WN: Nijega - Exterieurclinic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bluezarka

Berichten: 142
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: way up north!!

WN: Nijega - Exterieurclinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-03 23:26

Tijdens deze clinic wordt er uitleg gegeven over het exterieur en de conformatie van het paard, het leren herkennen van afwijkingen in het exterieur, afwijkingen aan de beenstanden en er wordt het e.e.a. uitgelegd over beengebreken. Vervolgens zullen we deze theorie in de praktijk toepassen en kijken wat deze afwijkingen veroorzaken in de gangen van een paard. Ook zullen we de gangen van een paard gaan beoordelen qua ruimte, qua onderbrengen e.d.

De kosten van deze clinic bedragen inclusief lunch €40,-. De clinic begint om 9.00u en duurt tot 17.00u.

De clinic wordt gehouden op volgend adres:
Blue Jackeroo Westernriding and Training Stables
Eibertsgeasten 3
Nijega

Voor opgave kun je contact opnemen met sil of bluezarka op bokt, of door even te bellen: 0512-371995 of 0512-372809.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-03 17:20

Klinkt interessant! Ik ga het in mijn agenda zetten en laat tzt horen of ik aanwezig zal zijn. Er worden zeker geen veulens beoordeeld en 'geanalyseerd'?

bluezarka

Berichten: 142
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: way up north!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-03 14:59

Indien de veulens op dat moment voorradig zijn (:D), dan wel.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:59

gera schreef:
Klinkt interessant! Ik ga het in mijn agenda zetten en laat tzt horen of ik aanwezig zal zijn. Er worden zeker geen veulens beoordeeld en 'geanalyseerd'?


je hebt helemaal niet de 'veulenziekte' hé gera!!! neu-eu-eu!! hé-le-máál niet!!!! (wel een leuke ziekte hoor verder.....! Haha! Cool

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:48

ingeo"]
[quote="gera schreef:
Klinkt interessant! Ik ga het in mijn agenda zetten en laat tzt horen of ik aanwezig zal zijn. Er worden zeker geen veulens beoordeeld en 'geanalyseerd'?


je hebt helemaal niet de 'veulenziekte' hé gera!!! neu-eu-eu!! hé-le-máál niet!!!! (wel een leuke ziekte hoor verder.....! Haha! Cool
[/quote]

Haha, die heb ik zeker. Kom ik er ooit nog vanaf, vraag ik me af? Haha, nee, ik ben me gewoon heel erg aan het oriënteren. Sinds mijn ouders twee dagen geleden hebben gezegd dat ik van hen toch wel een paardje mag kopen als ik er zelf maar financieel voor opdraai en durf te draaien ben ik wel heeeeel erg hard aan het vergelijken en aan het nadenken. En iedere hulp (in wat voor vorm dan ook) is mooi meegenomen natuurlijk. Ik wil gewoon zoveel mogelijk zekerheid bij de aankoop van een veulen, want je weet natuurlijk nooit hoe het uitgroeit!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:10

moet je ook zo doen! info heb je nooit genoeg, en het is tegelijkertijd ook leuk om mee bezig te zijn *LOL*
bij alle nadelen die je ondertussen ook al hebt gelezen/gehoord over de aankoop van een veulen tov. een volwassen paard, hier nog een voordeel: je kan bijna zeker weten dat een veulen niet verkocht wordt omdàt het een (verborgen) probleem heeft. veulens worden gewoon verkocht, punt. terwijl je bij de aankoop van een volwassen paard toch echt al wat (verborgen) kaf onder het koren hebt.
straks krijg ik ook nog de veulenziekte....... Rolleyes