redelijke prijs voor fries veulen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

redelijke prijs voor fries veulen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 12:19

Wat is volgens jullie een redelijke prijs voor een fries hengstveulen. Verward Het veulen kan niet in het stamboek worden opgenomen omdat het teveel wit heeft (een kol en wit aan de kroonrand). Ik weet niet wat de ouders zijn maar vader is wel goedgekeurde hengst en moeder is stamboek merrie. Scheve mond

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:20

Ik zou er ca 1700 euro voor willen betalen. Maar het is natuurlijk altijd wat de gek ervoor geeft.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:31

als het veulen niet in het stamboek kan worden toegelaten, is het zowieso al minder waard, heb er niet zoveel verstand van wat friezen betreft. maar ben het wel met eveline eens.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 12:34

ik vind dat nog best veel geld. Heb eens op internet gekeken en daar betaal je die prijs voor hengstveulens met papier en 3de of 2de premie. Zal vanmiddag eens aan de eigenaar vragen wat hij ervoor wil hebben.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:37

De prijzen varieren op internet ook nogal zag ik. Maar het dekgeld bij de Friezen is ook niet mis. Ik kan me voorstellen dat ze dat graag terug willen verdienen en een deel van de opfokkosten.

IceQueen

Berichten: 1033
Geregistreerd: 24-10-02
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-03 12:39

Hij is nog niet zo oud dus veel opfok kosten hebben ze nog niet. He waar staan die twee friezen eigenlijk waar je nu mee bezig bent? Ik weet dat lucien op de zwarteweg staat maar zijn daar nog meer huizen met stallen dan?