Koop van een paard:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Koop van een paard:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 19:33

Hai ben benieuwd waar iedereen naar kijkt als die een paard koopt?

Sommige kopen een paard omdat het zoon mooi paard is.......

Is dat wel zo verstandig??

Ben wel benieuwd waar jullie naar kijken.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...


Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:36

Leeftijd, hoogte, ervaring, beweging, exterieur, karakter, hoe die rijd.
Probeer naar alles te kijken, en toen ik pony ging kopen nam ik ook iemand mee die er veel verstand van heeft, omdat mijn kennis nogal te weten overlaat, aangezien ik ook pas 15 ben.
En ik rijd een paar keer, ook een keer op n vreemde omgeving om te kijken hoe dat gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:50

Beenstand voeg ik er nog even aan toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:53

Ligt er aan waar ik het paard voor koop.
Lisavivera heb ik telefonisch gekocht zonder haar gezien te hebben, puur op haar afstamming.
Zij is dan ook in de 1e plaats bestemd om mee te fokken.
Ik heb geen moment spijt van gehad maar het had ook heel anders kunnen uitpakken........

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:56

Ik probeer naar alles te kijken.
Alles, alles alles. En als je dan even later thuiskomt, zal blijken, dat je toch nog steeds sommige dingen niet gezien hebt.

Bedenk van te voren goed wat je er mee wilt doen en bereiken. en zoek een paard dat daarbij past. dus geen model fjord als je hoge dressuurambities hebt, geen bloedpaard voor de bosritjes en geen fries als je wilt springen. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, maar toch.
Zorg dat je eerst weet wat je wilt, alvorens verliefd te geraken. En ga alleen maar kijken bij paarden die aan je wensen lijken te voldoen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:57

ras, leeftijd, hoogte, beweging, exterieur, karakter, prijs, gedrag, etc...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:58

eisen lijstje maken met daar moet hij aan voldoen, en daar advertenties op na zoeken. Bellen en ze alles navragen, ook wat in de advertentie staat, extra toelichting... en bevalt het goed gna kijken, voor laten rijden, zelf rijden en een vreemd iemand die je meeneemt... en bevalt nog steeds goed, onderhandelen over de prijs dan maar... Haha!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:05

Ik loop een stal binnen, kijk naar alle paarden, beenstanden e.d. ik kijk hoe ze op mij reageren en dan pik ik er een paar paarden tussenuit waarvanik denk 'nou, paardje reageerde goed op mij, hij ziet er goed uit qua rug, benen enz. en dan zou ik zelf het liefst een stukje wandelen, zelf opzadelen, poetsen en een stukje rijden en dan kijken welk paard mij het meest aanstaat en die laten testen op gebreken, heeft dit paard gebreken dan zoek ik gewoon verder. verder moet ie natuurlijk ook betaalbaar zijn he Knipoog

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:07

belangrijk vind ik trouwens ook hoe de stallen er uit zien! dat kan al wat zeggen over hoe het paard verzorgd worden. Uiteraard let ik natuurlijk ook op de leeftijd stalgebreken en prestaties Knipoog maar ik denk dat ik dit zou toepassen als ik een fokkerij of iets dergelijk binnen loop.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

LiJa
Berichten: 218
Geregistreerd: 03-01-03
Woonplaats: amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:53

Hoi

Misschien klinkt dit dom toen ik mijn pony voor het eerst zag was ik verliefd op die ondeugende ogen de rest intreseerde me weinig .Toen ik voor mijn 2e paardje ging kijken en ik liep daar de stal binnen stond hij in het gangpad met zo n lief koppie meteen besloten dat ik hem wou hebben .Ik had hem nog niet zien lopen hahaha.
UIteindelijk bleek hij erg leuk te kunnen lopen en was het een springer.precies wat ik zocht.Het belangrijkste vind ik hoe ze kijken want daar haal je heel veel uit Mijn pony was ook erg ondeugend en mijn paard is het liefste dier op stal met mensen paarden en andere dieren.

Groetjes Danielle.

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:07

Hoeven: No hooves no horse

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 118 bezoekers