nieuw zadel voor zeer brede Welsh

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

nieuw zadel voor zeer brede Welsh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 16:40

Een paar maanden geleden heb ik een Welsh-je gekocht. Erbij kreeg ik een Kieffer Aachen vz 18inch met boom van 34cm (die is dus nu te koop voor min 400euro).
Nu na 2 maanden van afvallen en conditie opbouwen kom ik tot de conclusie dat het zadel werkelijk voor geen meter past.

De vraag is dus nu: met welke merken en types zadels hebben jullie goede ervaringen voor een brede pony en een lichte ruiter (17inch zadel is groot genoeg voor mij) die nog flink moet afvallen en spieren moet kweken. Ik zoek een veelzijdigheidszadel richting dressuur.

Over een week krijg ik een onafhankelijke zadelmaker op bezoek, maar ik hoor toch ook graag jullie ervaringen.

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:25

ik heb een nieuw zadel gekocht voor mijjn welsh cob (lees ook errug breed) en die heb ikvoor hem op maat laten maken..
wat misschien voor jou ook handig is om een wintec met verwisselbare boom te kopen zolang ze nog blijft groeien en spieren krijgt

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:29

Ik zou ook voor een Wintec gaan, de verwisselbare boom is erg handig als je paard nog kan veranderen, zelf heb ik voor mijn erg brede Tinker een Daaleman dressuur die erg goed ligt Lachen

aurian

Berichten: 269
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-03 18:57

Ik heb ook iemand het merk JC horen roepen. Zouden ook een verstelbare boom hebben. Zijn er hier mensen met ervaring met dit merk zadel ?

Ann

Berichten: 13240
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 21:43

De nieuwste modellen van JC hebben idd een verstelbare boom, ik heb hier echter geen ervaring mee, op www.jorgecanaves.com kun je meer info vinden over deze zadels