schuivende deken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 21:01

ik vandaag peetje dus onder een deken gezet,het is een dun dekentje met maar een singel dus ik kwam vanavond en lag die er half af Verward
Nu heb ik er dus bilriemen opgezet in de hoop dat hij nui beter op zijn plaats blijft liggen nu vraag ik me af wat ik er nog meer aan kan doen?
ik zelf dacht mischien aan een dekensingel erover?
Mischien dat julie nog een goede raad hebben Haha!

Nonnie
Berichten: 2066
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Delden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:03

ja, een dekensingeltje wil nog weleens helpen Haha!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-01 21:09

ja maar die dekensingel komt dan bijna op dezelfde plek als de singel die eraan zit Verward
Ik ben vast weer blond Verward
Morgen maar eentje halen dan Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:37

Ik had voor Bolivia toen een dekensingel van Brigitte geleend, een elastische, die zit dan strak (niet te strak natuurlijk) om de deken/buik heen, dan blijf ie wel zitten hoor?

_________________
<font color="deeppink">Lieve Bolivia, wat ben ik blij
Met jou als verzorgpaard...
Je bent echt meer dan een miljoen waard!</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spirit op 2001-09-19 21:38 ]</font>

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-01 21:42

Volgens mij kun je een deken die gaat schuiven met zo ongeveer niets op zijn plaats houden. Deken ligt gewoon niet goed. Bilkoorden kunnen wel iets helpen, maar dan heeft het paard dus altijd een koord tegen zijn been (de deken schuift tot het bilkoord hem tegenhoudt). Ik zou toch proberen aan een andere deken te komen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:18

Ik zou absoluut geen dekensingel er omheen gooien!!!

Dat is meer een oplossing voor bij een zweetdeken die slechts een paar uur opligt, maar is niet bedoelt voor permanent gebruik.

Ik zelf heb een paard op stal die zijn dekensingel bij zijn vorige eigenaresse ook te lang heeft opgehad en op de ruggegraat zit nu dus een kale plek met wit haar er omheen!

Brigitte

Berichten: 208
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 08:46

Inderdaad is een elastische dekensingel niet goed voor langdurig gebruik. Hij gaat op den duur zeker schuiven en dit gaat richting de liezen. Krijg je een soort rodeo-effect Pling

"Normale" dekensingels willen nogal eens drukkingen geven op de rug en/of onderkant borstkast. Je zou de kans op drukking op de rug eventueel kunnen verminderen door een langwerpig kussen onder de singel te leggen. Maar dan hou je nog altijd het probleem van z'n borstkast.

Ik denk dat de beste oplossing toch een goede deken kopen is met een goede pasvorm en met kruissingels en bilkoorden.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 10:52

Ik zou ook niet langdurig een dekensingel aandoen. Misschien beter je portefeuille openen en een nieuw deken kopen; jij loopt zelf toch ook liever in kleren die goed passen eerder dan kleren die te groot zijn of te klein. Je gaat er achteraf misschien spijt van hebben als er een ongeluk gebeurt met het deken dat je nu hebt!
Veel succes ermee!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:00

Simpele, kort door de bocht oplossing, gewoon een goed liggende deken kopen. Niet gaan klussen met extra dekensingels e.d.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-01 15:26

Ik had het trouwens ook over een zweetdeken Haha!

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-01 13:22

Hallo ja een erg late reaktie Haha!
Ik heb vandeweek ander bilkoordjes gekocht en de deken blijft nu wel goed liggen geen dekensingel nodig dus Haha!
Ik denk dat ze ook wel even moest wennen aan die deken ze had er nog nooit een opgehad Frusty
Maar ik moet zoiezo toch nog voor een andere deken kijken dit is even een tussendekentje.
maar dat van die dekensingel met drukplekken enzo wist ik niet,bij mij staat er ook een pony en die heeft echt al de hele week een deken op met dekensingel Verward
Zal het eens tegen haar zeggen
Bedankt iniedergeval voor jullie reakties Haha!

judithM
Berichten: 1494
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-01 09:10

ik kan me niet voorstellen dat ze last krijgen van zo'n elastische dekensingel, deze zit goed "strak" maar naturlijk voor hun "gevoel" niet strak (tja hoe moet ik het zeggen Verward ) en drukplekken lijken me helemaal niet aan de orde omdat overal dezelfde druk zit met een deken eronder dus de huid geeft er volgens mij geen last van. En anders waren ze heus niet overal te koop!!! Hoe kun je anders een simpele wollen deken goed laten liggen? Hier zitten meestal geen singels aan en veel paarden hebben aan het begin van het koude seizoen toch zo'n deken op.