Yen voortijdig opgehaald van wei wegens wonden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Yen voortijdig opgehaald van wei wegens wonden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:58

Zoals jullie weten ging het gewoon niet meer met Cheyenne op de wei. Ze ontsnapte iedere dag uit het weiland door over het schriklint te springen en liep daarbij iedere dag wondjes op. Vrijdag was voor mij de doorslag.....ik trof haar WEER in de naastgelegen weide aan en ze had 2 bijtwonden van een ander paard in haar hals. Het zag er niet mooi uit. Ik dacht echt " als ik haar nu nog langer id wei laat staan, dan haal ik volgende week een compleet gehavend paard op". Aangezien de weide-eigenaren niets meer konden/ wilden veranderen aan de stroomvoorziening voor het schriklint, heb ik toch besloten om Cheyenne op te halen van het land......het zou nog eens misgaan met mijn lieve ondernemende meissie.....

Dus alles geregeld en vandaag kwamen met de trailer aan in de wei......en JAHOOR.....weer ravage in de wei en Cheyenne had de grootste wond tot nu toe....best wel een diepe snede op haar heup (het hoefde net niet gehecht te worden). Het bloedde best wel (de bloedspetters zaten op haar witte beentje). Ik BAALDE als een stekker.....zal je altijd zien vlak voordat je haar ophaalt....

Maar goed....het inladen in de trailer ging SUPERbraaf!!!! De lieverd gaat eerst onderaan de loopplank 5 minuutjes staan kijken en snuffelen en dan loopt ze er zo in!! Lovers En dat terwijl Aron en alle andere paarden de hele tijd gestresst aan het hinniken waren....ze hinnikte wel terug, maar werd helemaal niet onrustig of gestresst ervan...

Eenmaal op stal aangekomen na een rustig trailerritje hebben we de wond bekeken met de dierenarts (onze buurvrouw). Geen hechtingen nodig gelukkig; we hebben het goed uitgespoeld met betadine shampoo en nu moet het gewoon id buitenlucht genezen.

Ik ben opgelucht en teleurgesteld tegelijk......opgelucht omdat mijn lieverd nu weer veilig op stal staat MET toezicht. Teleurgesteld omdat ze toch nog op het laatste moment een nare wond heeft opgelopen en omdat haar grasvakantie helaas met een week ingekort moest worden.

Maar goed....belangrijkste is dat ze nu weer veilig thuis is!!!! En ze heeft uiteindelijk 5 heerlijke weken gehad op de weide en is met een MEGAbuik thuisgekomen Haha! Nu gaan we haar lekker schoonwassen en trainen voor de keuring!!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 01:15

Gekke Yen! Ik weet precies hoe het is, Avalon haalde ook altijd iets uit net voor een show . Alvast heel veel plezier op de keuring, Yennie zal het vast super doen Knipoog en niet vergeten foto's te maken hè? Lachen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:45

succes met het aftrainen van d'r grasbuikje Haha!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:19

Kan me heel goed voortstellen dat je er een rotgevoel aan over hebt gehouden.
Yen komt er wel weer bovenop hoor franca.
Enne veel succes met het trainen de komende weken.
Tot ziens op de amateurkeuring.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 18:25

Dank jullie wel! Ik heb haar vandaag helemaal gesopt en gespoeld en ik moet zeggen....ze ziet er alweer een stuk beter uit. Haar been is wel dik vanwege de wond, maar dat moet met veel afspuiten en stappen snel weg zijn.