel gewoon rubberen.
Ik doe er eigenlijk alles mee. Ze zijn heel sterk en nu gaat de zool van mijn eerste paar een beetje doorslijten, ze zijn nou ruim 2 jaar oud.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:01

Cavallo's heb ze al lang, maar heb ze laatst nog in de winkel zien staan best fijne dingen, kgebruik ze alleen amper.

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:18

Ik heb ook de Ariat Heritage met rits en mij bevallen ze erg goed!! Ze zitten enorm lekker en blijven bij mij ook wel goed. Bovendien zijn ze makkelijk schoon te maken Haha!

Echt een aanrader!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:36

Ik heb donkerbruine Ariats met veters.
Lopen echt hemels, maar waren vrij snel stuk!
Leer scheurt heel snel, en ze verkleurden heel erg.

Ik ben er mee terug gegaan, en kreeg geen geld terug of nieuwe, omdat ik ze slecht onderhield volgens hun en er niet mee door de mest moest banjeren.
Ik werkte toen op een stal waar ik geeneens uitmesstte...
En vette ze vaak in.

Wat dat betreft ben ik heel slecht over ze te spreken, omdat ik niet eens een nieuw paar kreeg. Ze waren net anderhalve maand oud! Lips are sealed
Ik ben daar best pissig over geweest.

Nu heeft de schoenmaker ze gecorrigeerd, en zijn ze super.
Je kunt er de hele dag op lopen, je krijgt geen last. Ze lopen echt perfect.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:43

ik ga voor ariats geweldig gewoon zitten echt super naar mijn mening

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:09

Ik heb leren van Mountain Horse. Ik doe er echt alles mee. Door de blub, stallen uitmesten en rijden. Ik heb ze nu ong 1 jaar en ze zijn nog steeds heel. Maar zien d'r niet meer uit.
Hier voor had ik hele goedkope rubberen, die waren na 2 jaar iedere dag gebruiken helemaal stuk.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:20

Ik zweer bij ariat Haha!
Die zitten gewoon echt heel fijn!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:37

Ik zweer bij de mountain horse. heerlijk. ik banjer er overal mee dooorheen en overheen *LOL*
af en toe een beetje schoonmaken want ik banjer er ook mee door de supermarkt Pling

DAG LIEVE MAMA. I love you and I miss you
28 mei 1941 - 21 januari 2009

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:22

Ik heb Jodhpurs van euroriding, ze zitten lekker alleen kan ik er niet lang mee lopen omdat ik dan last van mijn hakken krijg. Toch doe ik er meestal wel alles mee.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.


Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:14

Ariat zitten gewoon het fijnste. ik heb wel twee paar, zodat ze om de dag kunnen drogen...

Instagram: @bianca.schoenmakers
Facebook: Bianca Schoenmakers Equestrian

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:23

ik heb die nieuwe van harry's horse,zijn super schoenen!
het zijn leren,dus je moet ze wel eventjes inlopen,maar dat heb je binnen twee dagen al helemaal gedaan,ze hebben een iets grovere zool,dus niet van die smalle domme dingen (ja sorry Haha! maar ik vind die zo raar uitzien,die andere)en ze zijn waterdicht en zitten heerlijk.
in de winter heb ik stalschoenen van aigle,lekker met bont gevoerd en waterdicht,kun je ook mee rijden,en zitten ook nog eens lekker.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers