verslag Fasel en MrMagic Kootwijkerbroek

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

verslag Fasel en MrMagic Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 08:43

Nou, daar gaan we dan hoor.

Aangekomen op de wedstrijd alwaar Karin en Muriel ons al tegemoet kwamen lopen. Ka's auto naast de vrachtwagen gezet en overgeladen. Vervolgens hesjes gaan halen en naar de voorkeuring. Alles was goed.

Gezadeld, hoefschoenen om en naar de start. Ik voelde me wel wat knullig omdat door de RSI ik niet zonder krukje meer kan opstappen. Maar ja, ben ik eigenwijs en doe het zonder dan loop ik te hangen en te klooien. Ook voor het paard niet fijn. Dus nou ja, in de menigte toch maar met krukje Lachen.

Op naar de start. Wat een gek gevoel was dat zeg. Na een jaar weer in het zadel en dan ook nog een grote droom die uitkomt, samen starten met je geliefde. Aangezien 95% van mijn leven uit paarden bestaat is het onmogelijk samen te zijn met iemand die niet om paarden geeft. Dat werkt gewoon niet Lachen. DUs daar stonden we dan gezamenlijk. Heerlijk gevoel. Ik had er zin in. De hele week nerveus geweest maar nu liet ik me dit niet meer afnemen. DANK JE DEES VOOR DE PEPTALKS!!!!

We startten samen met Edith. DIe wilde op onze tijd weg en dan zouden we wel zien hoe het daarna ging. We waren snel weg. Linksaf, rechtsaf en het bos in. Wat een route zeg. Schitterend gewoon. Ik had zo'n geweldig gevoel. De tranen in mijn ogen om gewoon weer heerlijk op mijn eigen maatje samen die rit te volbrengen. 'Damn, it felt so good to be in the field again' Lachen. Na 2 km kwamen we Muriel en Karin alweer tegen. Te vroeg, we zijn doorgereden.

Raak en Rek liepen echt als een trein. En voor zover ik het kon beoordelen Wers ook. We zijn bijna alles samen opgereden. Was supergezellig. We reden op een prima tempo van zo'n 14 km per uur gemiddeld waardoor we marge hadden om te compenseren. De paarden waren wel enigzins 'fris' om het zo maar te zeggen. Raak wilde steeds galopperen en Rekje wilde niet stappen.

Na het kootwijkerzand stonden daar onze grooms te wachten. Het ging super. We zijn niet gaan stappen in het zand want de paarden gaven zelf al aan draf fijner te vinden dus in een zo gelijkmatig tempo zijn we doorgegaan. Raak dronk super bij de groompost. Rek dronk niet zo geweldig maar hij zag er niet uit alsof hij het nodig had.

Doorgereden en net voor de p/a nog gegroomd en gemeten. Bij de p/a was het een zootje waardoor het allemaal erg lang duurde. Zonde van kostbare tijd als alles zo lekker loopt. Alles goed en dan weer verder. Ging wederom heerlijk. Wers leek nog wakkerder te zijn geworden en begon nog lekkerder te lopen. Was een lekker rondje. Mooi ook. Terug kwamen we de grooms tegen en heb ik een broodje uit handen gegrist (ging leuk zo rijdende Lachen. En dat broodje heeft dit Faseltje ook helemaal, zij het met lange tanden, opgegeten. Ik heb ook erg goed gedronken voor mijn doen.

Hoe heerlijk de rit ook verliep. Er kwam een eind aan. Enw el op zo'n 6 km voor de finish toen Maaraak een hoefschoen verloor. Hoe? Het is ons een raadsel want het was een achterschoen. Volledig afgescheurd. We waren erg tevreden tijdens trainingen maar nu toch (ook met gelpadjes) de wondjes weer open waren en dit met die schoen gebeurde. overigens waren er meerdere schoenen wat ingescheurd, waren we danig teleurgesteld. Dus besloten om toch maar weer op ijzers over te gaan. HOeft nog drie wedstrijden en dan gaan ze er direct af zodat ze de gehele winter zonder kunnen. HEel jammer maar even geen schoenen meer voor ons Boos!.

Enfin, dat konden we snel regelen en toen weer door. Maar de pech was nog niet voorbij. Op 3 km voor de finish gebeurde het. Maaraak struikelde en kon dit niet herstellen vanuit draf. Een stevige draf. We zijn ten val gekomen. Ik ben op mijn rug ter hoogte van de longen gevallen. End at kan ik nog voelen Boos!. ALs ik diep adem voelt dat niet lekker. Maar niets onoverkomelijks. Mijn hand was beschadigd en mijn hoofd was niet helemaal helder meer. Opstappen lukte niet omdat ik even niet meer wist hoe dat ook weer moest. Toen kwam het weer terug, naar het bankje en opgestapt. Ik weiger deze wedstrijd op te geven. Hij was van mij Lachen. En aangezien Raak nog super liep en nergens last van had kon dat ook. Voorzichtig weer verder gegaan. Raak liep helemaal goed. Grooms op 2 km tegen gekomen en daarna naar de finish. wij moesten langs de finish van de klasse II waar we bijna tegengehouden werden. Edith is daar dus inderdaad tegengehouden en dat kostte haar minuten. Wij zijn doorgereden met de melding dat wij klasse I waren. Nou, wat gaan stappen maar Marek had daar niet zo'n zin in. Die wilde nog wel doorgaan. Bij de finish bleek dat al het gebeurde de paarden niet ind e kouwe kleren was gaan zitten. 66 voor Marek en 62 voor MAaraak. 10 minuten. Ach, wat maakte het nu nog uit. Na tien minuten was het 44 en 46 dus prima. Nakeuring was goed en de paarden goedgekeurd. We hadden de trip volbracht en ik was supertrots. Ik heb mezelf laten zien dat ik niet opgeef en dat ik doorzet. Samen hebben we de rit volbracht en naar tevredenheid. Uiteindelijk met nog een mooie tijd van 11.03 of zoiets.

Hoefschoenen werkten dus helaas niet. En ik zit hier te balen achter mijn pc omdat ik, als ik niet gevallen was, eindelijk eens zonder naweeen een wedstrijd zou hebben volbracht. Na alle ellende van vorig jaar, de weerstand etc etc. Heb ik alles weer opgebouwd en krijg je dat. Desalnietteplus, we hebben hem volbracht en zonder problemen. Na de finish ben ik overigens wel minder goed geworden. De adrenaline was weg en de klap sloeg toe. Ik werd duizelig en draaierig. Ben gaan zitten terwijl Karin en Muriel de zorgen voor Maaraak overnamen. Heerlijk als je twee van die supergrooms hebt die aan een woord genoeg hebben. Karin heeft de nakeuring verzorgd zodat ik kon blijven zitten.

Nadien kwam de vorige eigenaresse van Marek nog langs. Die kwamen we op de p/a nog tegen wat mij alweer zowat tranen gaf. Zo leuk om haar weer even te zien. Ze vond dat Marek er super uitzag, wel met meer spieren maar ze was ontzettend blij dat hij bij ons terechtgekomen was. Heerlijk om te horen. We zijn ook supertrots en blij met onze knollies.

Nou, dat was dus ons verslag.

Muriel, Karin, hartelijk dank voor alle goede en perfecte zorgen. Wilma, jij ook bedankt dat je Maaraak nog hebt opgevangen bij de nakeuring. Het was een heerlijke rit.

Groetjes Hanifa en Evert-Jan

'Paint' it 'Black'


cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:26

Jemig, wat een rit zeg. Ik zit hier al bijna met een van pijn vertrokken gezicht achter mij pc jouw verhaal te lezen. Maar je hebt het toch uitgereden Lachen


hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:15

jeetje bikkel, gefeliciteerd met je prestatie.
erg knap dat je toch doorgegaan bent, weet niet of ik dat gedaan zou hebben. ik hoop dat je niet al te veel pijn hebt en blijf nog ff in de roes.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:23

Die pols zag er aardig paars uit vlak na de rit, maar tijdens de telefonische 'evaluatie' gisteravond vertelde Faas me dat het best meeviel. Gelukkig maar.

Meid, ik snap dat je een beetje baalt dat het niet vlekkeloos is gegaan, maar jullie hebben het prima gedaan! Maaraak die barstte van de energie, Marek die niet warm of koud werd van de drukte en gewoon een lekkere rit liep, en jullie met z'n tweetjes er bovenop, helemaal in je element. Super! Ik vond het erg leuk om voor jullie te groomen, voor jullie zelf ook mooi dat jullie nu eens met z'n tweetjes konden rijden en die gemiddelde snelheid is helemaal zo gek nog niet. Helmpje af voor jullie prestatie! Cool

En nu op naar Holten!

BTW mooiste moment was toen Faas in volle draf dat broodje uit m'n handen griste: 'Nee niet groomen, we rijden door, het gaat zo lekker', dus ik roep: 'Iets te eten?' (aangezien ze op de P/A om een broodje vroeg, maar dat had ik toen niet bij me). Ja, dat wel. Rats, weg broodje en nog opgegeten ook, hoorde ik later! Brave Fasel. *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 11:31

Haha! O ja, dat ging echt heftig dat broodje. Voorbereiding op Fasna he. Daar grissen ze gewoon in vol tempo water uit je handen Haha! . Alles opgegeten. Heel braaf he?

Wij vonden het ook heerlijk jou als groom erbij te hebben. Jammer dat we de dag niet konden volmaken want de gezelligheid was top. Nee, gemiddeld zeker niet slecht want zonder die tienminuten en zonder de oponthouden hadden wij een topsnelheid. Evert is nu naar de paardjes toe en ik hoor zo hoe het ermee is.

Dank je wel lieve Ka want zonder jou konden we samen niet die rit rijden.

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 11:59

Fijn dat je er een tevreden gevoel aan over gehouden hebt, ondanks de pech is het gewoon prima gegaan, toch!!! Ben heel blij voor jullie!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Ann

Berichten: 13234
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:06

Jammer van de valpartij Fasel, dapper dat je door bent gegaan OK dan!
Lijkt mij idd ook leuk om met je partner endurance te gaan rijden, die van mij kan wel paardrijden maar wil niet Boos!
(maar nu heb ik wel altijd een chauffeur en groom bij de hand Haha!)

Gillian
Mei 1993 - Sept 2016

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 15:24

Ja ben ook best trots. Al begint de beroerde bureaustoel me nu wel wat op te breken. Het is heerlijk om met je mannetje de wedstrijd te rijden. Je kan elkaar zo stimuleren. Echt super.

'Paint' it 'Black'

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:53

Maar toch he, tijdens de ehbo cursus die ik heb gevolgd werd toch juist niet aangeraden om er direkt weer op te klimmen. Je zult helaas niet de eerste zijn die dan toch onverwachts onwel wordt (of erger) omdat er toch iets niet helemaal goed is gegaan. Maar je moet echt eens een keer komen buurten Lachen

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 15:58

Ja ja, ik heb van onze trainster ook al een manend woordje gehad hoor.

En ik kom wel buurten als jij me nou eindelijk eens dat adres geeft. Knipoog

'Paint' it 'Black'

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 16:41

Je bent echt een bikkel Faas OK dan! geweldig verhaal weer en dat je er weer bent opgekropen, misschien niet verstandig,maar zo'n kop zou ik ook hebben! Ik heb wel eens een jacht uitgejaagd met een *uh* beetje gebroken enkel en sleutelbeen, maar dat zijn details!!!

Ik wilde in Katwijk starten, maar mijn leopard tank haalt de 5 km per uur amper en is dan 3 kwartier buiten adem, dus......... niet doen maar.... Tong uitsteken Schijnheilig

Op naar de volgende wedstrijd!!!!!!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 17:07

Jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat het allemaal meevalt, dat je niet al te stijf bent...
Op naar de volgende rit?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 21:27

Dank je smurf. Ja, ik kan dan echt halstarrig zijn hoor. Toen ik opzij keek zag ik Evert met grote traanogen of alles wel goed ging. Ik heb hem over zijn arm gestreken en beloofd dat het goed ging. Inwendig was dat even niet zo maar ik had vertrouwen in mezelf (zowaar eens). Ik was hoe dan ook niet van plan dit op te geven.

Jacksel, Absoluut op naar de volgende rit. Holten 37 km. Fasel is ready for it. Haha!

'Paint' it 'Black'

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:35

Goed van je zeg dat je de rit uit hebt gereden !!! Nu moet je wel een zeer voldaan gevoel hebben !!! (en stijf zijn).

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 22:51

Ik ben in de verleiding voor Holten. Maar 't mag niet van m'n ouders, ik moet aan m'n studie denken...

*denkt*

Gatver... wil ook weer rijden... *sip*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 05:06

Maaruh...je rijdt toch de kennismakingsklasse en het is op een zaterdag, dan heeft je studie er toch niet onder te lijden!?
Mijn studie heeft er eerlijk gezegt wel onder te lijden, ik doe de school voor homeopatie (lesdagen op zaterdagen) en de eerse lesdag van dit jaar is op zaterdag 6 september...maar ik ga toch mijn eerste klasse 3 proberen (met de nadrukkelijke nadruk op PROBEREN!!)
Tuurlijk Ganna duim ik ook voor jou en je gele dame, we rijden vast wel samen, in ieder geval een stuk toch!!! (als het mag!)

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 08:47

Maar ik kan niet alleen op pad (of ik moet een supersonische navigerende peptalkende groom opduikelen) want dad moet rijden. Ik *kan* in principe zelf rijden, hoewel ik nog nooit getrailered heb met auto met baalpedaal, maar het gaat m'n ouders vooral om dat ik niet onmiddelijk 6 andere activiteiten ontwikkel naast m'n studie, want deze keer (3de poging) moet het echt goed gaan.

En bovendien mocht ik KWB rijden op voorwaarde dat het de enige wedstrijd zou zijn... had ik niet moeten beloven natuurlijk. Maar ik vond het zo leuk! Dit is de eerste sport ooit waarbij ik niet automatisch een eind achterlig op de andere deelnemers, mijn 'handicap' telt nauwelijks mee en ik kan echt gelijkwaardig meekomen... Dat alleen al was een heerlijk gevoel.

En Rowan heeft het goed gedaan, hij was gisteren een beetje flauwtjes (had ook niet lopen donderen in de paddock, doet hij normaal wel) maar was rijdens een rondje stappen toch weer alert zat. Hoewel als de vets er weer zoveel op aan te merken hebben, ik hem waarschijnlijk niet verder zal starten. Dan heb ik er geen zin in...

Maargoed, zal nog eens met m'n ouders praten. Ik heb weinig hoop, maar ik wil zo graag... Lachen

(sorry Fasel om je topic te hijacken..)

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 08:57

Geeft neits hoor Arwen. Probeer met je ouders te praten. Holten is een leuke strijd en niet zwaar. Rij dan de 27 ipv 37. Gooi het zo in de groep. Mam, pap ik wil zo graag nog eens rijden, wat als ik nou 27 ipv 37 doe Lachen

'Paint' it 'Black'

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:35

Jij reed toch met muziek?? Als je nu wat studiemateriaal op een bandje inspreekt kun je dat leren tijdens het rijden!! Doe je een oproepje of je blind achter iemand aan kan rijden hoef je niet op de route te letten. Kun je je aandacht bij je paard en je studie houden!!!
Ideetje??
Jorie

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:54

Goed idee Jorie!!
Wat hadden de vets dan aan te merken, dat viel toch wel mee???

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:06

Hmm, als ik dit allemaal zo lees gaat het weer gezellig worden! De meesten gaan geloof ik meedoen aan de 37 in klasse I?

En ja, het bij elkaar geraapt zooitje (niet negatief bedoeld Knipoog ) gaat voor de klasse III! Haha!
Het is dat ik nu eindelijk weer eens zelf meerij, maar anders had ik jullie héél graag willen groomen!! Ik bedoel een reus (Latoya), tank (Ilonka) en mini (Vaskur) groomen is altijd weer iets aparts Haha! .

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:07

Jammer dat je niet kan groomen, maar ik ben heel blij voor je dat je lekker kunt gaan rijden met je paard!! Daar gaat het toch om hè!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:45

Tuurlijk gaan we samen rijden. Ons mooie gezelschap moet natuurlijk blijven bestaan. Nu toch wel massastart? Holten heeft vaak individuele start, in elk geval in klasse II.
Djilan, top dat je met Don mee doet (al hoewel ik je liever als groom had.... Knipoog sorry, grapje. Ik gun het je heeeeel erg.)

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:48

Ik geloof dat het rijden er echt niet inzit in Holten, maar ik zal er waarschijnlijk wel zijn. Maman wil zelfs mee - wil weten waar ik nou precies zo enthousiast over ben. Ze is niet echt een paardenmens, maar misschien krijg ik haar nog in de sferen.
Op mijn commentaar dat groomen evenveel tijd in beslag neemt als zelf rijden, was het antwoord dat m'n vader die dag de trailer-auto nodig heeft. Nou, als DAT de enige hindernis is, vind ik er misschien nog wel iets op... Maar ze heeft gelijk dat de voorwaarde voor KWB was dat het de enige keer dit seizoen zou zijn. Nou ja...

Mazzeltje: Ik moest steeds meerdere keren voordraven, ze vonden het allemaal 'wat zwakjes' of 'wat voorzichtig'. Rowan toont zichzelf ook absoluut niet met voordraven, loopt maar een beetje te sloffen. Zodra ik erop zit wil hij heel best draven! Misschien helpt het als ik er met voordraven iemand achter zet met een zweep of rammel-blikje ofzo.

Maargoed, ik ga toch nog wat lobbyen voor Holten, dat zou dan echt de laatste wedstrijd van het seizoen zijn, langer kan ik de training niet hoog houden. Gaan we lekker naar de winter toe afbouwen. Of ik de 27 of de 37 zou willen rijden weet ik trouwens niet. Het ging in KWB zo lekker dat het een raar idee lijkt om een stuk korter te gaan rijden... Nou ja, eerst nog maar even op m'n ouders inpraten Knipoog

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-03 12:29

Sas, zouden wij dat kasteel van jou niet in Wanroij groomen?

'Paint' it 'Black'


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers