Verslag endurance Kootwijkerbroek!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Verslag endurance Kootwijkerbroek!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 23:45

Vandaag om 6.00 ging de wekker, eerst maar even een warme douche genomen om wakker te worden Gaaaap Gisteren was het namelijk ook al niet al te vroeg geworden (24.00).
6.30 naar de stal gelopen om de paarden te voeren die me al met een vrolijk / verbaasd gehinnik begroetten. Haha!

Om 8.00 uur waren we dan toch op weg naar KWB. Salty gedroeg zich vrij rustig in de trailer. Om 9.15 waren we op het wedstrijdterrein aangeland en na Jacqueline (manzano) weer wakker gemaakt te hebben Tong uitsteken heb ik Salty uit de trailer gehaald. Op de laadklep stond ze even stil om te bestuderen waar ze nu weer was aangeland.
Bij de voorkeuring stond ze heel rustig voor haar doen. Ze had een HF van 36 (haar rusthartslag). De veterinairen waren weer heftig geschokt van Salty's mega-dravers-draf Haha! Ze liep ook helemaal niet explosief ofzo Schijnheilig

11.02 uur: Eindelijk van start. Als jullie nog iemand op een huppelend westernpaard het terrein over hebben zien gaan....dat was ik.
Ze liep meteen lekker door en al gauw kon ik de teugels lekker los laten in een soepel drafje.
Het eerste stuk hebben we erg veel gedraafd afgewisseld met een korte stapsessie. Door het erg mulle Kootwijkerbroeksezand mocht ze zelfs een galopje maken.
Bij de PA aangekomen had ze een HF van 44, erg netjes !!! Zeker omdat we net uit het mulle zand kwamen.
Ook de 2e helft van de rit liep ze super. Als iemand ons wou passeren, hadden we die in no-time weer ingehaald. Pas in de laatste 3 km liet ze af en toe een beentje slepen (vermoeidheid) en hebben we iets vaker een stappauze ingelasd.

De laatste 2km was het passen en meten, want ik had de kans om precies op 2uur 42 min binnen te komen (ideale tijd).
In de laatste km. struikelde ze nog om het spannend te maken, maar we hebben het gered!
De HF bij de finish was......40!

Terwijl ze in maart nog liepen te zeuren over zonder beslag rijden (dat kon toch echt niet) heb ik vandaag geen enkele belachelijke opmerking gehoord. Ook bij de nakeuring niet, waar de HF inmiddels 44 was Verward en we voor locomotie een dikke A kregen (zonder beslag!!!). De vet was bij de eerste 10 m. al wel overtuigd dat we nog een rondje zouden kunnen maken (Salty iig).

Gezien ik op de ideale tijd binnen was gekomen, vond Bertus dat we nog maar even (lees: uren) op de prijsuitreiking moesten wachten. Ik had inderdaad wel goede hoop op een prijs. Echter....toen mijn naam bij nr. 4 nog niet was genoemd, stootte Bertus mij al veelbelovend aan. Ook nr. 3 en 2 was ik niet.
Nee....op mijn derde endurance ben ik 1e geworden!!! Hyper!
Inmiddels klasse II startgerechtigd en de rit nog winnen ook!!! Mijn dag kan helemaal niet meer stuk!
Salty heeft voor haar een oranje lintje een beker en een mooie zweetdeken binnengehaald! Al had ze zelf liever een oranje lint en een zak voer gehad Knipoog

Op de terugweg maakte ze dat nog even duidelijk door de trailer in elkaar te trappen *zucht* Waardoor ik haar nog maar even gezeldschap heb gehouden.

Natuurlijk Bertus en Jacqueline ook hartelijk bedankt voor het geweldige groomwerk!

Mirjam en (super)Salty

"The world is best viewed through the ears of a trotter"



Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:16

Hey meid. GEFELICITEERD. WAt hardstikke goed van jullie. Super. Geniet ervan!!!

'Paint' it 'Black'

dynamiek

Berichten: 3282
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Harskamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:39

We hebben elkaar maar kort ontmoet (we hadden een kleine boktmeeting Haha! ), maar van harte hoor met het behalen van je 1e prijs!

27-11-2015 Welkom home Cruising
13-05-2011 Rust maar zacht lieve Dynamiek, eindelijk kan je nu gaan genieten van de groene weides.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:52

Hartstikke knap gedaan, ik was ook bij de prijsuitreiking maar ik heb niet doorgehad dat jij het was...dom hè!!
Maar super gedaan!!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:14

Gefeliciteerd!!! Wij hebben lekker klasse I gereden, bij de finish had Ilonk zo iets van ehhhh, nog een rondje?

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:45

Gefeliciteerd. ik was voor het eerst van mijn leven op zo'n wedstrijd heb gegegroomd bij de 2de klasse, heb je dus niet gezien, maar knap van je!

En wat een leuke sport!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:09

Wat heeft jouw Salty toch altijd mooie waarden! En een eerste plaats is natuurlijk altijd mooi meegenomen, via deze weg nogmaals gefeliciteerd! Party!!

Echt een goede motivatie om door te gaan, die merrie van jou wil wel lopen. Volgend jaar klasse 2? Lachen

Hanifa was zo lief om haar GPS gisteren bij Edith achter te laten, ik heb 'm nu dus alsnog te leen. Handig om te zien welke afstand we hebben gereden en in welke gemiddelde snelheid. Ik heb nu al zin in ons trainingsritje, ben benieuwd of Ret en Salty dat ook vinden! *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

hobbelheks

Berichten: 8843
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 12:29

wauw gefeliciteerd, goede prestatie zeg!
heb je al plannen voor een klasse II of voorlopig nog niet.
ben erg benieuwd hoe je het holten gaat doen

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 16:58

Volgend jaar wil ik inderdaad klasse II gaan starten. Dit jaar rijd ik Holten en Ommen nog; klasse I.
Salty vind het ook erg leuk om te doen. Gisteren voelden we aan als een echte combinatie en dat heeft zich beloond.
Het meest trots was ik toch wel op de HF van 40 bij de finish OK dan! en haar dikke, vette A voor locomotie bij de nakeuring.

Ik heb ook erg veel zin in een trainingsritje. Ik hoop dat Salty zich een beetje gedraagd tegen Retje Schijnheilig het is wel een echt "haantje de voorste."

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:13

goed zeg! gefeliciteerd! Altij dleuk om een deken te winnen. veel plezier in holten. En nu maar op naar k2 volgend jaar. Ik vind het echt leuk dat je nu van veel combi's hoort dat ze volgend jaar k2 willen gaan starten. Echt super.
Geniet van je prijs!

Geniet van de dag

gerritje

Berichten: 757
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:16

Ganna schreef:
Gefeliciteerd!!! Wij hebben lekker klasse I gereden, bij de finish had Ilonk zo iets van ehhhh, nog een rondje?


Even over je onderschrift, ik kom denk ik wel meekletsen. Wel even aankijken of het goed gaat qua tempo maar uck mag in holten dit jaar NIET hard dus een 81 km met een kopje thee en een koekje daar teken ik wel voor in!

Geniet van de dag

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:59

ik ben van de partij bij het kletsklupje op de 81 km, gezelli hoor, ik heb jullie peptalk nodig als ik weer LETTERLIJK op de blaren zit...
Het spreekwoord zegt het ook al toch, wie zich brandt...

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:47

Leuk Gerritje, moeten we maar even kijken hoe het kletsen gaat. Misschien is het thee drinken te paard wel alleen weggelegd voor Tonkie. (In Tölt moet dat kunnen) in dat geval eten wij de koekjes. Ik heb er zin in!!!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:34

Ganna schreef:
Leuk Gerritje, moeten we maar even kijken hoe het kletsen gaat. Misschien is het thee drinken te paard wel alleen weggelegd voor Tonkie. (In Tölt moet dat kunnen) in dat geval eten wij de koekjes. Ik heb er zin in!!!


En ik ben jalours!
Ikke wil ook met zo'n gezellig groepje meerijden
Ach wie weet mogen Dons en ik volgend jaar klasse II starten. Kan ik er iig een paar meerijden Schijnheilig

D.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:20

hey super joh!!! echt gaaaaaf!! en dat bij je derde endurance!
die mirjam, die komt r wel! Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 18:39

Westernfreak schreef:
Om 9.15 waren we op het wedstrijdterrein aangeland en na Jacqueline (manzano) weer wakker gemaakt te hebben Tong uitsteken heb ik Salty uit de trailer gehaald.


Jaja, ik slaap opgevouwen zelfs in de achterbak tussen de jerrycans, koelbox en andere spullen *LOL*. Ideaal toch?? Knipoog.
Ik vond het super leuk om mee te gaan en te groomen. Hoop dat ik gauw weer een keer mee kan. En natuurlijk nogmaals gefeliciteerd.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-03 21:20

Houdt de datum van Ommen maar vrij dan Haha!
Je bent een goede groom, dus....je mag vaker mee!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 21:45

Joepie!!!!!!!!:D

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:49

mazzeltje schreef:
ik heb jullie peptalk nodig als ik weer LETTERLIJK op de blaren zit...


Bagger zeg, krijg jij echte blaren? Dat heb ik zelfs op de Veluwe Trail niet gehad (8 dagen lang 6-7 uur rijden). Dat was wel rustig tempo, maar wel zitten hoor... 't was wel pijnlijk (bij het afzadelen kwam er iemand "oh wat een mooi zadel, dat zit vast *heerlijk*!" en het had op dat moment netzogoed een houten plank kunnen zijn) maar echte blaren heb ik nog nooit gehad...

Yeesh, ik m'n knieen en jij je blaren... Zijn endurance ruiters masochisten of wat? Knipoog

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:58

Blaren? Doorrijden? Zo zag mijn been eruit de dag na Wittelte:

Afbeelding

Vermoedelijk stukgereden op de naad van mijn rijbroek, is me nog nooit gebeurd en ik heb al heel wat km gereden met die broek. Dacht eerst dat het een blaartje was (niet echt pijnlijk) maar toen ik m'n rijbroek uittrok bleek het er zo uit te zien.

Later in de week nog best lang last van gehad trouwens, 't wilde niet echt dicht met die warmte. In Holten blijf ik hopelijk heel. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:34

Oh Ka, mooie benen heb je Lovers Haha! .

Mijn kuiten bleken blauw uitgeslagen te zijn van de kramp die er tijdens de val in sloeg Boos!. Eigenlijkhad ik niet mogen doorrijden blijkt nu. ALs je tijdens het opstappen al hebt van 'die voet moet daar in , maar de voet doet het niet' dan is er iets niet goed. Maar ja, ik had 29 km volbracht in opperbeste conditie, dat ga ik niet opgeven.

'Paint' it 'Black'

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:59

kARIN, GELOOF ME JOU BLAAR VALT HEEEEEEEEEEEEEEEEL ERG MEE!!!!!!!
Op Lage Vuursche, mijn pechrit van het jaar had ik op de rand waar je bil in je bovenbeen overgaat echt een gigantisch gat (is ook nog gaan ontsteken en ik ben er zelfs vor bij de dokter geweest...en ik ben heel erg bang voor dokters dus geloof me als ik zeg dat het zeer deed!!)
Verder een grote opengereden blaar op de binnenkant van mijn knie(aan 1 kant gelukkig) en een grote blaar, ook open op de binnenkant van mijn voet!
Op mijn voet en op de binnenkant van mijn knie had ik me nog nooit kapotgereden, maar op mijn kont is het altijd raak, welliswaar nooit zo als in L.V, maar kapot moet ie blijkbaar!
Na L.V heb ik me zowel als in Wittelte al KWB weer kapot gereden, in mindere mate hoor, gewoon omdat de huid blijkbaar niet genoeg kans krijgt om te herstellen.
Ik heb al zo'n supersexy grote witte, haha, onderbroek, dat helpt wel hoor maar niet afdoende. Heb blijkbaar een nogal teer huidje...
Dus als jullie na Holten iemand in een ziekenhuisbed op haar buik voorbij gerold zien worden zou het kunnen zijn dat ik dat ben....81 km, hoe haal ik het ook in mijn hoofd!

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:41

Haha, ja maar Sas, van jou wist ik al dat je elke keer gehavend van je paard stapt! Daar kan niemand tegenop! *LOL*

Ik weet echt niet hoe je dat elke keer weer voor elkaar krijgt. Misschien toch eens tijd voor een andere rijbroek, sokken, weet ik veel? Knipoog

BTW ik rijd altijd met een hele zachte string, nooit last van doorrijden in het 'cruciale gebied'. Van degelijke onderbroeken krijg IK juist plekken, dus die draag ik niet meer in het zadel. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 10:50

definieer 'zachte string' ?

Overigens, je hebt van die gelpleisters, mijn heerlijk ontstoken wond die ik kreeg van een boom is daarmee binnen drie dagen genezen. Die dingen voelen erg prettig.

'Paint' it 'Black'

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 11:01

Heel zacht materiaal, geen idee hoe het heet. Van de Bijenkorf zijn ze, maar die van de Hema zitten ook lekker. In ieder geval niet met van die kanten randjes, die zijn voor de echte die-hards. Haha!

Ik heb mezelf vorig jaar een keer doorgereden toen ik ff zonder zadel in een spijkerbroek ging hobbelen. Blaar van hier tot Verweggistan tussen m'n billen. Heb daar toen ook zo'n pleister op geplakt (Compeed heb ik), nergens meer last van. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction en 23 bezoekers