Mijn ergste droom is waarheid geworden!!!!! (werk)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Mijn ergste droom is waarheid geworden!!!!! (werk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 08:40

Zoals velen van jullie wel weten reed ik vaak als koerier voor de krant van wakker Nederland.. oftewel.. de Telegraaf.
Dit deed ik voornamelijk als invalwerk voor mijn ex of een goede bekende van me.
Vooral rond de zomerperiode werkte ik weken achtereen.
Het is ondanks de idiote tijdstippen (beginnen rond drie uur 's nachts) een erg gewilde baan, waarbij vrijwel nooit een rit vrij komt.
Op zich wel lekker verdienen, maar wel ontzettend zwaar. Zowel voor lichaam als geest.
Net heb ik dus weken achtereen gewerkt en was het nu wel goed zat! Boos!
Ik was écht blij dat ik het erop had zitten. Maar... vannacht moest ik nog effies voor mijn ex rijden en as. zaterdag nog effies voor die goede bekende van me.. *zucht*
Had ik helemaal niet in de planning Stoom uit je oren Ik was zo blij dat het erop zat!

Maar goed, tijdens de rit vannacht werd ik gebeld door de rayonmanager.. Sandra er komt een rit vrij van huppeldepup. Wil jij deze overnemen? Lips are sealed
En Sannie... zegt... jawel... Pfff... Denkend in haar achterhoofd dat daar nog wel even een paar weken overheen gaan... *zucht*
Wordt ik zojuist gebeld door de rayonleider (weer een ander persoon) met de gegevens.. en de mededeling dat ik vannacht maar moet beginnen! Afbeelding Lips are sealed (ik mis nog steeds die smiley met van die uitstekende ogen die denkt... Waaaaaaat zeg je me nou? Verward EDIT: Met dank aan Orri.. heb ik die nu gevonden Knipoog)
Heb er in ieder geval een paar dagen af kunnen sprokkelen.. (dagje of twee). Maar moet wel zeggen dat dit me wel heeeeeeeeeeeeeel erg snel gaat.

Maar goed, Sandra is weer aan de baan... een rotbaan... met rottijden... grrrrrr... Boos! wat heb ik een hekel aan dit werk!!!!!!!!! En wat zeg ik????
Ja, doet u mij die rit maar... Verward
Mezelf snappen doe ik niet... Jullie wel? Verward

's Nachts om drie uur beginnen.. 's ochtends door tot een uurtje of zeven á acht... (nachtwerk heb ik geen hekel aan, maar vind dit zo'n k*t tijd om te beginnen en dat breekt je op), zes dagen in de week, 52 weken per jaar.... 's winters je benen breken en je auto greppels inrijden... etc. etc. etc. etc. Genoeg redenen om te zeggen... NEEEEEEEE ik doe het niet! Boos!
Maar Sannie? Die zegt lekker ja.. Verward Écht.. ik krijg een punthoofd van mezelf.. Frusty

Maar goed, dit betekend dus wel.. dat ik binnen drie maanden een nieuwere auto moet hebben. Je moet een auto hebben die max. 9 jaar oud is en zodra deze 10 is, moet je weer een nieuwe auto aanschaffen.
En... deze moet rijden op Gas of Diesel.

Pffffffffffffffffffffff........................................ *zucht zucht zucht en nog eens zucht*

Oh ja.. en dan vergeet ik er nog bij te zeggen... dat ze de Telegraaf ook nog op zondag willen gaan bezorgen.. dus 7 dagen in de week.... pfffffffffffffffffffffffffffff..............
Laatst bijgewerkt door Honeybee op 25-08-03 09:39, in het totaal 1 keer bewerkt


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:48

Ik zou blij zijn als ik een baan heb! Ben al een hele tijd aan het zoeken!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:04

irish_lady schreef:
Ik zou blij zijn als ik een baan heb! Ben al een hele tijd aan het zoeken!


Vergis je niet.. ik ben ook wel blij.. maar of ik nou juist zo blij ben met DIT werk... Ik weet wat het inhoud en doe het al jaren.. vandaar dat ik best wel negatief reageer... Knipoog
Dit is ook geen werk voor even en wel voor langere tijd.
Betekend ook dat je gewoonweg aan huis gebonden bent.
Een dagje vrij of ziek zijn.. Nope.. dat zit er niet in.
Vakantie????? Wat is dat? Nope... no way...
Lekker de beest uithangen?
En ga zo maar door...

Juist omdat ik weet... dat je gewoon één bent met dit werk en je verder eigenlijk niets kunt... vind ik het eigenlijk niets.
Mijn ex doet dit al heeeeeeeeeel wat jaartjes. Iets wat ertoe geleid heeft dat we nooit op vakantie konden, weekendjes weg enz enz. Maar ook wat onze relatie er niet beter op maakte.
En daarom... ben ik er best wel negatief over.

Ben écht wel blij dat ik werk heb. Ik doe het alleen en puur voor de toch wel goede verdiensten van dit werk, want geloof me... het is een hondenbaan.

En voor diegenen die me niet geloven... eeeeh.. Marloes of Dees... gaan jullie nog eens met me mee???? Knipoog Haha! (andere meerijders zijn ook welkom overigens Haha! )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:09

Je mag idd wel blij zijn dat je een baan hebt. Maar die tijden Verward Eh niet echt leuk!!!!!

Tjonge ik weet niet wat ik zou doen! *zit na te denken*

Laat mij nog maar ff op school zitten en studeren. Dan weet ik zeker dat ik voor half 7 's ochtends niet uit bed moet

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:13

Probeer het misschien zo te bekijken:
als ik me niet vergis had jij een tijd terug onder andere financiële problemen

Wel, dat je die extra ronde enzo er bij hebt aangenomen, is goed, en kan je gebruiken om nu tijdelijk even stevig geld bij te verdienen. Een tijd doorbijten, en ondertussen misschien uitkijken naar een andere baan die je wel beter bevalt. Op het punt dat je het dan niet meer aankan, of dat je een andere baan gevonden hebt, kan je deze "minder aangename" baan geheel of gedeeltelijk laten vallen, maar tot je iets anders gevonden hebt, heb je dan wel een extraatje bij elkaar gesprokkeld.

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:24

Zucht.... mensen... ik zeg ook niet dat ik niet blij ben.. ik zeg alleen.. dat ik mezelf niet snap.. wegens onder andere bovengenoemde redenen (en dan heb ik de belangrijkste reden, maar intimi weten deze, achterwege gelaten... namelijk mijn gezondheid, welke niet al te best is).

Enne.. 't mag dan wel lekker verdienen.. maar zoveel verdient het nou ook weer niet hoor. Ik zal nog steeds aangevuld moeten worden door één of andere instantie.. omdat het geld wat ik krijg.. voornamelijk bestaat uit afschrijvingskosten en diverse andere vergoedingen voor de auto en de kilometers.
Wat ik daadwerkelijk overhoud als loon.. komt neer op zo'n 100 - 120 euro per week. Niet veel dus. Maar juist van de vergoedingen moet ik het hebben.
Om hiermee uit mijn problemen te komen.. of ze lichter te maken.. Nee, dat zit er niet in.

Pas wanneer ik dit zou combineren met een normale baan van minimaal 32 uur per week.. dan houdt ik er wat aan over. Ik blijf dus gewoon verder zoeken en zal dit werk er wel bij houden.

Overigens is het niet mogelijk om deze baan gedeeltelijk te laten vallen. Het is alles of niets.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:30

Ik geloof je, hoor, ik geloof je *LOL*

Slechte arbeidsvoorwaarden dienen goed gecompenseerd te worden - maw geld. En dat heb jij nu nodig. Ik begrijp waarom je zo'n hondebaan aanneemt.

Zie het zo; het koopt je tijd om de rest van je bestaan weer op de rit te krijgen. Wat moet je met vrije tijd immers nu? Je gaat toch niet op vakantie ofzo... en misschien kan je het over een tijdje wel. en dat invalwerk, dat deed je toch omdat iemand anders op vakantie was? Welnu, dan krijg je heus tijd om op vakantie te gaan. En je hebt waarschijnlijk nog wat te verballen ook!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:33

Dees schreef:
Ik geloof je, hoor, ik geloof je *LOL*

Ga je dan nog eens met me mee? Mijn nieuwe rit verkennen? Haha!

Enne, wat die vakantie betreft... degene voor wie ik nu reed.. is nu al zo'n 5 jaar op zoek naar een vervanger... en heeft ie nooit kunnen vinden. Dit was puur toeval ivm de route van mijn ex.. (zoals je weet van die wisseltruc). Knipoog


Apple

Berichten: 76187
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:35

Gefeliciteerd met je baan, ook al is het een hondenbaan Lachen.

Je bent in elk geval aan het werk, hebt een regelmatige bron van inkomsten. Het zijn wel enorme K.tijden, maar ik meen mij te herinneren dat je ook altijd op ietwat bijzondere tijden zat te bokken Knipoog.

Succes met het vinden van een andere baan .

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:35

Afbeelding

Deze smiley bedoel je??? Ik kan begrijpen dat je 'ja' zegt en later denkt; 'eugh' ...

Maar goed, even doorbijten en als je het verder zo een vervelende baan vind, niets stopt je om ondertussen door te blijven zoeken naar iets wat je wel leuk vind.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 09:38

Apple schreef:
Het zijn wel enorme K.tijden, maar ik meen mij te herinneren dat je ook altijd op ietwat bijzondere tijden zat te bokken Knipoog

Dat kan kloppen... ik bok meestal op die ietwat bijzondere tijden omdat ik dan vooral 's nachts moest werken Knipoog LOL Haha! Snappie 'm nu? Knipoog

En ja Orri, die bedoelde ik... Afbeelding

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:50

irish_lady schreef:
Ik zou blij zijn als ik een baan heb! Ben al een hele tijd aan het zoeken!

het moet wel op te brengen zijn fysiek he! Ik zou het niet kunnen hoor. Als ik zou moeten kotsen van de migraine door het rijden snachts, dan ben ik echt niet blij meer dat ik zo'n baan heb. Ik vind het ook raar dat je geen auto van de zaak mee krijgt. Ik neem aan dat je autokosten (incl. afschrijving) vergoed worden, dat is wel het minste.

De hond is de betere mens

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:33

Ik moet idd zeggen dat ik het ook raar vind dat ze zulke eisen aan de auto durven te geven, dat snap ik niet helemaal. Maargoed ik hoop dat je er toch wat plezier in kan gaan krijgen als het al wat beter loopt, want ik weet ook hoe het is om te werken zonder dat je er plezier in hebt. Succes Sandra!

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:44

Je hebt nu een baan die je zo graag wilde. Nu kun je met een gerust hart in iedergeval rond neuzen naar iets beters!!!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:53

Wat werk jij veel dan! Dit zijn allemaal nachtdiensten en zit je arbo-technisch met voorwaarden... Dan zou je veel te veel werken.. Dus of klopt niet wat hun doen of niet helemaal wat je schrijft (hier dan, wat je na zo'n week hebt staat er niet..)

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:33

Gefeliciteerd met je baan!
Kan me heel goed voorstellen dat dit een beetje ene dubbel gevoel geeft. Aan de ene kant is het de baan die je zo hard nodig had, aan de andere kant is het nou niet echt aantrekkelijk werk.
Ik bied me bij deze aan als vrijwilliger om een keer een rit mee te gaan (je moet tenslotte alles een keer meemaken).
Succes en sterkte ermee...

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:29

Jeetje, dan hou je toch geen dag- en nachtritme meer over?

* To Belg, or not to Belg *

juval

Berichten: 13187
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:34

gefeliciteerd met je baan! en je kan altijd rond blijven kijken voor wat beters toch!
sterkte ermee

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:39

Tja het blijft je eigen keus, graag of niet en na je verhalen die je op bokt zette over al je schulden enzo zou ik me voor kunnen stellen dat je juist blij bent dat je een baan hebt. Je kan er heus nog wel onderuit, je hebt nog niks ondertekend toch, maar dan moet je ook de consequenties aanvaarden (geen geld).
Zoals je zei verdient het goed EN je bent de rest van de dag vrij Pling .

xxxmelody

Berichten: 691
Geregistreerd: 14-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:49

en ga je ook nog naar school of kun je de rest van de dag lekker bokken????

na regen komt echt altijd zonnenschijn, ik heb het nu zelf ondervonden!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 15:54

Het klinkt alsof je wel erg weinig verdient. Als je 4 uur per nacht werkt en dat 6 dagen in de week voor (nou vooruit ik neem het maximale wat je noemt) 120 euro. Dan werk je dus 24 uur voor 120 euro. Dat is dus 5 euro per uur, en dan is het ook nog nachtwerk. Zit je daarmee niet onder het minimumloon?

Maar inderdaad, werk is werk en de rest van de dag ben je lekker vrij. Succes ermee!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 18:12

Voordeel van een laag netto inkomen... Je hoeft ook geen belasting te betalen... Heb je al uitgerekend hoeveel je overhoud aan al die onkostenvergoedingen?
Ik hoop voor je dat je het eerst even volhoudt, en ondertussen lekker bezig kunt om de rest van je leven weer op de rails te krijgen. Mensen in de horeca maken ook van die onmogelijke uren, en in de beveiliging ook... Gewoon ondertussen rustig verder zoeken en als je wat hebt, zeg je dit gewoon weer op... Sterkte en gefeliciteerd Sandra!!!

(Overigens... Een gewone bezorgbaan bij de telegraaf (op fietsje) leverde tien jaar geleden al zo'n 200 a 250 gulden per maand op. Dat was toen niet slecht betaald, dan zou dit toch beter moeten betalen? Wat verdient een gewone bezorger nu?)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bolletje29, ChanelR, chinnie, DWitzel, Eleeke, Facebook, Geerten, IASCrawler, limagirl, NadjaNadja, nafkedemi, Poety, Schuur_, Shari_B, Tazzey, Thrive en 118 bezoekers