Hoever rijden jullie voor een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Hoever rijden jullie voor een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-03 22:17

Als jullie advertenties kijken, letten jullie op afstand of zien jullie dat niet als probleem?

Rij je bv 200 km voor een paard wat je wel wat lijkt, of heb je meer zoiets van "weet je hoeveel goede paarden je dan voorbij rij?" *quote Imker*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


pmarena

Berichten: 47935
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:20

Nou , voor Rena ging ik van Brielle naar Laag-Soeren , dat vond ik nog wel kunnen omdat het erg goed klonk.
Had best nog verder willen gaan ook.

Als het echt overtuigend klinkt als iets wat je zoekt ,
flink doorvragen eerst zodat het eigenlijk al dat paardje wordt als het klikt in het echt.
Dan kun je er best een eind voor rijden , als je dat trouwens niet doet loop je de kans dat je jezelf nog TIJDEN blijft afvragen: wat als.... ?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 23-08-03 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:20

Wij hebben behoorlijk wat kilometers afgelegd en redelijk wat paarden gezien. Paard wat we uiteindelijk gekocht hebben stond op 20 kilometer afstand Tong uitsteken

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:22

Hihi ehhhh ik heb mijn paard in Madrid gekocht Haha!

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:27

Voor een goed, leuk paard zou ik er wel wat voor over hebben hoor.
Waarom cloris?

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:29

Relliej schreef:
Voor een goed, leuk paard zou ik er wel wat voor over hebben hoor.
Waarom cloris?


Omdat ik sowieso in Spanje aan het zoeken was, en ik in Nederland niet kon slagen Knipoog

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:39

Rhona stond redelijk dichtbij, maar ik zou het er wel voor over hebben om ver te rijden. Het is niet niks wat je koopt, dus de afstand vind ik onbelanrijk.


Relliej

Berichten: 2508
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:40

Heb het gelezen in je profiel!! Echt een leuk beessie is dat!! Ben ook op zoek naar een andalusier. Heb leuke gezien in Denemarken. Waren echt heel goedkoop voor een andalusiër. Wat je hier betaald aan een paard (3000,-) betaal je daar een goed bereden andalusiër voor!! Maar mijn ouders vinden ut te ver reizen. Ze willen wel in Nederland blijven. En héél misschien in België. Ik heb ook andalusiër gezien in Spanje (via een paardenverkoopboek - pferdemarkt). Hoe duur was de duurste nou... 45.000,- ofzo?! Toch duur!!!!!!!!!! 5 jaar, 1.70m, schimmel, hengst, kan goed dressuuren, echt een plaatje om te zien!!!
Laatst bijgewerkt door Relliej op 23-08-03 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 22:41

Winnie stond 100 km bij huis vandaan.. Toen ik eenmaal besloten had dat ik hem wilde hebben reed ik er 2 tot 3 keer per week heen Haha!

Ik ben dus zeker bereid om een eindje te rijden Haha! Hij staat nu ook op een kwartiertje van huis vandaan Haha!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-03 23:05

Toen ik weer opzoek ging naar een paardje wou mijn vader eigenlijk niet zo lang rijden..iets van een half uurtje ofzo..
Ik vondt iedere keer leuke paarden die mij wel wat leken..maar ik kon er dus niet gaan kijken.
Toen had ik 3 paardjes gevonden die op dezelfde stal stonden..en dat was een uur rijden..Gelukkig wou mijn vader toen wel rijden..
En daar heb ik mijn superpaardje gevonden Haha!
Ik zou als het je echt iets lijkt er wel een uurtje voor rijden ofzo..maar ik zou niet het hele land daar rijden voor een paardje en dat het daarna niets blijkt te zijn.

Belker

Berichten: 15258
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 07:24

Ik rij rustig het hele land door. Hoewel ik zelf Limburg weer te ver vind. Vraag me niet waarom, dat is mijn gevoel.
Grappa kwam uit friesland, Gwenn kwam uit friesland, Taco kwam uit Drenthe en Joris komt bij Zaltbommel vandaan.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:01

Ik heb al een paar keer paarden gekocht die niet echt in de buurt stonden. Leo kwam uit Lelystad, 1,5 uur rijden,Tiffy kwam uit emmen, zeker 2 uur rijden, Saphy uit De Lutte nog meer dan 2 uur rijden en Nibbits spant de kroon die komt uit een dorp in Groningen en dat was meer dan 3 uur rijden. Ik heb er al aardig wat kilometers paarden kijken (en kopen) op zitten Haha! .


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:03

ik heb mijn paard in St.Johann in Oostenrijk gekocht, dat was meer dan 18 uur rijden (met trailer)

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 08:18

Ik ben heel Nederland door geweest, en uiteindelijk stond ook mijn paard nog geen 20 min rijden bij mij vandaan *LOL*

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:08

Ik ben van Boskoop naar Werkendam geweest. Maar het kijken ging vanzelf, want we moesten daar toch wezen, en toen hebben we hem de volgende dag gehaald.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:08

Mischien dat ik "dichtbij" zou beginnen met zoeken, maar de uiteindelijke afstand zou me niet zo veel uitmaken. Ik ben op een beetje een toevallige manier aan mijn merrie geraakt, omdat de stal waar ik leste ermee ophield. Dat was dus heel dichtbij. Toen ik op zoek ging naar een hengst voor haar veulen, zijn we uiteindelijk in Limburg uitgekomen (daar is ze ook gedekt), maar het had net zo goed Belgie of Duitsland kunnen zijn ...

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:12

Ik zou ook het hele land door gaan. Je koopt(in mijn ogen) maar 1x een paard en die moet dan ook 100% naar je zin zijn. En dat hij niet om de hoek staat zou ik niet erg vinden.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:17

Ik zou zelf best ver ervoor rijden, als ik door de advertentie en mailtjes/telefoontjes met de eigenaren echt zoiets heb van: 'dit zou echt wel eens iets kunnen zijn!' en de foto's spreken me aan, dan zou die afstand mij niet veel uitmaken...
Mijn moeder die met mij ging kijken, maakte het ook niet veel uit. Eerst zouden we eigenlijk naar een paard in Lunteren gaan kijken, niet dat ze het leuk vond dat ze dan zo ver moest rijden, maar ze wilde het wel doen Knipoog
Iets later vond ik dat paard toch niet helemaal 'je van het' Knipoog Dus weer verder op zoek gegaan en toen kwam ik uit bij Ivanka, die komt uit Zeeland, is ongeveer een uurtje rijden. Niet zo heel erg ver dus.

Maar ik zou niet kijken naar de afstand hoor Eef, als jij echt een goed gevoel hebt bij een paard, dan zou ik gewoon gaan kijken... Wie weet Knipoog

En als je ouders het ook niet erg vinden, dan zou ik al helemaal niet naar de afstand kijken, nja... een paard uit het uiterste noorden hoeft dan natuurlijk ook weer niet Tong uitsteken Maar je snapt wat ik bedoel Knipoog
Assendelft (;))bijv. is dan niet zo superver *ongeveer een uurtje rijden, net opgezocht Knipoog*
En ook al moet je echt ver gaan rijden, wie weet kom je een SUPERleuk paard tegen wat helemaal bij je past... Toch?! Lachen
Waarom dan een paard kopen dichtbij huis dat eigenlijk niet helemaal bij je past Knipoog?

Die mensen op Texel waarbij ik logeerde hadden hun Fries verkocht aan mensen uit het zuiden van België... Kijk, die afstand is natuurlijk wel heel erg groot, maar zij hebben nu wel een paard dat helemaal bij ze past!

Denk dat het belangrijker is dat het paard bij je past dan de afstand die je ervoor moet rijden, toch? Lachen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:21

Als ik uit een advertentie en het eerste contact met de eigenaren enthousiast zou zijn, dan maakt de afstand mij niet zoveel uit. Een paard kopen doe je tenslotte niet elke dag, dus ik heb er wel wat voor over.
Voor Yorghos ben ik vanuit Breda naar Hoenderloo gereden. Kai komt uit Boekel, wat dichter bij huis.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:25

Toen ik voor mijn huidige paard op pad ging wist ik al dat ik een paard rechtstreeks van de fokker zou kopen. Ik ben dus eerst de fokkers in de regio afgegaan [straal van 50 km]. Gelukkig zijn dat er redelijk veel en daar zat ook nog wat tussen!!!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:27

Levi kwam uit Westzaan (bij Zaanstad/Amsterdam) en Arti uit Bemmel (Arnhem) Allebei komen ze dus redelijk van ver...maakt niet uit, je koopt ze tenslotte niet iedere dag.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:36

Mijn merrie heb ik gekocht op ongeveer 5 km van ons vandaan!
Voor Torino heb ik wat verder moeten rijden: 60 km om precies te zijn!

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:53

Hee, ik word gequoted!! Haha!

Net wat ik al zei, reis je het hele land door, dan rijd je er een hoop voorbij, maar als je echt je zinnen op 1 bepaald paard hebt gezet, dan maken kilometers niets uit.

Mijn eerste paard heb ik in Drenthe gekocht, dat was een miskoop eerste klas. Daarom ben ik zo voorzichtig met ver rijden voor een paard.

Het tweede paard heb ik in Erp gekocht, dat is ca. een goede 3 kwartier met de trailer.

Toos paardloos

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 09:57

Mij (en gelukkig mijn vader ook Afbeelding) maakt het niet veel uit. Als we wat verder gaan rijden willen we eerst wel meerdere foto's hebben gezien en natuurlijk veel informatie hebben gehad. Het dier moet ons ook wel echt naar de zin zijn(voor zo ver je dat op foto's kan zien en kan geloven van de eigenaar;)).
voor mijn huidige pony's:
Voor bonita hebben we best een eindje gereden: van lelystad naar Chaam (135 km)
Voor jamaica een stuk minder ver: van lelystad naar putten (35 km)

Ik ben nu weer een beetje op 'zoek' en ik zag een advertentie staan van een leuke pony op Texel,
mijn vader is best bereid om voor een goede pony wat verder te rijden. Zo ook voor een pony in belgie.

Barb

Berichten: 12078
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-03 10:38

je weet denk ik wel wat ik wil gaan zeggen Knipoog

Ik rij wel het hele land door maar ik heb dan ook zelf vervoer, Jaike komt uit Friesland, Wjukkel komt uit Friesland, Ilet heb ik in de buurt van Delfzijl (Groningen) gekocht en Joey komt uit Brabant.
Zo zie je nog eens wat van Nederland Schijnheilig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 9 bezoekers