pony loopt de hele tijd met zijn hoofd naar buite

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

pony loopt de hele tijd met zijn hoofd naar buite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 18:41

hoi

mijn pony loopt de hele tijd met haar hooofd nar buiten: als je recht door gaat of bij volte
in galop doet ze dat ook en dat is zo irritant. Verward
wie kan mij helpen of wie er een goede tip voor mij Ach gut

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:16

als je recht uit gaat kan het zijn dat je buitenteugel onbewust ietsje korter is waardoor zn hoofd naar buiten staat,meestal heeft het toch te maken met stelling,en heb jij die niet...als je op de volte rijd moet je je binnenhand naar binnen houden(hand van de hals richting de kant waar je de volte heen draait) en je binnenbeen aanhouden,je duwt em zeg maar als het ware naar buiten zodat je paard niet naar binnen valt,je paard moet zich om je been heen buigen,je moet je buiten teugel op volte gewoon met rust laten,eenklein beetje naar voren kan geen kwaad.

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 20:35

Heey,
dat je pony naar buiten kijkt kan verschillende oorzaken hebben,
loopt ze op de andere hand ook naar buiten? Of maar 1 kant, want dan
moet je haar proberen zoals dat mooi heet recht te rijden, op zit en been,
dus niet aan je teugels gaan zitten. Zit je zelf goed recht kan natuurlijk ook meespelen. Ik reageer nog wel een keertje als ik weet of ze het op beide kanten doet, want anders zit ik misschien een heel verhaal te typen, terwijl het een hele andere oorzaak heeft.
Groetjes Bar

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:21

wat barvrouwke zegt kan heel goed. dat het paard is scheef gegroeit door een of andere oorzaak. maar het kan ook zijn wat met mijn eigen pony ook was dat ze het gewicht verkeerd dragen. op het buiten voorbeen inplaats van binnenachterbeen. om dan de bochten door te komen gaat z'n paard in contra stelling. het kan zelfs zo erg zijn dat ze het ook op de rechte stukken gaat doen.
ik heb verschillende dingen geprobeerd zoals het eerste bericht met de teugels. met mijn zit. maar alles hielp alleen als ik het vroeg maar mijn pony moest het gewicht zelf verplaatsen. van een artiekel over johan miesen las ik dat hij het met een zweepje oploste. door op de hals te tikken aan de buiten kant. ik geprobeerd en perfect binnen twee maanden liep hij goed. waar ik al drie jaar mee bezig was. ik heb nu helemaal geen zweepje meer nodig. gaat hij toch even in de fout dan kan ik hem met mijn binnenbeen omzetten zonder ook maar de teugels te gebruiken.

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 20:13

he tan
zo als ik wel eens zeg ga eens 2 weken longeren en dan eens een tijdje met elastieken tijden. Zo dat katinka verplicht is om met de goede stelling naar binnen te lopen en gebruik daarbij goed je binnenbeen en zoals hun zeggen je handen, en probeer hem op de rechte zijden eens recht te stellen, en op de voltes in stelling naar binnen ook op de linkerhand (hij loopt altijd met zn hooft naar rechts toe) en ga zo eens oefenen, ze moet namelijk eerst soepeler worden en ook dr linkerspieren gaan gebruiken (door middel van longeren en dan rijden met elastieken, gaat dat goed dan pas zonder rijden 10 minuten aan het einde en dat dan uitbreiden,
en verwacht niet dat het in 1 maand lukt maar neem er een hele tijd voor

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 23:47

alle 2 je handen naar binnen toe sturen, en om je binnenbeen laten buigen. oefen dat vooral in voltes.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 07:33

nou bedankt allemaal voor jullie reactie barvrouwke vroeg of ze aan allebei de kante met der hoofd naar buiten lie het is alleen op de rchter hand en een enkel keertje op de linker hand

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:22

waarschijnlijk is haar rechterkant wat moeilijker dan links...zo heb je ook links-en rechtshandige mensen...veel oefenen op die kant..

Barvrouwke
Berichten: 3706
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:52

Heey,
wat je dan op de rechterhand moet doen, is goed binnenbeen geven, eventueel je buitenbeen iets naar achter alsof je een volte oprijd. Binnenhand goed ontspannen maar wel contact houden. Op de buitenteugel sponzen op het moment dat ze zwaar wordt of naar buiten kijkt, sponzen op de buitenteugel, en overnemen op de binnenteugel, Als het helemaal niet gaat, gewoon binnenhand van de hals en sponzen.
Veel sucses, Bar

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:29

Ik houd het dan gewoon lekker simpel. Gewoon op allebei je teugels evenveel druk vragen, hierdoor zal inderdaad het koppie wat naar buiten gaan. Maar zodra hij daarop nageeflijk wordt kan je weer gaan recht richten.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 12:02

Binnenteugel een stukje korter en openen, buitenteugel gewoon tegen de hals. En misschien ook je buitenbeen iets achter de singel, je binnenbeen op de singel en duwen. Dan draaien ze erond. Veel voltes andere draaioefenignen doen! Lachen