wat inplaats brokken?paard eet het niet meer.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

wat inplaats brokken?paard eet het niet meer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:02

mijn paard vind de brokken nu gewoon niet meer lekker Scheve mond
ik heb al van verschillende merken en diktes geprobeert,de zemelen en muesli vind ze wel nog lekker.
heeft iemand tips wat ik nu erbij kan voeren inplaats van brokken?
een muesli ofzoiets waar wel evengoede stoffen inzitten als in de brokken en ze er goed mee blijft uitzien (ik had namelijk pavo brokken gevoerd en daar begon ze echt mooi mee uit te zien,zelfs de staart werd dikker OK dan! ) maar helaas nu eet ze ze alweer niet,en laat ze echt alles liggen Boos!
iemand tips en idee's?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:25

Heb je er wel al een tandarts bijgehad ??
Lijkt me niet normaal dat een paard geen brok meer eet, ze zijn niet zo kieskeurig wat dat betreft..

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...


Mellow

Berichten: 6467
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:29

havens slobber-mash.
heb ik aan mn pony gevoerd toen we op vakantie geweest waren.
zit heel veel vitamines in en hij glom!!
maar idd mischien tandarts erbij?

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:29

dit lijkt me idd niet zo goed dat ze geen biks meer eet..
zo ook de tandarts eeens laten komen en desnoods ook de dierenarts en vanuit hun standpunt beslissen wat voor voer te gaan geven

ONDERSCHRIFTLOOS

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:32

mirandab:ja de tandarts komt om het half jaar,en de zemelen en muesli vind ze heerlijk en eet ze zo op,het ligt echt niet aan haar tanden.
ze is gewoon harstikke kiekeurig.

tonger:slobber mash is toch gewoon als extra'tje,toch niet als echt hoofdvoer?

alja:zou ik er dan een dierenarts over kunnen bellen?mij leek dat niet nodig,omdat ze prima in orde is,maar gewoon erg kieskeurig is en de brokken gewoon niet lekker vind,maar al het andere voer wel.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:36

Nou ik vraag me af of het kieskeurigheid is...
Muesli en zemelen zijn toch een stuk zachter dan biks.

Ik zou zeker voor de zekerheid een tandarts erbij halen, dan weet je het zeker.

Magic at een tijd ook moeilijk. Maakte proppen van haar eten, dit is al een duidelijk teken dat er iets mis was. Er was een stuk kies afgebroken en dit was in haar wang gaan zitten. Ze at dus nog wel, maar moeilijk. Toch niet bepaald prettig voor het paard!!

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:40

mijn pompadour heeft een tijd gehad dat ze ook geen brokken at maar als je veel werkt met een paard hebben ze het gewoon wel nodig anders kunnen ze hun energie niet bijvullen..
had ook de tandarts laten komen maar die kon er eigenlijk niets aan vinden maar ze ging nog steeds geen biks eten toen de veearts erbij toen bleek dus dat ze te weinig speeksle kreeg in haar mond om alles goed weg te kauwen...

het is maar gewoon een tip, want wij mensen kunnen natuurlijk niet in het hoofd kijken van een paard terwijl wij dat soms wel denken

ONDERSCHRIFTLOOS

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 14:44

Als het niet aan de tanden / mond ligt ,
gewoon lekker overgaan op muesli.

Vinden de meeste paarden lekkerder , en op goede muesli moeten ze ook beter kauwen door de harde granen die er nog inzitten. Ook zit er vaak minder rommel in muesli. Ga maar na : brokken zijn gemalen en geperste stof. Weing te kauwen dus. Bovendien ZIE je niet wat erin verwerkt zit , en moet al die droge stof bij elkaar gehouden worden door allerlei middeltjes om er een brok van te krijgen...

Genoeg redenen om voor een lekkere muesli te gaan dus !

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:48

maar de tandarts is net zo'n twee maanden geleden geweest,en het was prima in orde,alleen bijgevijld enzo.
en mickey eet absoluut niet moeielijk,en als ze dan een hapje met veel tegenzin van de brokken eet,dan eet ze ze ook niet moeielijk,ook de paarden snoepjes die nog harde zijn eet ze normaal,en de wortels en alles.

en ik denk niet dat ik in mickey's hoofd kan kijken,heb ik ook niet gezegd.
maar als de tandarts zegt dat alles goed is,en mickey alles normaal eet,behalve de brokken (en ze eet nog wel hardere dingen die ze normaal eet) dan lijkt het me gewoon dat ze het niet lekker vind.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 14:49

pmarena schreef:
Als het niet aan de tanden / mond ligt ,
gewoon lekker overgaan op muesli.

Vinden de meeste paarden lekkerder , en op goede muesli moeten ze ook beter kauwen door de harde granen die er nog inzitten. Ook zit er vaak minder rommel in muesli. Ga maar na : brokken zijn gemalen en geperste stof. Weing te kauwen dus. Bovendien ZIE je niet wat erin verwerkt zit , en moet al die droge stof bij elkaar gehouden worden door allerlei middeltjes om er een brok van te krijgen...

Genoeg redenen om voor een lekkere muesli te gaan dus !


ja nu valt me ook nog eens in,de brokken van pavo die ik heb zijn harstikke klein,en behoorlijk zacht,dus veel te kauwen hoeft ze idd niet.
maar weet jij mischien welke muesli?die ook goed is enzo?

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 15:04

Ik ben net op onderzoek uit geweest , op Western staat er het 1 en ander over en dankzij Margee (van Bokt) heb ik voedings-advies opgevraagd bij
Garvo , Fyto Horse. Nu ben ik dus van plan om de Fyto Gold te gaan voeren , dat lijkt me een ideaal voer en moet nog erg lekker zijn voor paarden ook OK dan!

Zie http://www.garvo.nl/Fyto

Heb zitten twijfelen tussen de Fyto Gold en Equisanum Arab , maar de Fyto klinkt toch beter voor Rena .... ook het voedingsadvies was beter , duidelijker en persoonlijker.

Rena staat nu op Havens Basisbrok , vindt ze niet echt lekker...
en Subli Kruidenmuesli , vindt ze wel lekker.

Maar heb het idee dat er iets ontbreekt en wilde daarom iets dat beter bij haar zou passen en smakelijker zou zijn

Anders vraag je ook een voedingsadvies op bij Garvo en bij Equisanum ?

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 17:13

misschien muesli en brokken tegelijk. pulp of zemelen bij de brokken.

eet ze wel gewoon peen. als ze dat ook niet moet dat is er denk ik toch iets mis met de tanden

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Anne_GTI

Berichten: 18197
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:16

Bij een fouragehandel hier in de buurt verkopen ze ongeperste sportbrok. Ik zou alleen niet weten hoe het heet.

Alja

Berichten: 25573
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:17

ik voer dat fyto gold ook aan mijn paarden en ze doen het er perfect op...
ben er dus erg tevreden mee

ONDERSCHRIFTLOOS

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 18:40

Mijn pony krijgt al jaren brokken van de natuurlijke weg,en doet het daar echt super op,misschien is dat ook wat vooor jouw paard?

https://www.facebook.com/FotoBiancaS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Britt_Sisi, MarjanB, YandexBot en 91 bezoekers