Seth(slang) groeit als kool en heb weer een nieuwe

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 15:32

Misschien had je het op ITP gelezen dat Ginger(mijn korenslang) was doodgegaan, ben gisteren naar de winkel geweest en die heeft me een nieuwe gegeven. Dit is Ginger 2(goh wat origineel he?). Ze is veel mooier vind ik. ze is nu pas 6 weken maar ze is wel leuk.

Seth daaraantegen is meegegaan naar de winkel, we hebben voor hem een lengte schatting, geslachts peiling en een eetgewoonte test laten doen. Kreeg me toch een uitslag naar mijn kop geslingerd zeg!! Dit vertelde hij me:

Seth groeit met een heel erg snel ritme(vandaar het onderzoek want hij groeide 4 cm in 2 weken) hij is bij hun in de winkel geboren en heeft toen bij de eigenaar van de winkel als huisdier gehouden. En heeft het toen normaal gedaan, en is nu al over de gewone lengte van zijn leeftijd. De eigenaar van de winkel(hij heet Mike) zegt dat ie abnormaal groot zou worden. Hij groeit wel met een ritme dus als we daar vanuit gaan, dan zou hij minimaal 3 meter worden! en dat is bijna 1 meter langer dan een normaal mannetje. Het komt wel eens voor maar ik had er niet op gerekend!

Voor de rest is ie gezond verklaard, hij eet veel voor een mannetje van zijn leeftijd maar voor zijn groei wel normaal, het is dus een mannetje maar dat wisten jullie al Knipoog

Mike zei dat ik van geluk mag spreken dat Seth zo rustig en kalm is in mijn hand, want als hij groot is en onhandelbaar zit ik met een groot probleem. Het is nu ook bijna onmogelijk om voor hem een geschikt vrouwtje te vinden, dus hij zal voor de rest van zijn leven alleen moeten slijten. Omdat een vrouwtje even groot als hij moet zijn, omdat Seth's soort kleinere soortgenoten als een lekkernij zien.

Wat Mike ook zei dat Seth zich erug hecht aan de geur van zijn eigenaar, omdat hij in mijn hand kalm is, en zich als het ware "thuis voelt" want hij heeft Mike vele keren gebeten. Hij vond het niet zo erg hij is het redelijk gewend, maar je schrikt toch als je het hoort. Ik geef hem nu ook niet zomaar meer aan vreemden, want anders hebben ze tand afdrukjes in hun hand Pling En dat is ook niet de bedoeling.

Ik moet nu van Mike en boekje bijhouden voor de groei van Seth, dan kan ik na een tijdje nog een keer langs komen om zijn groei opnieuw te laten bekijken. Dan horen jullie het natuurlijk. Ik ben nog steeds helemaal Lovers op mijn jochie, en dat zal ook altijd zo blijven. Hij begint nu te vervellen(dat kun je zien als zijn ogen en lichaam een beetje blauw worden) over ongeveer 5 dagen is hij zijn velletje kwijt.

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 15:58

hoe oud worden slangen eigenlijk gemiddeld?

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:01

brrr ik vind ze maar niks. of ja vind ze wel leuk om naar te kijken als ze maar achter glas zitten (ok liggen Lachen )
heb wel een keer een python in mijn nek gehad. die was echt ongeloofelijk zwaar.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 16:24

ligt aan de soort stef, de eerste 2 jaar groeien ze alleen maar, Ginger en Seth worden ongeveer 25 jaar oud.

Dan zal je wel een tijgerpython vastgehouden hebben, die worden ongeveer 5 meter en 80 kilo(zwaarste en grootste slangen in de wereld, behalve de Anaconda dan)

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 16:31

hij was ongeveer 2,5 tot 3 meter geloof ik. ik vond het iig maar niks.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 18:31

Ik vind ze heel erg gaaf.Maar zou ze toch niet zo snel als huisdier willen.
Ik ben bang dat hij dan ontsnapt en dat vind ik wel eng, ik moet wel weten waar ze zitten. Haha!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 18:57

wow minimaal 3 meter??? Waar ga je Seth dan huisvesten? Je mag wel een apart huis voor 'm bouwen *LOL*

Waar heb jij je slangen inzitten en hoe groot is dat hok? Ik neem aan dat het behoorlijk groot moet zijn.

Slangen zijn wel gaaf maar geef mij maar mijn muisje en mijn kat. Lachen


Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 20:44

Hoi,

Eigenlijk geen hok maar terrarium, hij krijgt eerst een kleinere dit is beter voor de groei. Dan krijgt hij een bak van ongeveer 2,5 meter omdat je nooit een bak groter dan zijn eigen lichaamslengte mag nemen. Hierin kan ie "verdwijnen" en heb je meer kans op agressief gedrag. Snappie?

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:08

ze hebben dus wel zeg maar een aparte behandeling nodig?

Het lijkt me toch wel een beetje eng. Ik zou denk ik wel bang zijn dat ie me wurgt of bijt ofzo *LOL*

Wat voor soort slangen heb jij eigenlijk??? Ik ben niet zo'n slangenexpert namelijk Lachen

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:21

hoe groot is ie nu dan al?

heb t neit zo op slangen. dan liever vogels. en wat eet zo'n beestje eigenlijk?

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:25

Vogels Haha!

Haha nee hoor ik zeg maar wat. Maar sommige eten hele eieren zonder het schil eraf te halen gewoon! *LOL*

Maar wel cool hoor, denk ik, *bibber* Haha!

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:31

slang op de kinderboerderij krijgt visjes, geen levende, gewoon dode. Maarja, dat is dan ook maar een flutslangetje van 50 cm
En dan zie je mensen die daar gillend voor wegrennen Extreme duivel
Is op zich wel leuk Lachen Komt wel eens zo'n hele stoere jongen op de boerderij. Echt zo'n macho! Maar... hij is bang voor slangen. Dus als ie begint met irri doen zeg ik meestal, tsja, denk dat ik de slang maar eens ga voeren Extreme duivel Extreme duivel
Hoe snel ie dan weg is... }>
Wat die slang van Sanne eet?? geen idee

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:22

Idd slangen eten meestal eieren en muizen enzo, toch? Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:30

vogels eten ze toch ook wel???? heb ik volgens mij wel eens gezien hoor! brrr zou dr niet aan moeten denken, vind t altijd maar rare beesten! en dan eten ze van die lieve schattige diertjes...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:49

Ik vind slangen ook eng, ik zou geen slang willen hebben geloof ik *LOL*

Zijn hun beten niet giftig ofzo? Herkent een slang je ook van gezicht, of alleen van geur?

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 09:24

phoe, wat een vragen. Ehm Seth is nu 55 cm(alweer 1cm gegroeid)

Ik heb wurgslangen, Seth is een Californische Ringslang, voor degene die het leuk vinden de latijnse naam: Lampropeltus Getulus Californea Desert Fase High Yellow.
Ook heb ik Elaphe Guttata Guttata, of te wel Korenslang. Dat is Ginger.

Ze moeten inderdaad wel iets anders hebben dan een cavia Knipoog maar dat wisten jullie al.

Hij eet muisjes, net zoals Ginger, zal misschien later een jonge rat op kunnen maar meer ook niet.

Assie, dan zul je wel een geringde melkslang gezien hebben die eten vis. Welke kleur was ie?

Ja, ze kunnen ook vogels eten, maar dat zijn dan de grote soorten als Boa's, Tijgerpythons en Tapijtpythons. Ze eten inderdaad lieve schattige diertjes, maar deze dieren worden er speciaal voor gefokt. Dus hebben nooit een andere bedoeling gehad. Als ik ze niet geef dat geeft iemand anders ze wel. Dus ach, dan geeft het niet zo veel meer.

Een slang herkent je aan je geur, manier van vast houden en vooral je stem. Een slang kan niet zo goed zien, zijn geur is degene die alles doet en ook zijn gehoor. Ze kunnen helaas niet je gezicht goed zien dus alle gezichten lijken op elkaar daarom vertrouwd hij meer op geur en gehoor.

Niet alle slangen zijn giftig, ik zat eran te denken ooit een keer een Cobra te nemen. Maar daar moet ik eerst wat info over vinden en iemand die er 1 heeft zodat ik de + en - punten kom te weten.

Je hebt 2 soorten slangen de Wurg- en de Gifslang. De wurgslang is een hele grote groep. Alleen deze worden in winkels verkocht. Giftige moet je speciaal aanvragen bij speciale fokkers.

o,ja en Roos, je zult alleen gebeten kunnen worden door een slang, omdat zij wel je grote kunnen inschatten. Zie ze maar als lui, want ze zullen je niet proberen te wurgen je bent toch te groot, dus tja, waarom proberen? Verward geef ze eens ongelijk Haha!
Een beet van een kleine slang zoals Seth is niet zo erg hij heeft wel tandjes maar het is meer de schrik die het em doet. Maar een tijgerpython is iets heeeel anders die hebben tanden van bijna 15cm en vlijmscherp ik heb er 1 in mijn hand gehad en als ie je heeft blijft ie ook zitten. Ik heb 10 minuten met een slang in mijn hand gezetten tot hij besloot om los te laten. Extreme duivel

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:42

*foei spirit, nie maleintjuh pesten das gemeen*

dus sanne kan ik hier uit concluderen dat je ook muisjes fokt om hem te eten te kunnen geven?

merk nu toch al dat slangen niets voor mij zijn. hou meer van diertjes met een hoog aaibaarheidsgehalte (juist daarom heb ik vogels die zijn ook zo aaibaar Haha! )

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 09:49

De dag dat mijn buren zo'n terrarium hun huis binnesjouwen, dat is de dag dat ik verhuis!
GEtsie, getsie, getsie.... Als er iets is waar ik angst voor heb, dan is dat wel een losgebroken slang in de kruipruimte onder mijn huis.... BRRRRRRR.... enge hobby.....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 12:09

Hahahaha, ik fok ze nog niet, maar in Reptielen winkels doen ze dat wel daar haal ik ze vandaan Schijnheilig Slangen zijn inderdaad niet erg knuffelbaar, maar ik vind ze mooi en vind ze daarom ook echt het einde. Tja, mijn huisdieren, slangen en paarden. Leuke combinatie he? Knipoog

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 18:01

Sanne, die slang die op de kinderboerderij zit is geloof ik een kouseband, familie van de ringslang ofzoiets.... Kan dat? Dat zijn toch wurgslangen he? Want dat is het namelijk. Een wurgslang. Maar wel een wurgslang van niks, hij kan niet eens je vinger wurgen Haha! .

En oja, over z'n kleur, hij is bruin met een zwarte/donkergrijze kruistekening, (snap je wat ik bedoel) en dan een lichte onderkant.
Gr -X- Astrid

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Sanne

Berichten: 940
Geregistreerd: 01-05-01
Woonplaats: Schenkeldijk, Hoekse Waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-01 19:07

[img]../upload/445/lampropeltistriangulumannulata5.jpg[/img]

zoiets? ik denk het wel. Want dit is een van de weinige vis eters. Slangen doen niet de moeite om iets te wurgen wat ze toch niet op kunnen eten. Zonde van de tijd en energie. Geef ze eens ongelijk! Haha!

I love all my animals!!!! to everybody a big [MagNiet]../upload/445/kusjuh.gif[/MagNiet]

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 21:23

nee zo een is het niet
hij heeft aantal kruisen achterelkaar op zijn rug staan
zoiets XXXXXXXXX
en dan dus bruin als ondergrond. Echt bruin, met een lichte buik
ik ga wel ff een foto zoeken

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 22:47

Brr slangen..Ik moet er niets van hebben.

Een vriendje van de basisschool had een hele zolder met slangen.(zijn vader eigenlijk) Ik ben er wel eens gaan kijken. maar vond het maar wat griezelig. Er is er ook een keer eentje ontsnapt. Hebben ze pas een week later gevonden. Ik zou echt niet lekker meer slapen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, GoogleAdsense, herous, Imhrien, Kimberly520, Malissaa1, ogidni, Pellelilly, Xanthippe en 68 bezoekers