Terlia kampioen bij driejarige rijpaardmerries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Terlia kampioen bij driejarige rijpaardmerries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 18:12

bron: www.kwpn.nl

Terlia kampioen bij driejarige rijpaardmerries


Tot kampioen van Nederland bij de driejarige rijpaardmerries is zojuist uitgeroepen de Krack C-dochter Terlia. G. Visser uit Hardinxveld-Giessendam fokte de nieuwbakken kampioene uit Ferlia keur van Architect x Jurist x Commandant, A. Valk, J. van Uytert en J. Kelders zijn de eigenaren.

Tot reserve-kampioene werd uitgeroepen Tjinja (Kennedy x Bentley) van de fokkers H. en P. van de Boek en eigenaar H. Brugman uit Hengelo (Ov.). De derde plaats was voor Tosca Ilona W (Ferro x Amethist) van f/e Joh. Lokhorst. Vervolgens werden opgesteld Torette R (Silvano N x Flemmingh), gefokt door de familie Noordhuis, in eigendom van Wiepke van de Lageweg, Tinosa C (Animo x Guidam) van Stoeterij 't Centrum, Tess (Jazz x Vincent) van fokker C. Spierings en eigenaar Stal Raath en J. Vrencken, Tiara (Jazz x Gardeoffizier) van fokker A. Nobels en eigenaar Van Nobelen, To Sydney (Metall x Levantos I) van van f/e D. Cuppen, Talitie (Gribaldi x Hauptlord) van fokker M. de Jong en eigenaar A. de Lange, Tiaraella (Negro x Voltaire) van fokker V. Thijs en eigtenaar Elisabeth's Hof, Topic (Goodtimes x Zeoliet) van f/e A. Toonen-Arts en Tosca Peternella (Krack C x Aram) van f/e J. Boele-de Haan.


Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:18

Echt die merrie ging super over de benen, een terechte kampioene! Haha!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 23:49

Jurga schreef:
Echt die merrie ging super over de benen, een terechte kampioene! Haha!


Ik kon er helaas niet bij zijn dus moet het doen met de foto's die volgende week in de bladen verschijnen.
Ik ben erg benieuwd!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:56

Het is altijd fijn als de jury degene kiest waar ze volgens mij niet omheen kunnen. Zowel de 3 jarige als de overall veulenkampioene van Houston waren duidelijke kampioenes OK dan!

Ik heb genoten van hun uitverkiezing

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:01

Tja ik heb de krack C merrie al meerdere malen gezien waarbij ook onder het zadel. Ik kan niet wachten tot ze volgend jaar mee loopt in de pavo cup (want daar ga ik zeker van uit!) dan loopt ze er al die (dek) hengsten uit! Wat een beest, van zo'n merrie krijg ik nu echt kippenvel!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:01

Idd een fantastisch paard. Als fokker, kan je er zo maar eentje fokken denk ik.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:08

Kriebels! Wat een prachtig dier! En inderdaad dat Houston veulen was ook echt een pracht dier, wat een brutaliteit straalde daar vanaf!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 19:50

Volgens mij is de merrie op de show geweest van de winter, toen was ze pas een week onder het zadel. De rillingen liepen over mijn rug toen ik dat dier zag, wat een verschrikkelijk goed beest. En inderdaad ze zal volgend jaar alle dekhengsten eruit lopen!

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:28

Klopt Pipo, ze liep bij van Uytert en liep toen al alle hengsten eruit.
Het beste paard op de hengstenshow was een merrie.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:15

iemand foto's gemaakt?

Z1+4

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 22:50

paulanda schreef:
iemand foto's gemaakt?


Ja hoor ik zag zeker zon 10 fotograven staan, dus wacht maar op de paardenbladen

Wij gingen staan bij de ereronde, gewoon uit blijheid om een paard te eren dat zo mooi is, waar je kippevel van krijgt.
Daar was de omroeper heel verbaast over Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:50

c
Laatst bijgewerkt door janna op 08-05-22 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

-

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:06

Een vriendin van mij werkt bij ad valk. Zij heeft ook foto's gemaakt. Kan wel vragen of ik ze een keertje in mag scannen. Als ze goed gelukt zijn tenminste. Maar dat zal wel, ze heeft een mega camera

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 00:10

Er komen vast foto's er stonden zoveel camera's omheen. En ja Ad heeft toch verstand van zaken dat hij deze merrie (en hij is geen merrie man) al als veulen gekocht heeft.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 08:35

Sprintje schreef:
........... En inderdaad dat Houston veulen was ook echt een pracht dier, wat een brutaliteit straalde daar vanaf!


Ja.......en op de lokale keuring loopt ie gewoon 1b achter een veulen van .......... Noordhuis
Op de CK idem op 1b........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 08:55

CGJ12"]
[quote="Sprintje schreef:
........... En inderdaad dat Houston veulen was ook echt een pracht dier, wat een brutaliteit straalde daar vanaf!


Ja.......en op de lokale keuring loopt ie gewoon 1b achter een veulen van .......... Noordhuis
Op de CK idem op 1b........
[/quote]

Er zullen veel verschuivingen plaats gevonden hebben. Er zullen ook veel keuringspaarden thuis gebeleven zijn die beter waren. Dat is altijd zo maar na deze extreme hitte zeker. Veel jonge dieren zijn dan gewoon niet te showen hoe goed ze ook zijn.
Het is jammer dat er dan niet naar een binnenbak uitgeweken wordt als die in de buurt is.

In Ermelo was het aangenaam weer, met een enkel buitje. Ieder paard kon zich optimaal laten zien.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 27-08-03 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 09:13

paulanda schreef:
iemand foto's gemaakt?

ZIe hier foto van de kampioene Terlia (Krack C x Architect)
[img]http://www.vwf.nl/VWF/Foto's/terliakrackcarchitectkampioenrp.jpg[/img]

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-03 16:29

Kijk dat bedoelen ze dus met van de grond draven. OK dan!

Crissy
Berichten: 352
Geregistreerd: 22-10-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:18

Het is een schitterende merrie, ik ken haar moeder Ferlia ook en daar lijkt ze ook best op. Ze heeft gewoon van beide ouders het beste meegekregen. Opvallend is dat haar moeder dit jaar een volle broer van haar aan de voet had en dat deze helemaal geen opvallend veulen was en ergens onderaan is geeindigd. De fokkers ken ik ook, het zijn hele aardige mensen en ze hebben al veel goede paarden gefokt.

In de Strengen stond dat ze inderdaad voorbereid gaat worden op de PAVO-cup en dat ze voorlopig (nog) niet de fokkerij ingaat.

We zullen nog veel van haar horen. Ze was op de CK Heerjansdam ook een klasse apart

Passie voor paarden blijft een levenlang!

Suzanne F.

Berichten: 49150
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 20:03

Toch werkt dat vaak niet, een volle broer of zus proberen te fokken....het is echt nog nooit voorgekomen dat de volle broer of zus dezelfde capaciteiten had als de eerste....

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Luci
Berichten: 916
Geregistreerd: 31-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-03 00:33

Ik heb haar helaas niet in werkelijkheid gezien, maar afgaande op 'de plaatjes' (en alle reactie`s) is het inderdaad een super merrie en een terechte kampioen!

puntje puntje puntje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 bezoekers