Als mods niet meteen reageren op een pb!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Als mods niet meteen reageren op een pb!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 19:58

Ik krijg soms de vraag;
Ik heb een tijdje geleden een pb-tje gestuurd en dat is nog steeds niet beantwoord. Heb je het wel gekregen?

Algemeen antwoord is;
Ja hoor. Maar het leven bestaat uit meer dan het beantwoorden van pb's alleen. Vergeet niet: deze site is een hobby. Ik heb helaas niet altijd de tijd om pb's direct te beantwoorden.


Denk dat dat voor alle mods geld....

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:59

Vrijwillig is niet vrijblijvend Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:29

Ik snap wat je bedoelt, maar sommige dingen vereisen spoed en ja dan heeft de mod toch een verantwoordelijkheid. Het mag dan wel vrijwillig zijn, maar als je desbetreffende verantwoordelijkheid niet kan dragen lijkt het imo beter geen mod te worden. Een mod hoort toch redelijk tot vaak zijn/haar eigen forum te kunnen en moeten controlleren. In de vakantie is dat anders, dat begrijp ik wel.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:31

Een bedank pb vind ik wel op zijn plaats als je even iets meld, dat scheelt de mod in kwestie toch vaak een hoop werk, meer werk dan even bedankt terug pben.

Verder ben ik het ook met Sypheron eens.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:35

Als je over 1 uit de hand lopend topic 10 pb's krijgt dan is de neiging erg groot om op de eerste te reageren en verder niet. Komt gelukkig niet zo heel vaak voor, maar dan is het terugpb'en erg veel werk geworden (aangezien je niet in 1 hap iedereen terug kan pb'en). Tot nu toe heb ik het wel braaf altijd gedaan, lief he? Er zijn anderssoortige pb's waar ik niet op reageer, maar dat heeft iedereen wel neem ik aan.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:40

Op de meeste reageer ik ook wel. Echter ga ik niet iedereen een bedankje sturen voor het melden van een forumadres. Ik zet ze er al bij, dat is zat neem ik aan Knipoog

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:42

misschien een idee om dan het eerste berichtje te kopieren en de plakken in je overige pb-tjes....ik denk dat de meeste klachten over een bepaald topic toch hetzelfde zijn....scheelt weer typen Knipoog

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 20:50

Kijk, 'spoed' gevallen 'behandel' ik meteen.

maar niet alle dingen zijn belangrijk.

En bokt is zeker niet vrijblijven voor me. het is een hobby die zeer veel tijd in beslag neemt. (krijg er ook genoeg voor terug hoor)

Sommige gebruikers verwachten echter dat we ten alle tijde meteen opspringen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:12

Ik heb soms een pb vcan gisteravond.
Ik kan niet altijd overdag op inet dus soms zit er wel 12 tot 24 uur tussen voordat ik 'm lees.
Ik antwoord altijd.
Tenzij ik idd 10 tot 15 pb's over 1 onderwerp krijg (ja dat krijg ik echt) dan beantwoord ik vaak wel de eerste maar de anderen niet meer.
Ik heb Internet via de telefoonrekening.
voordat ik er 10 beantwoord heb in het tempo dat bokt bij mij laad ben ik een 15 min verder en ook weer wat kosten hoger Haha!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:21

Nimber schreef:
Ik heb Internet via de telefoonrekening.
voordat ik er 10 beantwoord heb in het tempo dat bokt bij mij laad ben ik een 15 min verder en ook weer wat kosten hoger Haha!


Dat is wel erg onhandig ja.......misschien een idee...
een donatie actie...help Nimber aan een ADSL aansluiting.... Haha!

Ik denk dat de mensen die reageren dat ze nog geen antwoord hebben gehad ed dezelfde mensen zijn die een topic openen en na 5 minuten een nieuw berichtje met de tekst "niemand?" neerzetten....

Of misschien iets van een ontvangst bevestiging, dan weten we dat de moddies het berichtje in ieder geval hebben ontvangen....of heeft bokt dat al en heb ik het nog niet uitgevonden.....?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 21:24

Jawel dat bestaat.

Gewoon bij je outbox kijken. is ie daar weg, dan is ie gelezen..

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:25

Je kunt toch gewoon in je sentbox kijken? Daar staan ze als ze verzonden zijn. Ik krijg altijd netjes een berichtje terug, maar ik snap best dat dat veel tijd kost. Mij maakt het dus niet echt uit als er niet een berichtje terug komt.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:26

misschien kan er een algemene inbox komen voor klachten ed. die door alle beheerders en moddies gelezen kunnen worden?

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:32

Heike schreef:
Jawel dat bestaat.

Gewoon bij je outbox kijken. is ie daar weg, dan is ie gelezen..


Aha weer wat geleerd vandaag
Thanks!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:37

das een goed idee, dan is een algemene klacht ook sneller gehoord

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:53

Hmm ik ben altijd netjes terug gepbt,heb daar dus nog geen last van gehad.
Wat betreft die algemene inbox voor moddies vind ik wel goed gevonden!

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:58

Ik vind die algemene inbox ook een goed idee! Misschien met net zoiets als outlook, dat je kan zien of de betreffende pb ook al beantwoord is Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:06

Algemeen genomen krijgt men meestal wel een reactie op een pb van mij. Soms niet, maar dat is dan omdat ik niet zo veel zie in de opmerking of zoiets. Doorgaans doe ik erg mijn best om iedereen "van dienst te zijn", als ik daar genoeg tijd voor kan vinden.

En voor diegenen die vinden dat het allemaal beter, sneller, strakker en georganiseerder moet: besef ajb wel even dat dit een heel groot forum is, met heel veel gebruikers en dat de moderators soms aardig beziggehouden worden door al die gebruikers Lachen. Het is allemaal nog steeds hobby, in de vrije tijd en op eigen kosten, het moet natuurlijk niet op werk gaan lijken Rolleyes.
Knipoog

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:39

natuurlijk moet het niet op werk gaan lijken en persoonlijk heb ik nog in mijn tijd op bokt nooit veel moddies nodig gehad oid. Ik vind wel dat als je je als moddie verbindt aan dit forum dat je, uitzonderingsgevallen daargelaten, wel eens in de 2 dagen een uurtje of 2 de tijd moet nemen voor je taak. Mocht dat permanent niet haalbaar zijn moet je bij jezelf te rade gaan of je je taak wel naar behoren volbrengen kan! Niemand hoeft zich aangevallen te voelen hoor, want ik doel op niemand Haha!.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:51

Ik moet zeggen dat ik nog nooit geen reactie terug heb gehad en dat hoort ook zo Knipoog .

Kan me ook wel in SP z'n idee vinden.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:16

Ben ik met je eens Heike, (veel pb's zijn ook alles behalve interessant Knipoog)
En ik snap heel goed dat niet alles even snel gaat zo als wij allemaal zouden willen.
Toch vind ik het heel goed van alle moddies hoe ze het voor elkaar krijgen naast hun eigen dagelijkse werk zo veel tijd en aandacht aan bokt te besteden. Naast hun moddie werk nemen ze ook nog vaak tijd om gezellig mee te bokken en berichten in topic's te posten... goed hoor!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:20

Misschien zijn 3 extra (controleer) moddies een idee???? Die gewoon puur zijn om nog extra te controleren en geen bepaald "gebied" hebben. Lachen

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:22

Rainie schreef:
Misschien zijn 3 extra (controleer) moddies een idee???? Die gewoon puur zijn om nog extra te controleren en geen bepaald "gebied" hebben. Lachen

Vind ik een goed idee!
Iemand die heel de dag online is en zich super bezig houd met Bokt!
Goed idee

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:22

Nou, hoeft natuurlijk niet heel de dag Tong uitsteken Maar gewoon mensen die sowieso veel op bokt zitten. Die kunnen dan gelijk bokt controleren

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 13:24

Ja, dat bedoel ik he Tong uitsteken
Mensen die zich intreseren voor Bokt, dus gewoon Tong uitsteken