scheren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

scheren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 22:41

een paar vraagjes over scheren
wanneer laten jullie dat ongeveer doen?
wat hebben jullie liever, kort in het haar houden, of 1x scheren ?
hoeveel zijn jullie ongeveer kwijt?
ennn wat voor kleur komt er meestal onder bruin uit (en is het ook vantevoren te zien? Tong uitsteken


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:11

Pinky werd grijs
zie profiel.
Dit jaar wordt er wrs nix met pink gedaan
Fell gaat onder de dekens ivm de keuring

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:24

IK ga misty dit jaar ook scheren. IK hoop dat ie niet grijs word, want dat vind ik maar niks:S Ik scheer hem zelf, dus dat kost me niets;-) IK scheer hem als hij wat dikker in zijn vacht komt t zitten (in overleg met mijn instructrice) rond oktober/november, en mss daarna nog een keer.

soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:27

meestal is de kleur wel een verrassing *LOL*
ik heb een bruine verzorgpony gehad die elk jaar een andere kleur kreeg! grijs, geelbruin, lichtbruin, gewoon bruin.. die heeft echt alles gehad!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:17

Ik laat mijn pony in principe wel weer scheren, als ik iemand kan vinden die het wil doen. Aangezien hij anders echt niet meer droog te krijgen is.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:09

Het koste mij zelf 6 uur om het te scheren Boos! .

Waarschijnlijk laat ik hem eind septemeber scheren en dat kost € 30 en is ze binnen 2 uur klaar.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:47

Ik doe Lois altijd eind september en als het nodig is nog een keer in november. Ik doe er ongeveer een uur over.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:53

ik scheer zodra jamaica haar warmte met rijden niet meer kwijt kan. Als het nodig is, scheer ik nog een keer

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-03 11:55

spokey schreef:
Het koste mij zelf 6 uur om het te scheren Boos! .

Waarschijnlijk laat ik hem eind septemeber scheren en dat kost € 30 en is ze binnen 2 uur klaar.


door wie laat jij hem scheren?
ik ga iig proberen haar kort in haar vacht te houden, lukt dat niet, dan toch laten scheren.
iedereen bedankt voor de reacties
weet nu wat ik kan verwachten Haha!

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 11:58

Via iemand op stal. Ik weet haar naam zo even niet. Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 12:27

Mijn instructrice scheerde voorheen mijn paard (weet niet of ze er dit jaar de tijd voor heeft) , en ik laat het in Oktober of zo doen. Ik laat alleen maar een keer scheren, voor de rest van de winter komt ze dik onder de dekens te staan. Mijn paard is koffievos van kleur en dat blijft ze dan ook na het scheren, maar meestal wordt ze twee tintjes lichter. Ik kan me eigenlijk niet herinneren hoeveel ik moest betalen voor het scheren, kon idd weleens rond de 30 Euro zijn.

Je suis Charlie.

meisje333

Berichten: 662
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 13:12

Als mijn paard te veel haar heeft scheer ik haar, en als het nodig is nog een keer en als het dan weer nodig is nog een keer.
Ik doe dit zelf dus het is alleen de aanschaf van je scheerapparaat en de onderhoudskosten van dit ding wat het me kost. Oke, ook tijd ong. 1.5 tot 2 uur, maar dan is ook al het haar eraf, neus tot achterkant voet.

Vora

Berichten: 810
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 23:19

Ik heb vandaag 1 van mijn paardjes (een fjord) geschoren. Ze had al zo'n enorme vacht. We zijn bezig met zadelmak maken, ze moet nu dus aan het werk en ze zweet heel erg. Het duurde erg lang voor ze droog was. Vandaag was ik het zat. Dan maar het scheerapparaat eroverheen. Ik was in 2 uur klaar en nu staat ze lekker met een dekentje op stal. Ze vind het volgens mij wel fijn dat die dikke haardos weg is.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:30

Ik zou proberen hem kort in z'n vacht te houden. Anders krijg je het het jaar daarna dubbel zo hard terug en blijf je scheren.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-03 09:42

Dat is dus helemaal niet waar,
ik heb het eerste jaar mijn vos 2 keer geschoren, maar hij kreeg zo'n afschuwelijke kleur, met hele lange windharen er tussen dat ik vorig jaar besloten heb om eens een jaar over te slaan.
Ik ben gewoon heel vroeg met dekens begonnen, ik pakte hem lekker dik in en wanneer de temperatuur naar het vriespunt daalde gaf ik hem zelfs een halsstuk.
Hij is hier heel mooi onder gebleven.
Het scheelt wel dat ik paarden aan huis heb en dus ook de mogelijkheid om ze een paar uur met een wollen deken weg te zetten of een half uurtje onder de lampen te zetten.
Maar ik geloof dat ik zonder die luxe toch ook niet meer zou scheren, iig mijn vos niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 bezoekers