Eerste rijfoto's op OSCAR! Commentaar gewenst!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Eerste rijfoto's op OSCAR! Commentaar gewenst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 21:55

Nou vandaag dus voor de derde keer naar mijn verzorgpaardje Oscar. Deze keer ging ik er voor de tweede keer op en fleury was erbij om de foto's te maken... ik heb een kleine greep gedaan uit de collectie...

Eerst maar even longeren, aangezien hij groot en sterk is en ik hem ook nog niet helemaal ken, heb ik liever dat de meeste frisheid eruit is als ik erop stap..

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het tijd om erop te gaan, maar eerst een foto met dat ik ernaast sta... even ter vergelijking van de lengte Knipoog ik ben. 1.62 oscar is 1.76 wat een verschil he Tong uitsteken

Afbeelding

Toen was het tijd om op te stappen, het ging gelukkig best soepel en zat er eigenlijk al vrij snel op! Het was wel een hele klim hoor, maar ik heb ook geen zin om met krukjes en ladertjes te gaan slepen, het gaat zo prima voor die paar seconden!

Afbeelding

En toen nog een poseer foto dat ikerop zit, en dan word het toch tijd voor actie Tong uitsteken

Afbeelding

Dan op mijn houding na is dit een kei mooie foto! Ik haat mijn houding! Ik kijk naar beneden, tenen moeten naar binnen, ik heb pianohandjes, ik steek mijn benen af, ik zit te ver voorover, hang vaak naar 1 kant... verschrikkelijk gewoon! BAH BAH!!! het verpest een hoop foto's maar goed, ik plaats ze toch maar Lachen commentaar is dus welkom...

Afbeelding

Echt geweldig is deze foto niet, maar ik moest toch even kwijt! Oscar! JE HAAR DANST!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ff geen zin meer in het bijschrijven van commentaar Tong uitsteken

Afbeelding

CHECK DAT VOETJE Tong uitsteken

Afbeelding

En toen was het tijd om uit te stappen!

Afbeelding

GRaag commentaar met wat inhoud... alleen "leuk paard" vind ik zo slap, al zal ik het meeste al wel weten Knipoog

BEDANKT FLEURY VOOR HET MAKEN VAN DE FOTO'S!!!! OK dan!

En wat vinden jullie er dus van?

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:59

Mooi paard!

Tja, commentaar... teugels korter, beugels langer, tenen naar binnen, rechter op, tja je roept het zelf allemaal al! Nu ben je bewust van je "fouten" stap 2 is eraan werken!

Succes!

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:00

Mooi paard. Je hebt hem behoorlijk aan het lopen zo te zien.

Kan me zo voorstellen dat het lastig is zoveel paard bij elkaar te krijgen. Het lijkt ook nog alsof je stijgbeugels wat kort zijn (of komt dat door het zadel?). Misschien dat je stijgbeugels 1 gaatje langer kunnen.

Verder: als je kijkt naar zn blik en zn voorbeen bij het opstappen zou het geen kwaad kunnen als je toch op zoek gaat naar een opstapplek. Ik stijg zelf meestal op via de bakrand, via een muurtje bij de mesthoop of via een hekje. Geen probleem en na een paar keer gaat het vanzelf (en wordt je ook handiger in het vinden van opstappunten).

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:10

wauw wat een groot paard ....of ben jij zo klein? Haha!
wel heel mooi beesie hor!!!! *LOL*

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*


masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:11

Trex schreef:
wauw wat een groot paard ....of ben jij zo klein? Haha!
wel heel mooi beesie hor!!!! *LOL*


Citaat:
even ter vergelijking van de lengte ik ben. 1.62 oscar is 1.76 wat een verschil he


Verward

Triorette (Tiara) Z2+10 foto's *mama van L'Amourette*
Berghof's Faith L1+4 *mama van La Vie*
Op 6 november 2015 gepromoveerd tot mama van Laurens :D
Dressuurinstructie - Training - Sportmassage bij paarden - Meer info? Zie http://www.masja.net

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:12

je heb zelf al je commentaar gegeven. Je laat m mooi lopen. Je handen zet je erg breed. de 6e foto vind ik heel mooi. je beugels mogen idd wat langer. been eraan en hakken uitdrukken. ik vind het verder niet echt dat je je tenen afsteekt. het ziet er verder prima uit, (dus niet zo van: waar gaat dat paard met dat meisje heen Haha!) ik hou t zelf liever bij wat kleinere paarden Haha! hahaha veel rijplezier

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 22:15

Apple"]
Het lijkt ook nog alsof je stijgbeugels wat kort zijn (of komt dat door het zadel?). Misschien dat je stijgbeugels 1 gaatje langer kunnen.
[/quote]

Ik vond het ook nog ietsje kort, en dan te bedenken dat ik de eerste keer nog korter zat! Maar ik ben gewend normaal om op pony's te rijden. Ik kreeg van iemand de tip om in het begin de beugels wat korter te houden, zodat je makkelijker kan wennen aan dat een paard hoger op gooid. Dus volgende keer kijk ik of hij weer een gaatje langer kan Lachen

Het opstappen ging nu ook nog niet helemaal soepel, maar ik prikte hem ook een beetje met mijn voet in zijn buik, moet ik ook wel op letten. Maar ik zal kijken of ik via iets anders kan opstappen, ik vrees alleen van niet, de bak rand is niet echt stevig, en tja, ik kijk wel even!

[quote="Trex"]
wauw wat een groot paard ....of ben jij zo klein? Haha!
[/quote]

Allebie Tong uitsteken Verward

[quote="DEESenJAMBO schreef:
(dus niet zo van: waar gaat dat paard met dat meisje heen Haha!) ik hou t zelf liever bij wat kleinere paarden Haha! hahaha veel rijplezier


tja als je al moeilijk een verzorgpaard kan vinden.. dan neem je zo'n super lieve brave reus wel aan hoor Haha!
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 24-08-03 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Gentle_Giant

Berichten: 2058
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:16

HAHAHAHAHAH Haha!

Trotse Eigenaar van een - Gentle Giant *\o/*
*ShireTopic*

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:20

Leuk paard Lachen

Je wilt commentaar? }>
Ik krijg nav de foto's het idee dat je met hem aan het vechten bent.. Misschien heb ik het mis, maar hij lijkt weg te lopen met jou. Je steekt op sommige foto's je benen af en 'hangt' in de teugel en je hand is continue gesloten. Laat je niet verleiden tot trekken, maar blijf er flink aan rijden. Dan zal hij wat lichter worden van voor, denk ik.

זכור

Eliesje

Berichten: 1141
Geregistreerd: 06-09-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:22

Volgens mij is het zadel een springzadel, of anders een vzh richting springen. Dat zit voor geen meter met lange beugels...
Je hebt je commentaar zelf al gegeven.
Probeer te kijken waar je heen gaat, zet je handen niet vast, schouders naar achteren, en meer been. Hij lijkt te hangen aan je handen. Zodra hij te veel gaat hangen even meer been, want hij mag niet hangen.
Je teugels moeten korter, je rijd met je handen in je broekzakken. Je kan met je handen nergens heen. Houd je handen voor je, en bij elkaar.

Verder heb je je paard goed aan het lopen, en ziet het er goed uit.
Leuke combinate Haha! Leuk paard!

Check mijn CU2 en laat een bericht achter!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:38

hey ingrid gaaf joh eindelijk weer een verzorgpaard Haha! ... hopen dat je er lang op kunt rijden *LOL*... hij ziet er wel fantastisch uit *LOL* ... nog veel plezier met hem Haha!
Laatst bijgewerkt door _Tanja_ op 24-08-03 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:40

Leuk paard }>

Ow nee dit soort berichten mochten niet.
Het ziet er goed uit, zeker omdat je er nu 3/4 keer opgezeten hebt Verward
Ik weet zeker dat je veel van Oscar kan gaan leren hoor

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:16

hej hej ingrid,

het ziet er wel grappig uit jij op zo'n groot paard. het is vast effe wennen.
tja het commentaar heb je zelf al gegeven en is hierboven nogmaals gegeven. net als antoinette denk ik dat je veel van oscar kan leren en met oscar kan leren, ik hoop voor je dat je hem nog lang mag verzorgen.

succes verderz met het rijden en het is wel een errug leuk paard Tong uitsteken
groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 07:28

cool paardje

hij loopt heel erg mooi hoor
probeer je benen langer te maken en je hakken uit te drukken want dan zit je vanzelf meer rechtop je kan er ook aan denken om je rug lang te maken en je schouders naar achter drukken
en idd je teugels wat korter
ik heb ook heel lang gehad dat ik voorover zat leer je vanzelf wel.
verder ziet er er wel leuk uit hoor

gr

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:41

Leuke foto's Ingrid! Ziet er wel rar uit, jij op zo'n grote.
Ik vind alleen tóch dat je je handen te laag hebt. Je vertelde mij toe je hier was, dat je je handen omhoog doet na het losrijden. Maar bij de galopfoto, heb je je handen nog laag (en breed).
verder ziet het er leuk uit!

Shiloh

Berichten: 19773
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-03 18:23

Annetje schreef:
Leuke foto's Ingrid! Ziet er wel rar uit, jij op zo'n grote.
Ik vind alleen tóch dat je je handen te laag hebt. Je vertelde mij toe je hier was, dat je je handen omhoog doet na het losrijden. Maar bij de galopfoto, heb je je handen nog laag (en breed).
verder ziet het er leuk uit!


Ja klopt maar hier rijd ik gewoon verkeerd Tong uitsteken Al is het zowiezo niet de bedoeling dat zolang je paard niet helemaal is opgericht (dus zoals het hoort) dat je je handen nog beter niet heel erg hoog kan houden, maar wel in ieder geval hoger dan dit...) maar het is inderdaad wel even wennen ja!

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:52

eey ingrid!! echt super toffe foto's en echt een super tof paard!!!
Ik vind het er echt super uit zien hoor want ik zou het echt niet kunnen op zo'n groot paard!!!! Haha!

Live,LOve,'ndLaugh

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:06

Tja, ik ben ook weer thuis van jou, antoinette, anne en karen en zal nu ook maar een berichtje hier plaatsen.
Ik vind het er echt goed uitzien hoor. De groote vind ik wel heel erg meevallen, niet als je ernaast staat maar wel als je erop zit. Magic was toch wel 12 cm kleiner maar die vond ik even groot (of deze juist klein) tonen als Oscar.
En dan je houding. Het is wel een beetje aan het verbeteren hoor. Gewoon op blijven letten. Het komt vanzelf wel, blijf er aan werken!

Sully Mijn eerste eigen 2 jarige haflinger sinds 24 juli 2021 <3
Vera Alweer 6 jaar mijn liefste verzorgpony <3 M1+3 <3
[ITP] Ons laatste wedstrijdweekendje weg! Nu M1 :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:30

Leuk paard, die voorlaatste foto is geweldig met dat voetje Haha!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 09:43

Ik heb geen commentaar. Je zit er pas voor de 2e keer op!!!!
Op een verzorgpaard wat erg groot voor je is, wat je niet kent, op een springzadel als ik het goed zie.
Dus logisch dat je houding nog niet je van het is!
Daar kan je altijd nog aan werken!

Ik vind het super dat je zulke foto's durft te plaatsen want sommige mensen kicken erop om alles af te kraken! Ik zie er toch hele leuke foto's tussen waar echt wel pluspunten op te zien zijn, en dat terwijl het maar momentopname's zijn!!!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:12

Kleintje schreef:
Ik heb geen commentaar. Je zit er pas voor de 2e keer op!!!!
Op een verzorgpaard wat erg groot voor je is, wat je niet kent, op een springzadel als ik het goed zie.
Dus logisch dat je houding nog niet je van het is!
Daar kan je altijd nog aan werken!

Ik vind het super dat je zulke foto's durft te plaatsen want sommige mensen kicken erop om alles af te kraken! Ik zie er toch hele leuke foto's tussen waar echt wel pluspunten op te zien zijn, en dat terwijl het maar momentopname's zijn!!!

Je doet het super goed! Ziet er mooi uit
Die passen van hem, mooi hoor!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 10:53

Ik vind jullie wel een leuke combi hoor!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 11:12

Wat een joekel, stoer dat je erop durft te rijden Lachen

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 12:42

Jeetje ik denk dat je een beetje té kritisch bent op jezelf hoor. Zo slecht ziet het er echt niet uit. En ik begreep dat het pas de tweede keer is dat je erop zit? Nou dan! OK dan!

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 13:18

leuk hoor! Maar als je voor de eerste keer met je paard rij ga je toch niet meteen draven?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron