amoniak geur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

amoniak geur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 08:58

Wanneer mijn paard heeft geplast hangt er een vreselijke amoniak geur in haar stal en daarbuiten. Is het normaal dat dat zo sterk geurt of scheelt er iets met haar? (bij mijn pony is dat niet het geval)
Ik maak dagelijks haar stal zuiver en toch blijft die geur hangen, wat doen jullie hier tegen. Er ligt vlas op de grond en het is een (drachtige) merrie.


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 09:08

Ik heb wel eens gehoord dat dit te maken kan hebben met suikerziekte. Bel anders even naar de dierenarts dan weet je het zeker.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-03 13:08

weet er iemand meer hierover?

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:15

nej ,maar ik weet wel; dat mijn pony dat niet heeft en kheb et ook nooit geroken.. zou gewoon ff naar de DA bellen

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-03 13:28

Het kan met de dracht te maken hebben (hormonen), maar bel in dit geval gewoon even je DA op !

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 20:08

mijn paard heeft hetzelfde maar dat komt omdat het plas in het spul trekt en dan komt die geyr er je kunt het denk ik niet weghalen die geur dan ik weet verder ook nix

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:41

Mijn paard heeft dit ook sinds een tijdje en om die reden laat ik een bloed & urineonderzoek doen (afgelopen week is de da geweest, heb alleen de uitslag nog niet binnen). De sterke amonniak geur duidt namelijk op een teveel aan ureum in zijn urine.

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 13:05

het zou met haar dracht te maken hebben. Meer zuur in haar urine

baudyh

Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:06

mijn paaard heeft er ook last van.Nu maak ik elke dag zijn stal schoon en als de vloer dan leeg is laat ik het ff drogen en spuit ik er stalfris op.Dan de stro erweer over.En dat helpt.de geur wordt duidelijk minder.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 10:54

maar als paarden urine teveel hebben daar kun je nix tegen doen dus dat betreft blijft die geur gewoon hangen tenzij dit onderwerpmijn paaard heeft er ook last van.Nu maak ik elke dag zijn stal schoon en als de vloer dan leeg is laat ik het ff drogen en spuit ik er stalfris op.Dan de stro erweer over.En dat helpt.de geur wordt duidelijk minder.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 27 bezoekers