muisarm??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

muisarm??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 22:39

waar heb je nou precies last van als je een muisarm heb.
Volgens mij heb ik er nu een maar zeker weten doe ik het niet....

iemand hier een muisarm??

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:05

Fysiologische verklaring

RSI uit zich in spier-, pees-, en zenuwklachten. Een combinatie van onderstaande mechanismen veroorzaakt de problemen.

Geringe doorbloeding van de spieren
continue spierspanning Door een continu licht spierspanning doorbloeden de spieren slecht. De aanvoer van vers bloed (met voedingstoffen) en afvoer van afvalstoffen kan hierdoor tot maar liefst 25% worden teruggebracht. De afvalstoffen zorgen voor pijn, en daarmee voor een hogere spierspanning: we zitten in een vicieuze cirkel.

statische zithouding Een andere oorzaak van een slechte doorbloeding is de statische zithouding waarin computerwerk veelal wordt uitgevoerd. Zeker wanneer dit onder slechte ergonomische omstandigheden gebeurt kunnen de spieren in schouders en nek voortdurend gespannen zijn. Deze spierspanning belemmert de bloedstoevoer naar de arm.


Slechte verdeling van arbeid door spieren
algemeen Bij lichte spanning van de spieren wordt niet de gehele spier gebruikt: een kleine groep vezels (motor units) verricht het werk. Het zijn steeds dezelfde laagdrempelige rode spiervezels die vrijwel maximaal worden belast.

Geen tijd voor herstel
algemeen Pezen en spieren die langdurig overmatig belast worden beschadigen. In periode van rust heeft het lichaam de kans om deze cellen weer te herstellen.

Het vrijwel maximaal gebruiken van enkele spiervezels zonder afdoende herstelperiode noemen we het Assepoester syndroom.


Wrijving tussen weefsels
irritatie en ontsteking Door langdurig hoog frequent repeterende bewegingen ontstaat er veel wrijving van pezen in peesschedes en over botstructuren, en druk op spier-, pees-, en zenuwstructuren.
Dit kan resulteren in beknelling en ontsteking van pezen en zenuwen

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:04

Ik heb een vorm van overbelasting, wat dmv fysiotherapie, een aangepaste en bewustzijn van mijn werkhouding al een stuk beter gaat.
Gelukkig was ik er vroeg bij, dus mocht je ergens last van hebben, ga dan meteen naar de huisarts. De fysiotherapie heeft heel goed geholpen, ik ben inmiddels aan het afbouwen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:04

Ik heb RSI opgelopen en het gaat niet over, gevolg.. het heeft mij mijn beroep gekost en ik moet er mee leven Verdrietig Huilen
- regelmatig pijn als ik teveel ga doen.. *zucht*
- het gevoel in mijn rechterhand is nooit meer hetzelfde
- ik heb het sinds juli 2000

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 14:02

ik wissel van hand met de muis. heel handig!