zijn er nog meer mensen met 'slome' fjorden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 21:07

ik heb zelf een verzorgfjord loulou en wil wel eens weten of er op bokt nog meer mensen zijn die een fjord hebben. altijd als ik zeg dat ik een fjord heb krijg ik van die rare reacties van: een fjord?? waarom zoek je geen normaal paard. of als ze horen dat ik cross rijd vinden ze het heel leuk en dan vragen ze wat voor pony ik heb en dan kijken ze me raar aan en zeggen ze dat een fjord niet hard kan. laatst was ik op een wedstrijd en toen zeiden 2 mensen tegen elkaar dat fjorden alleen goed waren voor de frikandelen Verward hebben jullie dat ook of vinden jullie dat ook? Koe

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:25

Ik heb zelf een Fjord gekocht nadat ik eerst een Fries heb gehad. Nou dan kijken sommigen je helemaal aan alsof je van Mars komt
Trek je er niets van aan. De een heeft voorkeur voor een Arabier, weer een ander heeft liever een stevige Shire.
Gelukkig is er veel verschil, stel je voor dat we allemaal hetzelfde type paard hadden.

En als Fjorden alleen maar goed zijn voor frikandellen, waren er tenminste meer dan genoeg frikandellen op de wereld Haha!

Als jij tevreden bent met datgene wat je met paard doet en kunt doen, is de rest toch helemaal niet belangrijk meer?

Geniet lekker van je verzorgfjord en als iemand er een opmerking over maakt, gewoon negeren!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:56

Mijn moeder heef ook een fjord maar die krijgt eigenlijk nooit stomme opmerkingen. Alleen maar dat Hansje zo'n mooie fjord is.
Er zullen vast wel mensen zijn die fjorden stom vinden maar die zeggen het niet. Bovendien heeft mijn moeder wel bewezen dat een fjord toch heel wat kan. Ze loopt leuk dressuur maar ook wat western. Ze mag niet meer springen maar ze deed dat best goed.

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:11

slome fjord??? laat me niet lachen, ik was laatst met een meisje van stal buiten gaan rijden, ik op Winnie en zij op haar pony, een welsh, gingen we galopperen, moest ik elke keer wachten, want die welsh kon ons niet bijhouden *LOL* draven idem dito, ik geed achter haar en Winnie zat constant in de kont van die welsh, want het ging mevrouw niet hard genoeg *LOL* En op het gebied van dressuur, pff daar kan menige kwpn-er bij ons op stal nog wat van leren zeg, ook tijdens die buitenrit, Winnie prachtig aan de teugel, terwijl ik het niet eens vroeg en die welsh met zijn neus in de lucht *LOL*

gr. Ziggy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:31

Sloom? Me hoela! Milena wordt niet voor niks 'die gele bliksemschicht" genoemd..... maar die heeft dan ook een naam laag te houden... }>

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:37

Als ik heel eerlijk ben vind ik het vreselijke beesten alleen die bok van sonja lijkt me cool!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:45

Was ze maar cool..... hihi! Maar ze wordt echt steeds braver de laatste tijd hoor! Alleen van de week heb ik nog wel een keertje een rondje supervroem gehad. Was bloedserieus aan het trainen, met de teugels helemaal los, vreselijk aan het sturen (zweet op m'n neus en puntje van m'n tong naar buiten), krijgt ze het me daar ineens op d'r heupen...... dan kan ik dus echt alleen nog maar heel hard SORRYYYYYYYYY roepen en hopen dat iedereen op tijd aan de kant is.... Kan er wel om lachen, maf beest!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 22:54

grinnik. je moet het niet letterlijk opvatten..

Het is toch 10 keer beter dan zo'n domme zeikknol? Ik vind haar echt leuk omdat ze een leuk nrtje western kan en om dat ze dressuur oefeningen op M/Z nivo kan. Dat hoor je niet vaak van een dikke fjord (jaja, ik weet wel dat ze geen grammetje vet heeft *LOL*)

Olly

Berichten: 109
Geregistreerd: 29-07-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 23:24

Ja hoi, wij hebben dus ook zo'n slome fjord.
Nou niet echt dus. Op de ponyclub waar mijn zoon met haar rijdt, wordt ze racekikker genoemd. En als je niet oplet, kent ze buiten ook maar een stand en dat is fullspeed. Grote paarden houdt ze makkelijk bij, geen enkel probleem. Nee, sloom zou ik haar echt niet willen noemen. Nou is ze pas 4 geworden en nog erg jong en wild zullen we maar denken, maar van mij (niet meer zo jong en wild) mag ze straks echt wel wat "slomer" worden. Op de manege rijd ik ook vaak op een fjord en dan is er ook altijd een "grapjas" (instructeur) die roept als ik met haar de bak uit wil, "jongens pas op, de kroket (lees fjord) moet er nog uit". Nou ja, ieder dus zijn smaak en gelukkig niet allemaal dezelfde paarden. Ik moet er zelf altijd wel wat om lachen en denk dan van ach, ze moesten eens weten wat een heerlijke beesies die fjorden zijn. Geen gedoe met dekentjes, lekker simpel in de omgang over het algemeen en echt te vertrouwen met kinderen. Kortom, voor mij zijn het heerlijke paardjes die slome fjorden. Knipoog

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 12:46

he steef er zijn wel meer van die dikke fjorden die M/Z rijden ik weet er eentje die Z2 rijd. en in stap en draf kunnen de meeste paarden ons buiten niet bij houden in galop gaan ze ons misschien wel voorbij maar ze hebben dan ook veel langere benen! daar houden de meeste mensen geen rekening mee}:0 Lachen

Tessa_N

Berichten: 759
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Reeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:06

Fjorden zijn juist onwijs gaaf!!!!!!!! Lovers Lovers Lovers
en helemaal niet sloom Koe

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:25

Fjorden zijn net zo speciaal als elk ander paard!
Ze hebben een leuk kleurtje, stoere manen :8 enzovoorts!
Ik heb maar een paar keer op fjordjes gereden, maar die waren ook niet de sloomsten!

-xxx- Maaike

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 14:31

Ik heb drie fjorden en af en toe zou ik willem dat het slome dieren waren!!
Maar in noorwegen werden ze vroeger geselecteerd op het harddraven en dat kan je nu ook nog merken.
Mijn vriend noemt ze af en toe gekscherend 'frikandellenknollen', maar dankzij zo'n frikandellenknol hebeen we nu al wel 2,5 jaar een relatie en wonen we samen, dus ook hij zou ze voor geen goud willen missen!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 15:41

Citaat:
Op 2001-09-19 12:46, schreef loulou:
he steef er zijn wel meer van die dikke fjorden die M/Z rijden ik weet er eentje die Z2 rijd. en in stap en draf kunnen de meeste paarden ons buiten niet bij houden in galop gaan ze ons misschien wel voorbij maar ze hebben dan ook veel langere benen! daar houden de meeste mensen geen rekening mee}:0 Lachen


dat klopt alleen in verhouding zijn er meer warmbloeden dan fjorden die Z lopen.

WAt ik van Fjorden vind is ook MIJN mening en wie ben ik?

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:07

Sommige mensen vinden Fjorden leuk, anderen vinden ze stom. Daar valt niet veel over te zeggen, want dat is puur een eigen mening. Je kan er ook niet erg over discusiƫren...

Maar wat wel te bespreken valt is of Fjorden 'sloom' zijn. Je hebt bij elk ras slome en vinnige exemplaren. Het is waar dat er veel meer driftkikkers onder de arabieren zitten dan onder de fjorden, maar wat dan nog? Je moet ze graag hebben of niet.
Natuurlijk zijn er rassen die meer geschikt zijn voor spring- en dressuurwedstrijden dan een fjord, maar de dapperen die toch de top bereiken met hun fjord, daar doe ik mijn hoedje voor af.

Fjorden hebben trouwens ook hun talenten: lange afstandritten, koppigheid, soberheid, vriendelijk karakter. Ik geef toe dat je voor die zaken geen 'punten' krijgt en dat daar geen wedstrijden voor bestaan (behalve voor lange afstands ritten), maar wat maakt dat uit? Je moet gewoon weten wat voor jou belangrijk is. mensen die een fjord kopen zijn over het algemeen iets minder prestatiegericht en dat is gewoon een andere manier van denken. Die fjorden hebben ook hun recht in het rassenboek! Je moet gewoon weten dat er andere redenen zijn om een paard te houden dan alleen maar winnen! *LOL*

Amen,
Femke

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 17:16

Een Fjord sloom?
Ja...kan...
Toen IJsco kwam wilde ze geen stap verzetten, was liever lui dan moe, maar toen was ze ook in verschrikkelijke conditie. Veel te vet en een jaar niks gedaan alleen gevreten.
Dus ik ben dat langzaam weer op gaan bouwen zodat ze weer conditie kreeg en strakker in haar vel kwam te zitten. Toen ze tientallen kilo's kwijt was en een veel betere conditie had kwam ook ineens het drukke Fjordje in haar naar boven!
Ongeduldig, er buiten voor de lol vandoor vliegen, veel willen galopperen en niet stil kunnen staan. Dat was de nieuwe IJsco, en ze voelde zich super.
Dus ik denk dat het er ook mee te maken heeft hoe je zelf met je Fjord omgaat. Je moet ze wel eens 'wakker maken' voordat ze doorhebben dat werken best heel erg leuk kan zijn!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:18

Ik sta sinds kort op een nieuwe stal en daar staan naast danno nog 3 fjorden. Leuke rustige paarden war het vuur van af vliegt als ze voor de wagen staan Haha!
Nu danno nog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:45

SLOOM??????? Nou rydar niet gezien die is net zo fel als een volbloed pffffffff echt niet leuk meer soms . Nee sloom daar heeft ie nog nooit van gehoord! (was het maar waar *LOL* )

groetjes!!! debora Koe Koe

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 20:50

ik heb ook een fjord en ze was toen ik der net had ontzettend lui Frusty
En nu wil ze alleen maar hard en moet ik der steeds inhouden nu heeft ze dan ook meer conditie gekregen en word er meer met haard gedaan Haha!

ik krijg inderdaad ook altijd van die opmerkingen van ow daar heb je die bolle weer of van zal ik der even aanduwen Verward

En afgelopen week had ik wedstrijd en toen kreeg ik ineens wel leuke opmerkingen van ow wat ziet ze er mooi uit nu ineens een ander beest(alleen ingevlochten enz)
en ow wat ging je proef mooi

maarja ik laat ze maar banketstaafen allemaal,er staan nu op de manege bij ons 8 fjorden en vind het wle leuk dat ze de mijne meestal de mooiste vinden Lovers

En voorderest laat ik ze lekker banketstaaflen Haha!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 01:08

He Debora, wat denk je van Marius???? *LOL* Die heeft verleden jaar de keuring op z'n kop gezet, die vonden ze veel te snel *LOL*

gr. Ziggy