wanneer is een paard mooi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 20:37

en dan praat ik puur over uiterlijk.
En dan niet met dat en dat ras, maar probeers eens te beschrijven wat je nou zo mooi vind aan een bepaald paard...

Dan ga ik er ook even over denken (pff, valt niet mee)


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:39

Ik vind een zwart paard met zo'n koper-bruin snuitje en dan een mooie ronde kol en geen aftekeningen op de been SUPER mooi.

Verder: een mooi sierlijk hoofdje met kleine oortjes, droge hoge benen, lekker kontje, en een mooie nek die niet al te dun is.

-Maaike-

PS: wie heeft daar een foto van Haha!

[edit]tekst aangevuld [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anna-Jelly op 2001-09-19 21:22 ]</font>

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:41

een mooie bouw. geen ingezakte rug etc.
een aantrekkelijke kleur dat is bij mij vooral vos en schimmel. dat spreekt mij erg aan.
bruin niet zo.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:45

uhh, ik val op aparte aftekeningen (zoals bij de mijne, zie profiel), verder vind ik zwart heel mooi, en schimmel, bont ben ik op afgeknapt Verward Maar vooral roodschimmeltjes en bruinschimmeltjes Lovers En natuurlijk de bouw, wat ik mooi vind: klein koppie, mooie droge benen, korte rug, en stevig nekkie. Dikke kont haha is ook super Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:46

euh...een 'aparte' kleur, schimmels, zwart of heel donkerbruin Party!!
Enne...lange manen Kwijl Kwijl Kwijl

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 20:51

ik val absoluut op kontjes!!!!! Haha!

Ik vergeet nooit dat ada en ik destijds bij die valk gingen kijken, dat ze omdraaide, dat we elkaar aankeken, en gelijk dachten van Kwijl die kont!!!!!
Zie hier de kont van Mir:
[img]../upload/4/kont.jpg[/img]
(hmmz, had haar toch graag gehad, ze blijft mooi)

En inderdaad ook wel kleurtjes (palomino, zwartbont, valk, zilverappel)

Verder een echt ponyhoofdje met kleine fijne oortjes en veel lange manen!!!!

Of een echt arab koppie.
Dus voor mij zijn koppies en kontjes erg belangrijk Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:51

Naar de kleur kijk ik niet, en dat hoort ook niet vind ik.

Mooi, ideaal is zoals het in het boekje 'het paard in partjes' staat. Daar staat hoe de 'echte kenners' het willen zien.

Ik persoonlijk hou van ranke, sierlijke paarden. Niet te groot. Wendbaar en een klein, mooi koppie.

Een karakter moet ook mooi zijn, dat vind ik heel belangrijk. Sterk, wilskracht, doorzettingsvermogen, fel, ja, daar hou ik wel van.


Dat bij elkaar opgeteld = een arabier....

Voor MIJ is een arabier mooi, maar zoals ik al zij, volgens de 'kenners' hoort het paard eruit te zien zoals beschreven in 'het paard in partjes'.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:05

Niet te slank maar ook niet echt heel stevig. Mooi getrokken manen. Stevige en gespierde kont en hals. Niet klein en niet té groot koppie. kleur is idd niet echt belangrijk maar schimmels en vossen vind ik meestal niet echt mooi. Bonte soms wel. Wat mij heel erg aanspreekt is bruin zonder witte voetjes. Pikzwart (of eventueel met meelsnuit Haha! ) een valk, goudappel, palomino en al die speciale kleuren. Ook vind ik dus pikzwart, grijs of bruin met 4 hoge witte benen en een brede bles erg mooi.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:27

Dennis! Hij had een iets fijner hoofdje mogen hebben maar voor de rest is hij perfect. Zijn bouw dan. Z'n grote niet. Hij had 1.50 moeten zijn!
Nimber(van Max) vind ik ook heel mooi! En op de manege waar ik gereden heb stond een Kwijl Kwijl Kwijl appelschimmel. Met de bouw van Dennis en dat iets fijnere hoofdje(en ong 1.55/1.60 mooi maatje ook nog Haha! Haha! ).
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:36

[img]../upload/814/mvc-044x.jpg[/img]

Dit is Nimber !

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:47

Citaat:
Op 2001-09-19 20:39, schreef Anna-Jelly:
Ik vind een zwart paard met zo'n koper-bruin snuitje en dan een mooie ronde kol en geen aftekeningen op de been SUPER mooi.

Verder: een mooi sierlijk hoofdje met kleine oortjes, droge hoge benen, lekker kontje, en een mooie nek die niet al te dun is.

-Maaike-

PS: wie heeft daar een foto van Haha!

[edit]
tekst aangevuld [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anna-Jelly op 2001-09-19 21:22 ]</font>


Afbeelding [img]../upload/124/mijfriendje!!!.jpg[/img]

Zoiets? Haha! Kenzo heeft in de zomer wel meer een "koperbruin" snuitje. Maar wel wit aan de voetjes..

Ik vind zwarte paarden ook wel mooi, al moet je daar eigenlijk niet echt naar kijken, naar de kleur.
Ik ben het eigenlijk wel met Anna Jelly eens Lovers

Enne Stef, haha jij valt op kontjes, ik op oortjes! Lovers

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-19 21:52 ]</font>

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:58

Ik val op houding en beweging, een paard wat zich mooi voor je maakt:
Koppie erop, neus in de wind en gaaaan.
Dat vind ik mooi aan een paard, en ja... die van mij heeft het Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:59

Ik val op vossen. Maar niet alle vossen zijn mooi, dus naar kleur mag je niet kijken. Maar ik val er gewoon voor, komt van Isolda denk ik.
Ik vind mooie grote paarden mooi. Net iets zwaarder dan de gemiddelde KWPN er. Ietsje meer knieactie, een mooie stevige kont.

Nou ja, ik kan wel gewoon zeggen, ik vind een goede gelderse erg mooi.
Maar eigelijk vind ik alle paarden mooi, mits ze goed gebouwd zijn. Zoals hethoort zeg maar.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:09

wat ik mooi vind? rond en veel haar. lekker stevig. val echt op tinkers shires belsen etc. iel kan ook wel mooi zijn maarja voor mezelf niet.
kleur maakt niet zoveel uit. (ook al vind ik bont toch t mooist) zolang t maar bij t paardje past.

en karakter ja ailin (en de gemiddelde tinker)heeft voor mij echt een ideaal karakter. ze is nergens bang voor en zowel dan wil ze meteen gaan kijken. ze is erg goedmoedig en zal nooit proberen je pijn te doen en toch moet je wel aan ze laten zien dat je t erg graag wilt voordat ze t doen. anders doet ze t niet en gaat ze der eigen weg.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:14

Citaat:
Op 2001-09-19 22:09, schreef Marjolein:
wat ik mooi vind? rond en veel haar. lekker stevig. val echt op tinkers shires belsen etc. iel kan ook wel mooi zijn maarja voor mezelf niet.


Daar ben ik het ook heeeel erg mee eens! Al vind ik de meeste Arabieren wel mooi Kwijl

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:31

lieve grote ogen.. geen ramshoofd maar gewoon een lief koppie.. aftekeingen aan het hoofd vind ik wel mooi. ehm.. lange manen bij bepaalde rassen of iig goed verzorgde manen. volle staart. niet een te lange rug en slanke benen, mag best wel een klein buikje hebben. en een gespierd halsje Kwijl

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:43

Ik vind een paard mooi als alles in verhouding is. Dus dat een paard niet een lange nek heeft en een klein lijfje.
En een bespierd lijf, maar ook weer niet te veel, precies genoeg om het mooi te laten zijn. Verder vind ik de kleur niet zo belangrijk al vind ik donker bruine of zwarte paarden wel iets hebben. Verder vind ik de uitstraling ook belangrijk. Iets mysterieus, maar toch vriendelijk vind ik het mooiste.
Persoonlijk vind ik mijn paardje wel een mooi paard. Maar er zijn nog genoeg andere paarden die ook heel mooi zijn.
Dit is mijn knappe stoere bink:
[img]../upload/160/foto021.jpg[/img]

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:52

ik val op een stevig paard hij moet een mooie ronde kont hebben dat vind ik dus mooi.
Ik val op een gespierde ronde hals en een niet al te groot hoofd en verder moet de uitstraling me aanstaan.
Ik vind Zeske een verschrikkelijk lelijk paard en uist daardoor heeft ze zo'n onwijze uitstraling die haar grappig maakt en daardoor is het geen lelijk paard meer maar een grappige knol (want dat is ze echt)
Lodewijk is helemaal mijn type paard maar soms zie ik 'm staan als ie staat te slapen dat ik denk mijn god wat een knol dan mist ie zijn uitstraling.

Ik vind Auke dus een prachtig veulebn veel mooie dan Hinke toch is hinke wbt ras een beter veulen.
Persoonlijk vind ik Hinke een tikkie te zwaar en ze is vos en ik hou niet avn vossen en veel wit (grote bles en 4 witte benen Scheve mond\ )
Toch haar uitstraling maakt het compleet waardoor ik haar toch leuk vind al is ze wbt kleur niet mijn ideaalbeeld maarja een kleur maakt geen paard

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 23:04

Ik kijk als eerst enaar de ogen. Een paard moet een mooi eerlijk sprekend oog hebben dat iets wakkers uit straalt. Persoonlijk val ik het meeste op bloedpaardjes vanwege hun elegantie en vuur. Verder kan ik alle goed getrainde sportpaarden waarderen omdat dat echte atleten zijn om te zien.


Nog steeds het mooiste paardenhoofd dat ik ken, Trammelant op 19 jarige leeftijd. Dit is voor mij een sprekend, trots oog.
[img]../upload/39/trammelant2.jpg[/img]

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 00:06

Afbeelding

Dit hummeltje hierboven iets van 3,5, stevig maar sjiek voorkomen, compact, ruime beweging, front en kont, klein en fijn koppie, aandachtig, nieuwsgierig open en vriendelijk...bruin of schimmel....
al vind ik dat 'a good horse is never a bad color' ala Mark Rashid.

Kortom het ouderwetse type kwpn met net een scheut volbloed....

Akteur
Afbeelding

Gemengd met volbloed
Lucky Boy xx bijvoorbeeld,
Afbeelding

Daarbij vind ik het ook belangrijk dat een paard een goed karakter heeft.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 00:19

Mooi? een Palomino. Maar wat moet ik met een mooi paard. Ik heb een lelijke koffievos (houd niet van vossen) met een lange nek, puntkont en slechte benen. Maar ze is 27, redelijk gezond en ze gaat nog als de brandweer (als ze de kans krijgt). Ik heb dus een goed paard. Bovendien is ze uitstekend opgevoed en 200% betrouwbaar. En dat kan ik niet zeggen van die palomino (Paity).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 00:20

haha die pait. Tja een welsh cob he? Toch wel pittige paardjes.

Ik vond Julius gewoon een heel mooi paard. Die was het helemaal voor mij

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ikke

Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 00:28

Ik ken Julius niet, maar ik vind Barley toch ook niet te versmaden. Niet zo zeer de kleur, maar dat hoofd! Die ogen spreken boekdelen.
Paity is idd een echte Welsh Cob, dat vergat ik laatst even en prompt lag ik er dus af. En ze is niet erg netjes opgevoed, maar daar wordt aan gewerkt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Ineke2

Berichten: 33095
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 06:12

Wat ik mooi vind...het paard of de pony moet mij gewoon aanspreken, het liefst heb ik een paard, wat klein van stuk is. Wel dat de verhoudingen kloppen en een aansprekend koppie erop. Kleur maakt niet zoveel uit, maar de apartere kleuren vind ik toch wel heel mooi, zoals valk, palomino (bont) of zwart/roodbont bij een 'gewoon' rijpaard.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rytm en 121 bezoekers