bij zadelmarkt geweest (in belgië)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

bij zadelmarkt geweest (in belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:54

Hier bij ons is er dus nu sinds kort ook een zadelmarkt(tje). Ik had op hun site de dekens gezien en was wel aardig nieuwsgierig geworden. Iedereen maar (slechte) commentaar geven over hun dus dat moest ik toch eens zelf gaan uitvissen Schijnheilig Had gebeld en kon gelijk gisteren avond langskomen. Ze hebben niet al de dingen van in Urk maar alleen de dingen die ze zelf 'het beste' vonden. En ik kan jullie zeggen het zag er erg aardig uit. Er lagen het meerendeel dressuur zadels en enkele western zadels nog enkele dekens, hoofdstellen, singels, halsters, ...
Ik heb dus gekocht een waterdichte winterdeken en een western pad (had een mooi hoofdstel gezien maar was maar maat cob en is dus echt te klein voor mijn paard Huilen )
Over wat ik gezien heb hier in België hoor je mij niet klagen. Ik ga niet zeggen dat die zadels om dagelijks uren mee te rijden zijn maar ze zien er alvast een stuk beter uit dan de mexicaanse westernzadels.
Ik zou zeggen, laat je niet tegenhouden door al die 'slechte' ervaringen maar ga eens zelf kijken. (en hier bij ons waren de mensen ook heel vriendelijk hoor )


biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:27

Een zadel dat er netjes uitziet, daar schiet je ook niets mee op.
Een zadel kan er voor het oog mooi uit zien, maar dan kan het nog van hele slechte kwaliteit zijn...

Na 12x rijden is de verf er af en ziet het er al een stuk minder mooi uit hoor!

:)

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:31

jaaa,wéér eens een discussie over "zadelmarkt"!!
zoals Silleke al zegt:laat iedereen voor zichzelf gaan oordelen!!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:56

misschien stomme vraag van mij maar waar is die zadelmarkt dan ergens?

De hond is de betere mens

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:22

urk, ik ben er ook geweest op t oog ziet t er heel goed uit. alleen de kwaliteit schijnt niet goed te wezen. wij hadden daar eerst ook een zadel gekocht (western) ze was overtuigd dat t paste alleen dat was dus niet het geval. Dus moesten we weer trg ermee. na veel gezeik het geld dan toch trg gekregen. en een goeie 2e handse gekocht. Ik ben ook van mening dat als je kunt kiezen: of een zadel van zadelmarkt of een goeie 2e handse... ik toch voor een 2e handse zou kiezen

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:33

Ik heb bij mijn weten niet over de kwaliteit gesproken (OMDAT IK ZE ZELF NIET GEPROBEERD HEB en ik mij liever niet uitspreek over wat andere dan weer van nog andere hun zus en daar dan nog eens de zwager van 'gehoord' hebben Schijnheilig Haha! ) Zoals ik al zei: ZE ZAGEN ER NETJES UIT. En wat ik nog al meer gehoord heb: voor dat geld kan je geen Westwood of Billy Cook verwachten (Dat zal ieder normaal mens wel weten Schijnheilig )
Het was ook niet mijn bedoeling om hier weer een discussietopic van te maken maar ik wou jullie gewoon op de hoogte brengen dat er in België ook een zadelmarkt is en dat ze er zeer goedkope en naar mijn mening ook goede (prijs-kwaliteit verhouding) dekens, pads,... hebben. OK dan!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:33

O ja sorry het is in Eksel (Limburg) het adres staat op de site.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:37

biepp schreef:
Een zadel dat er netjes uitziet, daar schiet je ook niets mee op.
Een zadel kan er voor het oog mooi uit zien, maar dan kan het nog van hele slechte kwaliteit zijn...

Na 12x rijden is de verf er af en ziet het er al een stuk minder mooi uit hoor!


Heb je zelf ervaring met de zadels of heb je het van horen zeggen?
ik heb mijn zadlemarktzadel nu 1,5 jaar in gebruik, en het is echt niet geverfd!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:41

het is dus dat wat ik bedoel. De ene hoort het van de andere en die heeft het dan weer gehoord van nog een ander zijn broer of zo en uiteindelijk weet je niet wat je moet geloven.
Vandaar dat ik zeg: om het echt te weten zal je het zelf moeten uittesten.


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:45

ja idd, volgens mij hebben de meesten die negatieve verhalen over die zadels hebben, er zlef nog nooit een gezien of gereden......
er zal best eens een zadel zijn waarvan een naadje losgaat, maar dat zullen andere goedkope zadels van bijv. divoza ook wel hebben.....

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:24

Oh dat is interessant om te weten dat in Eksel ook een zadelmarkt is. Mischien ga ik daar wel is kijken voor een dressuurzadel. Ik zou een dressuurzadel willen kopen voor als ik is geen zin heb om met mijn vlz zadel te rijden en dus wil ik er zeker niet veel geld aan uitgeven.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:12

missnynke"]
[quote="biepp schreef:
Een zadel dat er netjes uitziet, daar schiet je ook niets mee op.
Een zadel kan er voor het oog mooi uit zien, maar dan kan het nog van hele slechte kwaliteit zijn...

Na 12x rijden is de verf er af en ziet het er al een stuk minder mooi uit hoor!


Heb je zelf ervaring met de zadels of heb je het van horen zeggen?
ik heb mijn zadlemarktzadel nu 1,5 jaar in gebruik, en het is echt niet geverfd!
[/quote]het zadel wat ik daar weg had as ook geverft hoor
de austrailian stockzadels zijn allemaal geverft de andere zadels weet ik niet.
maar kwaliteit kan je niet verwachten echt niet

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:36

wat is de site van zadelmarkt?

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:44

Sjintoo schreef:
wat is de site van zadelmarkt?
www.zadelmarkt.nl
in URK

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:47

Hai, als je ff terug zoekt kun je van mij ook nog een topic vinden over mijn verslagje ven zadelmarkt.
De zadels zien er idd ook wel mooi uit, tot je ze aanraakt, of aan de onderkant gaat bekijken. De vulling van de kussens van de zadels is wit schuimplastic! Nee, dit is geen versinsel, ik heb zelf een zadel aan de onderkant bekeken wat niet goed was dichtgestikt.

Hoe waren eigenlijk de verkopers van de zadelmarkt in Belgie?

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

callippo

Berichten: 3193
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:47

Ohja, ik wilde daar wel heel graag een westernhoofdstelletje kopen, maar daar kregen we de kans niet meer voor omdat we de winkel uitgestuurd werden, hahaha Haha!

13 april 2024 De grote voorjaarseditie van EquiDay
met 3 showringen vol paardvriendelijke demonstraties, 150+ stands, veel lezingen en workshops.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:48


BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Sjintoo

Berichten: 3226
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 11:53

ik denk er serieus aan om daar eens een kijkje te gaan nemen.
weet er soms iemand het adres van in België???

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 12:16

callippo schreef:
Hai, als je ff terug zoekt kun je van mij ook nog een topic vinden over mijn verslagje ven zadelmarkt.
De zadels zien er idd ook wel mooi uit, tot je ze aanraakt, of aan de onderkant gaat bekijken. De vulling van de kussens van de zadels is wit schuimplastic! Nee, dit is geen versinsel, ik heb zelf een zadel aan de onderkant bekeken wat niet goed was dichtgestikt.

Hoe waren eigenlijk de verkopers van de zadelmarkt in Belgie?
de engelse zadel zijn ook nog gevuld met gewoon karton!!!!
Mensen jullie missen niks als jullie er nog niet geweest zijn want het is dikke troep!!!! goedkoop is later duurkoop!!!!

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-03 12:29

de verkopers waren heel vriendelijk. Ik belde effen zondag en ik kon gelijk die avond (zondagavond) langs komen.
Voor het juiste adres kijk je best op de site daar staat hun adres ook op.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:18

dreamegirl"]
[quote="callippo schreef:
Hai, als je ff terug zoekt kun je van mij ook nog een topic vinden over mijn verslagje ven zadelmarkt.
De zadels zien er idd ook wel mooi uit, tot je ze aanraakt, of aan de onderkant gaat bekijken. De vulling van de kussens van de zadels is wit schuimplastic! Nee, dit is geen versinsel, ik heb zelf een zadel aan de onderkant bekeken wat niet goed was dichtgestikt.

Hoe waren eigenlijk de verkopers van de zadelmarkt in Belgie?
de engelse zadel zijn ook nog gevuld met gewoon karton!!!!
Mensen jullie missen niks als jullie er nog niet geweest zijn want het is dikke troep!!!! goedkoop is later duurkoop!!!!
[/quote]

hoe weet je dat?

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 18:49

biepp schreef:
Een zadel dat er netjes uitziet, daar schiet je ook niets mee op.
Een zadel kan er voor het oog mooi uit zien, maar dan kan het nog van hele slechte kwaliteit zijn...

Na 12x rijden is de verf er af en ziet het er al een stuk minder mooi uit hoor!


Kijk dit vind ik dus zo Frusty omdat het goedkoop is het niet goed. Misschien kan iemand er erg veel plezier van hebben ondanks de prijs. En misschien geeft iemand niet om het uiterlijk maar meer om het idee dat je er mee kan rijden.
Niet iedereen is merk geil, niet iedereen hoeft persee een kiefer of wat dan ook.

Ik heb voor Guus ook een goedkoop zadel voor de ene keer per week dat ik rij, en ik heb er net zo veel plezier van als dat ik van een kiefer had kunnen hebben, alleen was een kiefer minder plezierig in mn portomonee geweest!!!

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 19:57

Wij gaan waarschijnlijk naar Urk voor de waterdichte dekens. Dit omdat we gelijk 3 nieuwe nodig hebben! En als je die drie nieuwe bij een divoza of zo aanschaft ben je veeeel te veel kwijt. Samen met de nare ervaringen bij Divoza ga ik het ook maar proberen!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:28

Die hele discussie over zadelmarkt is er al genoeg geweest... Dat was ook NIET de bedoeling van de topicstarter. Dat de zadels niet goed zijn, laat ik in het midden, ben er zelf ook nog nooit geweest. Maar met een deken kan je toch niet zo veel verkeerd doen, of wel?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-03 22:50

ja ach word ook een beetje zadelmakrt moe.....iedereen die er maar op loopt de zeiker, voor dekens enzo zal het best goed zijn...

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Moonlight17, sterregoud, tienus63 en 39 bezoekers