**Hoofdwond

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 14:49

Mijn pony heeft een grote hoofdwond net naast zijn linkeroog, en een wondje bij zijn voorhoofd. Het is echt vrij diep, en het bloed steeds en gaat steeds open. Het is waarschijnlijk in de stal gebeurt, want hij is nogal onrustig op stal, en boven aan de opening zitten een ijzeren balk. IK heb het al ontsmet met Blauw Wondtinctuur, maar het blijft open gaan en bloeden. Wat kan ik er aan doen? Ik wou acederm erop spuiten maar hij is doodsbang voor spuitbussen...

Alvast bedankt

Groetjes Ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 15:22

Ehm... tsja als het niet dichtgaat en blijft bloeden... Toch de DA bellen!
Hij kan het dan evt. hechten of misschien "plakken".

Ik kan het natuurlijk niet over de comp. zien, maar ik vind dat het toch wel erg klinkt.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 16:44

ja...dat kan dus niet!! de DA komt niet vanwege de MKZ en het verbod op ons terrein. Erg balen dus...alleen in super noodgevallen als koliek ofzo komt hij..


Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 16:59

betdine oplossign erop of acedermzalf.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 18:11

Ooohhhh... Wat ben ik ook een dommerd!!! Had ik dus niet aan gedacht dat die man niet mag komen. Sorrie sorrie sorrie.....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 19:38

acedermspuit op een spons/schone lap doen en dat boven z'n oog. Eventueel een watje erop doen met ontsmetspul en vastzetten met een gaasje/pleister? Goed schoon houden zou ik zeggen. Succes! Groetjes van Laura

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 19:54

je hebt toch ook acedermzalf?en misschien moet je er een soort verbandje opdoen...........

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-01 22:55

Hij is dus heel schuw op zijn hoofd. Ik heb er gisteren van die blauwe zooi opgedaan, en hij had een heel paars hoofd. Lachen Maar het probleem is dat het steeds open gaat. Het is vrij diep, niet echt groot, ongeveer een rijksdaalder.Maar het is echt diep.Met elk ontsmettingsmiddel gaat het open.Ik weet niet hoe het vandaag is, ik mocht het erf niet op.Dus het is even afwachten hoe het morgen is...bedankt voor de reactie's

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

petrakolen

Berichten: 364
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: bergeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-01 23:41

Hopelijk is ie tegen tetanus geent, anders zou je dat toch ook moeten laten doen!
Wat een toestand!
Petra

Rena
Berichten: 203
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: loosdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 21:16

Ymke wel DA heb je dan. Afgelopen donderdag heb ik de DA (Theunissen) gehda bij Crowny. Hij kwam dus gewoon. Maar bij ons op stal kun je gewoon komen. Ik hoorde van Bianca d'r schoonmoeder dat inderdaa bij jullie alles is afgesloten. En dat er Rhino en droes heerst in de buurt. Klopt dat? Hollansche Rading ligt tenslotten dicht bij de Boshoeve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 00:07

Je zou een zwaluwstaartje kunnen gebruiken. Dit is een soort pleister ter vervanging van een hechting voor kleine wondjes. Je moet dan wel de huis er omheen scheren omdat het zwaluwstaartje anders niet hecht op haar.
Je kunt ze bij de V-arts halen of anders bij de huisarts of misschien wel apotheek.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-01 00:15

Ik heb op EHBO cursus geleerd van het NHI dat Acederm heel slecht is en dat je het beter niet kunt gebruiken. Hechten kan dan sowieso niet meer (trouwens er is al te veel tijd voorbij om te hechten).

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-03-01 19:23

Rena, ja klopt wij hadden verbod. Er heerst Rhino op een draverij bij de wieksloot en 3 deuren verder heerst Droes. Niet echt fijn, vooral omdat er mensen zijn die naar de duinen gaan en dus daar langs komen ( jaa de bossen zijn weer open) en zo die virussen meenemen...


Gelukkig is die van mij wel tetanus / influenza geent

Groetjes ymke

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-01 21:39

Wat een vervelende toestand. Hechten was het mooiste geweest. Inderdaad zou ik geen acederm op wonden bij paarden gebruiken. Ook blauw spray raad ik ten zeerste af. Beide producten beschadigen vaak meer dan dat ze goed doen. Als je het goed schoon hebt gemaakt met jodium is dat OK. Een heel erg goed produkt is Vulketan gel. Veel dierenartsen kennen het niet maar ik zou het echt proberen te krijgen want het is het enige dat zo;n wond mooi dicht krijgt.
Als het maar blijft bloeden eerst toch proberen met een gaasje met jodium een soort drukverband te maken. Gebruik eventueel tape om het vast te zetten.
veel succes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: diesel83, Eefste, For_Que, IASCrawler en 9 bezoekers

cron