Wedstrijd rijden en de verplichte kleding

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-09-01 15:39

Zoals jullie misschien wel weten ga ik binnenkort officieel starten.Aangezien ik altijd onderling heb gereden heb ik wel wat *oude* spullen liggen maar ik wil graag nieuwe dingen kopen. Ik heb sinds kort leren rijlaarzen, maar nu de rest.
Adviseren jullie een blouse met lange of korte mouwen? En hebben jullie ervaring met een soort rijbroek die ik gewoon moet hebben, maar wel een normale prijs heeft.

Zelf zat ik te denken aan deze blouse
Afbeelding

En deze rijbroek
Afbeelding Deze rijbroek heet Mondoni Afrika en heeft een kunstleren zit.

Maar heeft iemand hier ervaring mee??? Een vriendin van mij heeft voor de zomer een zomertenue aangeschaft, inclusief Gilette voor wedstrijden, dat lijkt me ook mooi, om in zomertenue met een gilette te rijden, maar ik heb ze nog nergens gezien!!!
Dus heeft iemand tips ect over wedstrijd kleding??

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:53

nou, die blous is niet echt meer nodig. Je moet tegenwoordig namelijk weer verplicht een plastron dragen. Dus je zou onder je rijjasje een t shirt kunnen dragen met een plastron.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:57

Ik heb ook een modoni Afrika met kunstlederen zitvlak alleen dan in het rookblauw. Ik vind hem heerlijk zitten!! En de lengtematen bij deze broek zijn tenminste normaal zodat de broekspijpen eens een keer niet tot halverwege je kuit zitten. Goede ervaring dus met deze broek Haha!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 15:59

Volgens mij hebben best veel mensen hier op bokt! die Mondoni rijbroek. Zeker als je normaal ook met leren kont rijdt is dat wel fijn om dat ook in je wedstrijdbroek te hebben.
Ik zou een blouse met lange mouwen nemen. Omdat als je een keer wedstrijd moet rijden bij 35 graden en de jury keurt het goed dat er in zomertenue wordt gereden, je met zo'n blouse mag rijden (wel met je plastron dus denk aan een veiligheidsspeldje om hem vast te zetten). Met korte mouwen mag dan niet(dacht ik zo gauw).
Ik vind een blouse wel fijner dan een t'shirt omdat ik nogal een dun nekkie heb en je met een t'shirt bij mij dan een stuk huid ziet. Een polo shirt of koltruitje kan ook. Maar dan mag je dus niet zonder jasje als het zomertenue wordt toegestaan.
Ik heb ook nog nooit iemand met zo'n gilette zien rijden, volgens mij mag dat niet eens. En zeker met dressuurwedstrijden komt rijden met zomertenue maar weinig voor.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:09

Ik zou gaan voor de blouse met LANGE mouwen, om de reden die Katrien zegt (in zomertenue). Als je niet in zomertenue wilt gaan rijden bij 35 graden kan je idd net zo goed een t-shirt eronder doen. Maar die keus is voor jou...
Vergeet inderdaad niet wat veiligheidsspeldjes als je op wedstrijd gaat, is ook handig voor knopen die "spontaan" afvallen!
Succes!
Groetjes Petra

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:26

Ipv een blouse heb ik een losse plastron aangeschaft. Erg makkelijk want ik kan deze met een koltrui of met een T-shirt dragen, bovendien vind ik een plastron veel mooier.
De broek die ik heb heb ik een keer uit een uitverkoopje weten te vissen. Het is een eurostar met bandplooi en steekzakken. Ongeveer dezelfde broek heb ik in het bruin en steenrood. Ik zou voor een wedtrsijdbroek ongeveer dezelfde broek nemen als waar je in de training ook mee rijdt. Dan hoef je je ook nooit te wennen aan een ander gevoel.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 16:47

Ik wil wel even opmerken dat ik met mijn blouse ook een plastron om heb. Tegenwoordig is een plastron ook verplicht. Je mag niet meer alleen met je blouse.
Voor zover ik weet.
Ik vind het ook netter staan met plastron.
Succes met wedstrijdrijden he!
Groetjes Petra

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:09

Ik heb deze zomer 2x in zomertenue gereden, en ik was toch wel blij met mijn blouse met LANGE mouwen Haha!

:evaw:

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:12

Ik heb een blouse met lange mouwen en de verplichte plastron en een witte rijbroek van horca met een leren kont.
Deze rijbroek is niet echt mooi meer dus ik wil er tzt als het te erg worden er 1 van pikeur met een lerenkont die vind ik zo fijn zitten (heb 'm ook in een andere kleur)
verder handschoentjes en ik maak een knot met een parelnetje erom

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:29

Tja je bent verplicht met en witte broek te rijden met een zwart of donkerblauw rijjasje en plastron en witte handschoentjes tenzij je rijvereniging een ander clubtenue heeft.

Ik reed zomers altijd met een blousje met lange mouwen. Dan plakt het rijjasje ook niet zo aan je armen. En voor de hiite maakt dat ook niet zoveel uit. Tuurlijk met plastron. Kennis is ene keer de ring uitgestuurd omdat ze geen plastron omhad.

Verder heb ik een witte rijbroek van cavallo. Ook met lederen zitvlak. Kost 'maar' 200 piek.En is leker dik dus schijnt niet zo door. Is namelijk van katoen gemaakt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 17:40

Pas op met een T-shirt hoor!
Laatst zaten mijn twee blouses in de kapotte droger...drijfnat.
Ikke t-shirtje aan, met plastron!
Zag je aan de achter en zijkant een heel stuk huid ipv t-shirt. Was echt geen gezicht.
Wel twee winstpunten gereden...zal wel komen doordat ik geen punten meer krijg voor verzorging...hahaha! *LOL*
T-shirt is oke, maar check even van te voren hoe dat met je plastronnetje zit!

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:28

In het wedstrijdreglement wordt alleen gesproken over een blouse met mouwen dus dit mogen ook korte mouwen zijn. Pas toen het 35 gr. was mocht er idd ook met korte mouwen gereden worden op een concours.
Ik heb dus gewoon met mijn blouse met korte mouwen losgereden en op het laatste moment mijn rijjasje aangetrokken omdat ik dit nou eenmaal verzorgder vindt staan. Je gaat heus niet dood van 8 minuutjes in een jasje.

Ymke, ik weet niet hoe jouw budget is, maar ik zou zowel een blouse met korte als met lange mouwen nemen. Je hebt al blousen van 40,- dus dat valt wel mee.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 22:32

Ik heb een Cavallo witte rijbroek voor wedstrijden en ik vinnum wel errrrrug lekker zitten! Lovers

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 23:19

Ik heb pas een keer meegemaakt dat bij de dressuur zomer tenue werd toegestaan. Zelfs toen heb ik met een jasje gereden. Ach die 8 min. ga ikook niet dood van.

Bij springen wordt er regelmatig in zomer tenue gestart ze zijn dan ook vaak makkelijk. Dan draag ik dus een blouse met lange mouwen en een kraagje met speldt. Wel zo netjes.
Lovers

Succes met starten Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:47

Hmm is een plastron verplicht met dr.?
Met pringen nog niet geloof ik, althans ik doe het nogniet.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:49

Yep plastron is verplicht je mag er zelfs voor gediskwalficeerd worden. Ze zullen het niet snel doen maar je weet maar nooit je kan een jury tegenkomen Verward .

Je zal dan wel een min punt krijgen voor je verzorging.

Met springen is het nog niet verplicht Haha! GELUKKIG. Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:51

Ik blij dat ik spring met blousje en kraagje en zonder speldje Clown

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:51

wle oppassen met het wassen van zo'n witte mondonie broek
want.....er zitten koperen gespjes en knopen op en die geven errug af in de was zodat je allemaal roestvlekken in je broek hebt zitten! dit wil er alleen uit met bleekmiddel. en ik heb er ervaring mee, heb voor wedstrijden ook zo'n broek gehad, ze zitten lekker trouwens...
kus liselot

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:31

Kunnen wij, wedstrijdruiters, niet een vuist maken TEGEN de plastron... ik vind dat zo'n achtelijk, achterhaald ding... belachelijk, zo'n syntetische zweetalp om je keel...
Heeft geen enkele functie, is onnodig duur (30,-- gulden voor minder materiaal dan een theedoek!) en zit dus niet lekker. Ik heb een dikke nek (ja, haha) die dingen spatten gewoon van me af tijdens de inspanning. Rotdingen.
Kunnen we niet wat daar aan doen. het is toch onze sport, we rijden toch niet ter vermaak van plastron-liefhebbende bobo's en bestuurslieden?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:34

Ik vind een dressuurkraagje met speld ook veel netter als zo'n frummelig strookje synthetische stof!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:48

daar ben ik het helemaal mee eens! Lang leven de blouse en verdoemenis aan de plastron!

Misschien overigens een domme vraag: maar wat is een Gilette? (afgezien van een scheermesje, want dat wist ik toevallig wel, grijnz!)

En Jippie: wat is dit nu? Ga jij ook starten? Wanneer?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 11:51

Moet eigenlijk zijn: 'gilet'. Zo'n dun vestje zonder mouwen dat door heren ook wel onder een smoking gedragen wordt.

Mijn zusje rijdt trouwens in de M1 nog steeds gewoon met bloes & speldje en heeft daar nooit commentaar op gehad, ook niet op de Levade (overigens was ze daar niet de enige, heb ik geconstateerd...).

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 13:20

hahahahaa!

een gilet! du-uh!
wat een doos ben ik ook!

natuurlijk!!
Ik snap hem hoor Ka, bedankt!

grinnik!
heb overigens nog nooit iemand met een gilet op een wedstrdij gezien (buiten een wedstrijd ook nog nooit trouwens!!!)

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:01

Als een dressuurblouse met speld onderdeel uitmaakt van het verenigingstenue, mag het weer wel. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze bv. bij de ponies met dressuurblouse en bodywarmer rijden.

Dus Dees: kijk de voorzitter van je vereniging eens heeeeel lief aan Haha! en vraag hem of het bestuur het verenigingstenue niet aan wil passen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Fitzroy op 2001-09-20 15:03 ]</font>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion en 138 bezoekers