Hengst El Kaffif ox.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-01 16:16

Kent iemand deze hengst en heeft er eventueel ook foto's van????


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 16:25

Zep heeft ooit een pony gehad van El Khafif ox waar ze ver mee is gekomen in de sport. Zij kan jou vast wel meer vertellen. Stuur haar anders ff een PB!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 21:15

Wij hebben idd een zeer succesvolle nakomeling van El Khafif gehad. El Khafif is arabische volbloed hengst, een vos met vij veel wit. Ik heb er verder geen plaatjes van oid. Hij heeft in Lemelerveld gedekt, in die omgeving (Overijssel) zie je nog vrij veel nakomelingen van hem. Veel daarvan zijn succesvol in de sport. In mijn profiel staat een merrie van Whinny Jackson uit die El Khafif merrie. Meer info kun je denk ik bij het NRPS wel krijgen.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 21:41

Hij staat in ieder geval helaas niet in mijn NRPS-hengstenoverzicht vanaf 1992, maar ik weet wel dat er heel wat nakomelingen van hem rondlopen in de sport. Denk dus dat hij voornamelijk eind jaren '80 heeft gedekt. Het NRPS zal vast wel info over hem hebben!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-01 22:25

Akka is van '90, misschien dus uit één van de laatste jaargangen Verward Volgens mij ging hij toen een keer dood, maar dat zou ik echt niet zeker weten

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-01 07:58


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-01 20:00

Fadima is een kleindochter van hem, en is ook vos met veel wit, terwijl zijn dochter>Fadima's moeder en vader allebei bruin zijn. Dus ik was heel erg benieuwd van wie ze deze vos kleur nu heeft gekregen! Hihi *LOL*

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-01 21:43

Ik heb weer info over El Khafif ox! Party!!

Gisteren kreeg ik het Hengstenoverzicht 1981-1991 toegestuurd van het NRPS met daarin ook info over deze hengst.

El Khafif ox

Stamboeknr. A 350
Geb. 18-01-1967
Stm. 1.49 m

v. Almanza ox (vv. Alexus ox)
m. Mantella ox (mv. Manalix ox)

Vos, brede doorlopende bles, linker neusgat omvattend, rechter neusgat indringend. witte onderlip, b.v.b. hoog witbeen achter oplopend, b.a.b. hoog witbeen voor oplopend.

Erkend in 1973
1987 prestatie
1991 gestorven

Fokker: Mw. J. Unwin, Engeland
Laatste eigenaar: G. Biesterbosch uit Laag Zuthem

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Dimpie

Berichten: 264
Geregistreerd: 26-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-03 15:06

Mijn pony is hier een afstammeling van Haha! ! Ik heb ook wel een foto van El Khafif ox. Het is heel leuk om te zien dat mijn pony sommige uiterlijke kenmerken van hem heeft!

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:12

Bij Rover (Buster's zoon) zit ie ook in de stamboom. Ik probeer ook al lange tijd aan een foto te komen... Tot nu toe nog niet gelukt...

Groetjes, Nadia
Please don't talk about life to me I've seen more than most people my age have seen And there ain't no rules on how it's gotta be Think again
Collendoorn herinneringen ophalen - |Even iets anders: zou een digitale vlieg in je online oog kunnen vliegen... ;-)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 22:28


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:39

Als het goed is heb ik nog ergens een oude folder van Biesterbosch liggen en foto's hoe mijn pony erdoor gedekt werd... Zal ze binnenkort even inscannen. De hengst is overigens niet bij Biesterbosch overleden. Gerrit kon zich de haren wel uit de kop trekken dat hij hem dat jaar verhuurd had... Hij dekte toen zelf met Bora. El Khafif is overleden aan een gescheurde hartspier tijdens het dekken.

Overigens hadden ze bij Biesterbosch ook een Welsh K genaamd Epses Florian. Heeft iemand daar ook nog afstammelingen van? Florian liep later altijd bij ons aan de kop in het achttal... (leuke binnenkomer)

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-04 23:47

Goh, ik ken Gerrit Biesterbos ook. (onze cowboy)
Ik heb van hem onze eerste arabische volbloed gekocht Zolitha.
Hij had toen Bora staan, die hij net had gekocht van de fam. Bakker.
El Khafiff heb ik nooit gezien....

╔════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╗
❤ Kick N Big Chex ❤
╚════════════ ೋღ☃ღೋ ═══════════╝

miramare
Berichten: 230
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:50

Nou ik ben heel erg benieuwd of iemand een foto van El Khafif heeft.

Bijrijdpaard Wizardsplace's Original (Disconto x Bredero) M1

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 18:52

Heb gezocht bij Google (Site's + Afbeeldingen) maar helaas geen resultaat ...

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 19:07

annegti schreef:
Overigens hadden ze bij Biesterbosch ook een Welsh K genaamd Epses Florian. Heeft iemand daar ook nog afstammelingen van? Florian liep later altijd bij ons aan de kop in het achttal... (leuke binnenkomer)


Een vroeger klasgenootje van mij (in de brugklas, eeuwen geleden dus Haha!) had een dochter van Epse's Florian, een vosmerrie, C-maat geloof ik. Ik heb nog wel ergens een kopietje liggen van de stamboom van dat beestje (destijds was ik gek van Welshjes) en die naam is blijven hangen. De hengst zelf ken ik niet.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 06:41

Ik heb een dochter van El Khafif ze is nu 24 jaar.

Je kan bij het NRPS een kopie van een foto opvragen van hem. Heb ik ook gedaan alleen kan ik de foto nu niet zo snel vinden.

Afbeelding
Dit is Smokey de 24 jarige dochter van El Kahfif.

CSAArabians
Berichten: 984
Geregistreerd: 31-01-03
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 08:06

Ik heb een kleinzoon van hem,geb, in 1993 en "opgevoed" bij Biesterbos, een heerlijk beest met vreselijk veel humor! Haha!
En die lijkt precies op hem ook wat betreft zijn aftekeningen!
Ook heb ik meerdere foto`s van zijn opa, wil ze volgende week wel even voor je opzoeken!
Als je me even je E-mail adres pb`t wil ik je ze dan wel doormailen.(ben dusdanig blond dat het me nog steeds niet lukt om hier foto`s te plaatsen Blond )

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 17:41

Kopietje gevonden:

Kanja - v. Epse's Florian, m. Danylan Honey Fach (mv. Gurnos Reveller)

Het grappige was (zie ik net weer) dat een ander klasgenootje een pony had uit dezelfde Danylan Honey Fach, van dezelfde fokker (W. Uenk in Terwolde) maar met Limbra's Sjaky als vader en een jaar jonger. Sommige dingen zijn gewoon toevallig. Knipoog

Epse's Florian is/was trouwens een Welsh-K met 50% Arabisch bloed (v. Robert E. Lee ox A 162). Maar volgens mij ga ik nu heel erg off topic met Annegti mee... Knipoog

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers